revisieperikelen 1100

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

revisieperikelen 1100

Bericht: # 146987Bericht RVIER »

heren,

1) ik dacht om even op de gebruikelijke wijze de zuigers te demonteren. Dus van binnen naar buiten.
drijfstang los van de krukas en duwen maar. Viel een beetje tegen. De big end zijde van de drijfstang is 2 mm groter dan de boring.
De krukas moet eruit of je moet de zuiger samen met de voering demonteren. :-(

2) heeft iemand ervaring met het vervangen van de drijfstanglagers (Big end) na een olieprobleem?
Vraag me nl af wat de toelaatbare schade aan de krukas eigenlijk is. Het blijkt dat zelfs na een kleins stukje rijden zonder oliedruk het lagermetaal van de voering schuurt (en dat gaat in het oliegat van de kruktap zitten.
Wie heeft (positieve of negatieve) ervaringen en wil daarover schrijven

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: revisieperikelen 1100

Bericht: # 146989Bericht R4F6GTX Automaat »

Ik heb dat een keer gedaan bij een 1400 in een F6, motor laten zitten, auto op zijn kant, carterpan los, ook een beetje meer ruimte moeten maken aan de bodem, onderlangs de lagers vernieuwd en zo de boel weer in mekaar gezet. Het ging....
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
dick holtrop
Berichten: 1283
Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
Locatie: frentsjer
Contacteer:

Re: revisieperikelen 1100

Bericht: # 146997Bericht dick holtrop »

ik kijk meestal naar de lager schalen, deze horen normaal dof wit te zijn, en egaal van kleur.

soms zitten er langs groeven in, dan heeft daar vuil tussen gezeten.

maar niet echt een probleem het glijlager draagt nog voldoende.

een probleem wordt het als er in de dwars richting schade zichtbaar is.

dit punt wordt snel slechter

foto plaatsen?

groet dick
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.

niet omdat het moet maar omdat het kan
deutz
Berichten: 1777
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: revisieperikelen 1100

Bericht: # 147000Bericht deutz »

Fons, wat zit er dan in de weg van de drijfstang? tapeind van de lagerkap bevestiging? is weg te halen!
De bus meetrekken is wel een optie, gelijk nieuwe pakking monteren!
De kruktap mag uiteraard minimaal beschadigd zijn, maar moet WEL rond zijn! en de oliekanaaltjes open!
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Plaats reactie