Carburateurvraagje

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Carburateurvraagje

Bericht: # 141796Bericht R4F6GTX Automaat »

Waarom is dat, dat sommige carburateurs 2 van die buisjes hebben en sommige maar 1. Hoe het ding precies heet weet ik niet maar als je het bovenstuk van de carb verwijderd zit het daarin vast en steekt in de vlotterruimte... een tekeningetje zou misschien makkelijker zijn maar de kenners weten hopelijk wel wat ik bedoel.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Carburateurvraagje

Bericht: # 141805Bericht Tweety »

als mijn antwoord een beetje klinkt als de vraag (ehh) kan ik daar niet zoveel aan doen... zo'n buisje zuigt ontvetter aan.... zou d'r 1-tje voor de stationair sproeier zijn.... ?? en 1-tje voor een opvoerpompje...(hebben ze niet allemaal...) :roll:
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5181
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Carburateurvraagje

Bericht: # 141815Bericht Bertje »

Is niet voor een opvoerpompje, want mijn F6 heeft ook 2 van die buisjes. Als er eentje los zit gaat-ie stationair rottig lopen, kun je daar wat mee?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Carburateurvraagje

Bericht: # 141879Bericht R4F6GTX Automaat »

R4F6GTX Automaat schreef:.........de kenners .......

Geen kenners meer aanwezig? Afbeelding
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Carburateurvraagje

Bericht: # 141903Bericht R4F6GTX Automaat »

door die dubbele-buisjes-carburateur of iets anders, ik heb op 24,44 liter 505 km gereden. Niet slecht..... nu nog wat meer afstellen om nog wat zuiniger te krijgen moet lukken... als ik bv constant 50 rij in z'n 4 doet ie dat niet netjes maar met kleine schokjes dus dat wil ik er ook nog uitkrijgen. Ruitenwissers mechanisme uit elkaar halen en eens goed smeren, motorkap scharnier repareren, ander interieur erin, lampenglaasje voor de achteruit, zonnedak erin, nog wat kleine prul en dan naar de APK...
o ja, ik had eens ergens iets gelezen over een andere sproeier; zou dat het schokken kunnen veroorzaken?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Carburateurvraagje

Bericht: # 141906Bericht Tweety »

schokken komt door onvoldoende vervroeging... ontsteking een ietsje vroeger zetten.... originele pinnen voor de motorkapscharnieren zijn nieuw bij renault voor niet zo veel te krijgen...
Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Re: Carburateurvraagje

Bericht: # 141907Bericht Rudolf2 »

Een pietsie valse lucht kan ook die schokjes veroorzaken (asje in de carburateur).
Misschien dat de as van de verdeler iets schommelt (hé nee, dat klinkt teveel naar 123-erin)

Succes ermee!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Carburateurvraagje

Bericht: # 141908Bericht R4F6GTX Automaat »

Tweety schreef:schokken komt door onvoldoende vervroeging... ontsteking een ietsje vroeger zetten.... originele pinnen voor de motorkapscharnieren zijn nieuw bij renault voor niet zo veel te krijgen...
Vellemankitje erop zou die vervroeging toch zelf regelen? En hoeveel graden vroeger zou je adviseren?
motorkapscharnierpennen... een M6 boutje met borgmoertje gaat ook en die heb ik zat liggen, scharnieren zelf heb ik ook nog wel ergens liggen... een Renault garage hebben we niet (meer) in t durp..
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: Carburateurvraagje

Bericht: # 141909Bericht RVIER »

@Paul,

het buisje dat aan de bovendeksel zit verrijkt het mensgsel als er voldoende vacuum is, bv met optrekken.
Het tweede buisje, dat op lang niet alle carbs zit is de acceleratiepomp. Als je het gaspedaal diep intrapt spuit uit dat buisje extra brandstof, waardoor hij beter overneemt.
Dat schokken bij 50 in de 4 (???) heeft mogelijk te maken met een te arm mengsel (is ook al veel over geschreven op het forum). Hoofdsproeier opboren naar bv 1 mm is dan een goed plan maar je 1:24 ben je dan wel kwijt.

Velleman is een passieve versterker. Doet dus niets met vervroeging. Ik heb de onsteking zo gezet dat de motor met starten, net niet terugslaat (dus zo vroeg mogelijk).

succes,

fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Re: Carburateurvraagje

Bericht: # 141918Bericht Rudi »

Ik weet niet of mijn bijdrage een plus- of minpunt is, maar wil het wel kwijt.
Nu de temperatuur nog niet heel hoog ligt zou je ook kunnen proberen of de aanzuiging van de hoeveelheid lucht mee speelt. Ik rijd bv zonder flap in de grill en ook is mijn luchtslang niet aangesloten op de uitlaat.
Ik heb met mijn motor een geweldige acceleratie , maar blijf achter in topsnelheid.
Mijn verwarming komt wat later op gang.
Je zou zelf kunnen testen met het rijden zonder luchtfilter, doe dan om de luchtinlaat een pantykousje of iets dergelijks.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Carburateurvraagje

Bericht: # 141922Bericht R4F6GTX Automaat »

De flap in de grill is voor min 20 dus dat is nooit nodig in NL. De slang op het luchtfilter ben ik aan het experimenteren. Nu zit ie erop, sinds 2 dagen. Zonder luchtfilter rijden lijkt me niet zo'n goed idee...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Carburateurvraagje

Bericht: # 141929Bericht Tweety »

R4F6GTX Automaat schreef:De flap in de grill is voor min 20 dus dat is nooit nodig in NL. De slang op het luchtfilter ben ik aan het experimenteren. Nu zit ie erop, sinds 2 dagen. Zonder luchtfilter rijden lijkt me niet zo'n goed idee...
Flap voor de grill als je synthetische olie gebruikt in zo'n cleon blok is helemaal niet zo gek hoor, je motor wordt wel wat sneller warmmm... Panty voor het luchtfilter lijkt me niks, dan zal je best wat meer gaan verbruiken.. dat van die velleman dat die de vervroeging niet aanpast staat al ergens ('t is geen 123.. :lol: ) graden vervroeging werk ik niet zo mee, ik pak de stroob... kijk waar het merkteken zit, en dan ietsjeee eerdeer en kijken hoe dat rijd... een paar keer op en neer naar me werk en dan staat ie toch vrij aardig... :wink:
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Carburateurvraagje

Bericht: # 141930Bericht Tweety »

acceleratiepomp en opvoerpomp, is dat niet hetzelfde..?? :D
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Carburateurvraagje

Bericht: # 141940Bericht R4F6GTX Automaat »

Lijkt me logisch dat de opvoerpomp ervoor zorgt dat er benzine in de carburateur komt, dus dat ding op het blok onder de alternator.... (ehh)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Carburateurvraagje

Bericht: # 141942Bericht Tweety »

R4F6GTX Automaat schreef:Lijkt me logisch dat de opvoerpomp ervoor zorgt dat er benzine in de carburateur komt, dus dat ding op het blok onder de alternator.... (ehh)
Ik noem zo'n ding altijd brandstofpomp... maar goed, acceleratiepomp is dan een beter woord voor dat ding in de carb om verwarring te voorkomen... :wink:
Plaats reactie