olielek

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Erik
Berichten: 664
Lid geworden op: vr aug 09, 2002 2:00 am
Locatie: Leidschendam

Bericht: # 17041Bericht Erik »

Mijn f6 lekt nogal wat olie. litertje per week! Koelvloeistof systeem is wel dicht. Kan dit de krukaskering zijn????
David
Berichten: 223
Lid geworden op: wo okt 16, 2002 2:00 am
Locatie: Bunde

Bericht: # 17045Bericht David »

Zou zeker kunnen. Maar kan ook een andere keerring zijn. Kruip eens onder je wagen en probeer te lokaliseren waar die olie vandaan komt. Misschien is het wel de aftapplug en heb je geluk. Ik geloof dat voor het vervangen van de krukaskeerring de bak eraf moet, dus het loont wel om zeker te weten waar het lek zit!
Zo, ik kan de 140 weer aantikken met mijn nieuwe carburateur...
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 17078Bericht Folkert »

Ik zou ook niet meteen de moeilijkste plek hopen... De kleppendekselpakking of de nokkenaskeerring zijn beduidend gemakkelijker te vervangen...
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 17084Bericht Ron »

Rookt je 4, of lekt het echt de straat op?
Welke kleur heeft je koelvloeistof?


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron op 2003-03-24 21:47 ]</font>
Erik
Berichten: 664
Lid geworden op: vr aug 09, 2002 2:00 am
Locatie: Leidschendam

Bericht: # 17097Bericht Erik »

ja hij lekt olie op de grond
Is niet de aftapplug! Koelvloeistof heeft de normale kleur auto walmt niet! Lekkage bevind zich aan de rechterzijde
keessie
Berichten: 79
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Delft

Bericht: # 17116Bericht keessie »

Check ook even of je carterventilatie niet verstopt zit. Ik had op een gegeven moment ook last van flinke olielekkage en het bleek dat de slang van de carterventilatie potje dichtgeslibt was. Hierdoor kunnen de carterdampen dan niet meer afgezogen worden en wordt de druk in het carter zo hoog dat daardoor de olie via de keerringen naar buiten wordt geperst. Na de slang en het tuitje in het inlaatspruitstuk gereinigd te hebben, heb ik geen last meer van lelijke olievlekken op de grond.
keessie met zijn zessie
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 17124Bericht Folkert »

Je zou je oliefilter ook nog eens na kunnen draaien...
Ardi
Berichten: 24
Lid geworden op: ma jan 06, 2003 2:00 am
Locatie: Lopik

Bericht: # 17694Bericht Ardi »

Misschien eens kijken naar je nokkenas keerring. Je kunt makkelijk zien of er daar olie lekt, want dan sproeit de olie rond vanaf de nokkenaspoelie.

Maak je borst maar nat als dat het is, want dan is er een keering lek van 8 euro (alleen bij de dealer) en ik heb mijn blok eruir moeten halen om hem te vervangen. Dit omdat de versnellingsbak en het koppelingshuis er af moeten.
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 17718Bericht Folkert »

Bij een AT hoeft dat dan weer niet. Ik kon de oude nokkenaskeerring er niet uit krijgen, dus hebbik de nieuwe er bij in gedrukt. End of olie-drama..
Plaats reactie