Carburateur Zenith 28IF lek
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- dirkoosterhoff
- Berichten: 865
- Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
- Locatie: Enschede
Carburateur Zenith 28IF lek
beste mensen,
Ik heb nog steeds een probleem met mijn carburateur wat ik maar niet weet op te lossen.
Hij lekt (druppelt) een beetje benzine bij de gasklep als de motor eventjes uit staat.
Hij lekt precies ( ik heb het nu eens langdurig bestudeerd) bij de hendel waar de gaskabel aan vast zit en dan bij de moer die de hendel vastzet aan de carburateur.
Dus eigenlijk langs de as waar de hendel aan vast zit.
Zit er binnen aan die as misschien een ring of rubber wat ik zou kunnen vervangen?
Ik heb ook al een andere carburateur van Ruud Wind geprobeerd maar daar liep de auto totaal niet op.
Terwijl hij op mijn (verder gereviseerde) carburateur juist heel mooi loopt.
Ik zou dus heel graag het lek probleem van deze carburateur oplossen.
Zeker nu ik toch besloten heb de auto te houden Ha,Ha
Wie heeft de oplossing?
Groet,Dirk
P.s er is mij ook al gezegd dat er misschien een overdruk probleem is van de benzinepomp en dat ik een andere benzinepomp zou moeten monteren maar dat is toch raar?
Geeft de ene pomp dan een andere druk dan de ander?
En dan zou de benzine toch gewoon in het spruitstuk verdwijnen en niet langs de gasklep lekken?
Het is een lastig maar vooral een vervelend probleem. (stinkbenzine)
Ik heb nog steeds een probleem met mijn carburateur wat ik maar niet weet op te lossen.
Hij lekt (druppelt) een beetje benzine bij de gasklep als de motor eventjes uit staat.
Hij lekt precies ( ik heb het nu eens langdurig bestudeerd) bij de hendel waar de gaskabel aan vast zit en dan bij de moer die de hendel vastzet aan de carburateur.
Dus eigenlijk langs de as waar de hendel aan vast zit.
Zit er binnen aan die as misschien een ring of rubber wat ik zou kunnen vervangen?
Ik heb ook al een andere carburateur van Ruud Wind geprobeerd maar daar liep de auto totaal niet op.
Terwijl hij op mijn (verder gereviseerde) carburateur juist heel mooi loopt.
Ik zou dus heel graag het lek probleem van deze carburateur oplossen.
Zeker nu ik toch besloten heb de auto te houden Ha,Ha
Wie heeft de oplossing?
Groet,Dirk
P.s er is mij ook al gezegd dat er misschien een overdruk probleem is van de benzinepomp en dat ik een andere benzinepomp zou moeten monteren maar dat is toch raar?
Geeft de ene pomp dan een andere druk dan de ander?
En dan zou de benzine toch gewoon in het spruitstuk verdwijnen en niet langs de gasklep lekken?
Het is een lastig maar vooral een vervelend probleem. (stinkbenzine)
Re: dringende vraag
hallo,
Ik weet niet welke carb je gebruikt. Maar ik had een 32mm zenith. Deze lekte ook langs de gasklep as..
Na een stukje rijden een flinke benzine geur en slecht starten want de benzine liep ook de motor in.
Na de brandstofpomp vernieuwd te hebben en het vlotterpeil aangepast te hebben.
Waren al de problemenweg.
Ik weet niet welke carb je gebruikt. Maar ik had een 32mm zenith. Deze lekte ook langs de gasklep as..
Na een stukje rijden een flinke benzine geur en slecht starten want de benzine liep ook de motor in.
Na de brandstofpomp vernieuwd te hebben en het vlotterpeil aangepast te hebben.
Waren al de problemenweg.
- dirkoosterhoff
- Berichten: 865
- Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
- Locatie: Enschede
Re: dringende vraag
Dat is precies mijn probleem! Ik heb een Zenith 28IF.
Dus toch een andere benzinepomp?
Maar welke moet ik dan hebben? Zit er verschil in?
Dus toch een andere benzinepomp?
Maar welke moet ik dan hebben? Zit er verschil in?
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: dringende vraag
Houd het simpel begin eerst met het vlotterpeil.
