Eindelijk!
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Eindelijk!
Ah, bedankt!
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Re: Eindelijk!
Sinds gisterenavond ook weer chroom op de schuifraampjes
IMG_20140730_072908 by chevy4ever1972, on Flickr
IMG_20140730_072939 by chevy4ever1972, on Flickr
IMG_20140730_072908 by chevy4ever1972, on Flickr
IMG_20140730_072939 by chevy4ever1972, on Flickr
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Re: Eindelijk!
Nieuwe chroom strip op de zijruitjes of een opgekuiste oudere versie? Ik ben al lang op zoek naar een vervanger dus een hint waar te vinden is welkom.
Bart
Bart
Re: Eindelijk!
Bij een tuningshop chroom folie gekocht welke weerstbestendig is. Met een föhn en breekmesje aan de gang gegaan en ik vind het resultaat voor mijn standaarden prima.
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Re: Eindelijk!
Welnu, wat er nog ontbrak aan mijn 4, was de originele voorbumper met slingergat. Tenslotte, dit model is nog daadwerkelijk met een slinger te starten. Tot op heden prijkt er waarschijnlijk een imitatie bumper danwel een bumper van de generatie na mijn phase II 4 op. Deze is van aanzienlijk slechtere kwaliteit dan het origineel. Minder dik staal en de chroom laag is ook niet conform de 1968 normen zullen we maar zeggen. Niet voor niets adverteert menig R4 onderdelen shop dat men de chromen bumpers die men in de shop verkoopt, vooraf aan montage, de achterkant tegen de weerselementen moet beschermen. Dit geeft al aan dat de kwaliteit zich niet kan meten met het origineel.
Dus...op zoek naar een zeldzame voorbumper met slingergat....
Zie er maar eens eentje te vinden zonder deuken en dutsen.
Uiteindelijk via het R4 forum eentje op de kop getikt. Krasje hier, klein dutsje daar en vliegroest aan binnen -en buitenkant, maar blij als een kind in een snoepwinkel! 50 euro is een mooi prijsje voor zo'n zeldzaamheid.
zo zag hij eruit...
Toch redelijk netjes met wat pitjes
Binnenkant wat vliegroest
Weggelegd en verder aan de R4 gewerkt. Tot een maand terug...de bumper zo veel mogelijk van vuil, vettigheid en vliegroest ontdaan en kleine dutsen zelf geprobeerd eruit te halen en vervolgens aangeleverd bij een verchroomboer bij mij in het dorp.
Na 3 weken de bumper vandaag opgehaald.
Een sneak peek:
De bumper gaat er binnenkort op, nog wel met de oude chromen bumper bouten en rozetten. Het moet allemaal niet te nieuw eruit zien. Dan is de auto klaar voor de Renaultoloog in September.
Ik zal dan ook wat uitgebreidere foto's plaatsen met het eind resultaat.
De kosten? 225,- euro inclusief.
Duurder dan een imiatie, maar gezien de zeldzaamheid van dit model bumper, meer dan de investering waard!
Dus...op zoek naar een zeldzame voorbumper met slingergat....
Zie er maar eens eentje te vinden zonder deuken en dutsen.
Uiteindelijk via het R4 forum eentje op de kop getikt. Krasje hier, klein dutsje daar en vliegroest aan binnen -en buitenkant, maar blij als een kind in een snoepwinkel! 50 euro is een mooi prijsje voor zo'n zeldzaamheid.
zo zag hij eruit...
Toch redelijk netjes met wat pitjes
Binnenkant wat vliegroest
Weggelegd en verder aan de R4 gewerkt. Tot een maand terug...de bumper zo veel mogelijk van vuil, vettigheid en vliegroest ontdaan en kleine dutsen zelf geprobeerd eruit te halen en vervolgens aangeleverd bij een verchroomboer bij mij in het dorp.
Na 3 weken de bumper vandaag opgehaald.
Een sneak peek:
De bumper gaat er binnenkort op, nog wel met de oude chromen bumper bouten en rozetten. Het moet allemaal niet te nieuw eruit zien. Dan is de auto klaar voor de Renaultoloog in September.
Ik zal dan ook wat uitgebreidere foto's plaatsen met het eind resultaat.
De kosten? 225,- euro inclusief.
Duurder dan een imiatie, maar gezien de zeldzaamheid van dit model bumper, meer dan de investering waard!
Laatst gewijzigd door Eelco op di sep 02, 2014 1:03 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Re: Eindelijk!
Wow, nu al mooi met een sneak preview , laat staan gemonteerd .....en hopelijk te zien op het Renaultoloog festival !
Re: Eindelijk!
bumpertje uitgepakt, zo strak als een snaar
IMG_20140902_055648 by chevy4ever1972, on Flickr
IMG_20140902_055736 by chevy4ever1972, on Flickr
IMG_20140902_055648 by chevy4ever1972, on Flickr
IMG_20140902_055736 by chevy4ever1972, on Flickr
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Re: Eindelijk!
Morgen om 10 uur taxatie. Ben benieuwd.
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Re: Eindelijk!
Nee, Ataxaties uit Utrecht. Mijn verzekeraar, Gio, accepteert alleen een bepaalde lijst van taxateurs. Heel vervelend allemaal.
Ze komen op locatie taxeren.
Ze komen op locatie taxeren.
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Re: Eindelijk!
Goed om te weten, want ik ben ook bij GIO/Almere verzekerd( CO108 vast tarief 3000 km), want
ik overdenk toch ook een taxatie........
ik overdenk toch ook een taxatie........
Re: Eindelijk!
Ik heb er bewust even mee gewacht totdat ik de 4 naar mijn zin had. Tuurlijk is zo'n auto nooit af, maar dit is voldoende nu voor een taxatie, zodat ik haar all risk kan verzekeren. En Gio keert uit naar taxatiewaarde, en dat is wel fijn om te weten voor het geval dat....
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Re: Eindelijk!
Toen ik zojuist mijn papieren bij elkaar zocht, kwam ik het clubpasje van de vorige eigenaar tegen...wellicht dat dit een naam is die sommige oudgedienden herkennen binnen de club?
Naamloos12021 by chevy4ever1972, on Flickr
Naamloos12021 by chevy4ever1972, on Flickr
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Re: Eindelijk!
Taxateur is geweest vrijdag. En zoals verwacht, bevestigde hij al dat de R4 in de lift zit qua waarde, net als de Eend daarvoor al sterk in waarde toenam. Ook de R5 schijnt het goed te doen.
Volgende week het rapport en waarde binnen.
Volgende week het rapport en waarde binnen.
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986