wartel remleiding MUURvast **opgelost!**
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
wartel remleiding MUURvast **opgelost!**
Hallo,
Na het vernieuwen van de achterremcilinders zijn nu de beide vaste remleidingen op de achterbrug aan de beurt. De achterkant aan de remcilinder ging makkelijk los, maar nu krijg ik de voorkant, ter hoogte van de remdrukverdeler bij de aansluiting op de flexibele slang met geen mogelijkheid los. WD40, steeksleutel, heet stoken, griptang (amper ruimte voor), ik heb alles er al op losgelaten, maar deze wartel wil niet los.
Meest lastige is dat je er bijna niet bij kunt met een stevige griptang om wat draairuimte te hebben. Je zit meteen tegen de achterbrug of de bodemplaat aan. Ik heb ook al de schokbreker gedemonteerd om meer ruimte te krijgen, maar het blijft minimaal. Moet dan de hele achterbrug eruit??
Wie heeft voor mij een goede tip om de remleiding wartel los te kunnen draaien, want ik wil heel graag met onze R4 naar Thenay.......
Na het vernieuwen van de achterremcilinders zijn nu de beide vaste remleidingen op de achterbrug aan de beurt. De achterkant aan de remcilinder ging makkelijk los, maar nu krijg ik de voorkant, ter hoogte van de remdrukverdeler bij de aansluiting op de flexibele slang met geen mogelijkheid los. WD40, steeksleutel, heet stoken, griptang (amper ruimte voor), ik heb alles er al op losgelaten, maar deze wartel wil niet los.
Meest lastige is dat je er bijna niet bij kunt met een stevige griptang om wat draairuimte te hebben. Je zit meteen tegen de achterbrug of de bodemplaat aan. Ik heb ook al de schokbreker gedemonteerd om meer ruimte te krijgen, maar het blijft minimaal. Moet dan de hele achterbrug eruit??
Wie heeft voor mij een goede tip om de remleiding wartel los te kunnen draaien, want ik wil heel graag met onze R4 naar Thenay.......
Laatst gewijzigd door jeje op di jun 18, 2013 9:35 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
R1123 04-02-1986
Re: wartel remleiding MUURvast
Leiding gelijk achter de wartel doorsnijden en dan gewoon een ringsleutel erop. Ten minste, als je de wartel nog niet naar z'n grootje hebt gedraaid met je griptang
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: wartel remleiding MUURvast
Zo was ik dus ook begonnen, maar zonder succes.... Géén beweging in te krijgen!Bertje schreef:Leiding gelijk achter de wartel doorsnijden en dan gewoon een ringsleutel erop. Ten minste, als je de wartel nog niet naar z'n grootje hebt gedraaid met je griptang
R1123 04-02-1986
Re: wartel remleiding MUURvast
Als je de leiding al doorgesneden hebt gooi je gewoon de oude remcylinder weg en stopt er nieuw in, met een nieuw stukje leiding en een koppelstukje. Zo ging het bij mij behoorlijk soepeltjes.
Rudolf
Rudolf
Re: wartel remleiding MUURvast **opgelost!**
UPDATE: Hij is los! De flexibele slang blijkt los te kunnen van de swingarm, als het klemmetje eraf is (je moet wel even weten dat dat los kan..) Dan kan je makkelijk de steeksleutel op het uiteinde van de flexibele slang zetten en is er ruimte voor de griptang om die #$%^&*@# wartel los te draaien. EINDELIJK!
De nieuwe vaste remleiding monteer ik met een likje kopervet op het schroefdraad, voor als ie ooit weer los zou moeten.
Thenay, here we come!
De nieuwe vaste remleiding monteer ik met een likje kopervet op het schroefdraad, voor als ie ooit weer los zou moeten.
Thenay, here we come!
R1123 04-02-1986
- Rutger-peer
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
- Locatie: Groningen
Re: wartel remleiding MUURvast **opgelost!**
Haha, natuurlijk kan die los, anders zou je 'm nooit kunnen vervangen .
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
Re: wartel remleiding MUURvast **opgelost!**
Ik wou het al niet zeggen
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: wartel remleiding MUURvast **opgelost!**
TNX, al doende leert men...veel!Bertje schreef:Ik wou het al niet zeggen
R1123 04-02-1986