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
- dirkoosterhoff
- Berichten: 865
- Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
- Locatie: Enschede
Re: dringende vraag
Mijn carburateur is gereviseerd met een revisie setje.
Inclusief nieuwe vlotternaald.
De ring onder de vlotternaald zit er ook onder.
Hoe kun je dan verder nog het vlotter peil afstellen?
Inclusief nieuwe vlotternaald.
De ring onder de vlotternaald zit er ook onder.
Hoe kun je dan verder nog het vlotter peil afstellen?
Re: dringende vraag
Nog een ring ?
Ik vind 't ook vreemd dat de nieuwe carburateur totaal niet loopt, enig idee wat daar de oorzaak van kan zijn ? heb je de sproeiers al een keer verwisseld ?
Ik vind 't ook vreemd dat de nieuwe carburateur totaal niet loopt, enig idee wat daar de oorzaak van kan zijn ? heb je de sproeiers al een keer verwisseld ?
- dirkoosterhoff
- Berichten: 865
- Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
- Locatie: Enschede
Re: dringende vraag
ja,gaf geen ander resultaat.
Kan ik inderdaad een extra ring onder de vlotternaald monteren om het peil in de vlotterkamer iets lager te krijgen?
Kan ik inderdaad een extra ring onder de vlotternaald monteren om het peil in de vlotterkamer iets lager te krijgen?
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: dringende vraag
beetje verbuigen, niks ringen
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
- dirkoosterhoff
- Berichten: 865
- Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
- Locatie: Enschede
Re: dringende vraag
Die plastic vlotter verbuigen? Lijkt mij niet, breekt vast en zeker af.
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: dringende vraag
Ik denk dat Paul het messing scharniertje of de vlotter houder bedoelt.dirkoosterhoff schreef:Die plastic vlotter verbuigen? Lijkt mij niet, breekt vast en zeker af.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
- dirkoosterhoff
- Berichten: 865
- Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
- Locatie: Enschede
Re: dringende vraag
Bij mijn carb. zit geen messing scharniertje en de vlotter wordt op zijn plaats gehouden door een plastic houdertje .
De beste manier om het benzine niveau naar beneden te krijgen lijkt mij dan toch een extra ringetje onder de vlotternaald?
De beste manier om het benzine niveau naar beneden te krijgen lijkt mij dan toch een extra ringetje onder de vlotternaald?
Re: dringende vraag
Nee dat gaat hem niet worden. Onder de vlotternaald zit een aluminium ring. Deze zorgt voor zowel als afdichting als afstelling van het vlotterniveau.
Hoe vaster je de naald zet hoe hoe hoger je niveau.
Je kunt de maximale lengte van je vlotternaald opmeten daar is een maat voor.
Deze is maatgevend voor een goede hoogte van je vlotter peil.
Is je vlotter wel dicht? Als ie poreus of lek is zakt ie en laat hij meer benzine toe.
Hoe vaster je de naald zet hoe hoe hoger je niveau.
Je kunt de maximale lengte van je vlotternaald opmeten daar is een maat voor.
Deze is maatgevend voor een goede hoogte van je vlotter peil.
Is je vlotter wel dicht? Als ie poreus of lek is zakt ie en laat hij meer benzine toe.
- dirkoosterhoff
- Berichten: 865
- Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
- Locatie: Enschede
Re: dringende vraag
Dan is misschien de vlotternaald te hard aangedraaid en moet er een nieuw ringetje onder wat dan slechts licht aangedraaid wordt.
En anders weet ik het ook niet meer en laat ik het maar zoals het is.
Als tie dan een keer in de fik vliegt is het probleem ook opgelost
He wat een gedoe
En anders weet ik het ook niet meer en laat ik het maar zoals het is.
Als tie dan een keer in de fik vliegt is het probleem ook opgelost
He wat een gedoe
Re: dringende vraag
Je kunt ook een koperen ringetje monteren, is wat dikker dan een van aluminium.
gr.Jan.
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Re: dringende vraag
Wat je ook kunt doen is een retourleiding monteren, eventuele overdruk in je carb kan dan ergens heen. Kwestie van een extra stukje slang en een T-stukje met restrictie monteren, dit staat ergens in de Haynes wel beschreven.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd