reparatie delen balk achteras

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
dux
Berichten: 19
Lid geworden op: do sep 20, 2012 8:59 pm
Locatie: Bunschoten

reparatie delen balk achteras

Bericht: # 139431Bericht dux »

Ben al een tijdje bezig met mn f4.. De krikpunten voor zijn weer zo goed als nieuw.. nu het volgende project, achteras is eronder vandaan en nu wil ik de rotte stukken eruit flexen.. daar waar deacteras aan de balk bevestigd zit.. nu zag ik dat er in gaanderen een bedrijf zit waar je reparatie stukken kan bestellen voor deze roestschade.. iemand er al ervaring mee opgedaan ?? Of beter zelf wat maken ?

Mvg

Ronald
Sleutelen is nodig maar vind rijden leuker :-)
Gebruikersavatar
Rutger-peer
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
Locatie: Groningen

Re: reparatie delen balk achteras

Bericht: # 139444Bericht Rutger-peer »

Zijn gewoon stukken gezet plaatwerk; u-vorm, kan pittig zijn om zelf te zetten. Als je niet alles er uit slijpt en je dus niet per se een u-vorm hoeft kun je ook prima gewone plaat gebruiken, kun je toch het beste zelf inschatten lijkt me of niet? Wat betreft de maatvoering (de gaten), zorg dat je een mal maakt waarmee je de plekken vande gaten vastlegt. De engelsman heeft hier toen wat moois voor bedacht: http://www.renault4.co.uk/suspension-jig.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

In mijn projectdraad kun je ook zien hoe ik dat destijds heb gedaan: viewtopic.php?f=2&t=11759&start=135" onclick="window.open(this.href);return false; iets naar beneden scrollen.
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
pcars
Berichten: 199
Lid geworden op: wo mar 14, 2012 12:26 am
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: reparatie delen balk achteras

Bericht: # 139486Bericht pcars »

Ik zou de balken kope bij Harry velthuis.
Ik had ze zelf gekocht bij Fransoze maar buitenlandse betaling doen enz, makkelijker bij harry halen.
En zie mijn topic staan ook foto's van nieuwe chassisbalk delen.
Ik heb geen gebruik gemaakt van een mal, goed meten en uitzichten en je komt er ook wel, maar daar verschillen de meningen nog over hierzo.
Mijn as heb ik gepast en zonder al te veel moeite kon hij er zo onder.
Renault 4 TL '89, Renault 4 GTL '86, Renault 4 TL '82, Renault 5 (oer) '83
Gebruikersavatar
Rik H.
Berichten: 659
Lid geworden op: vr jul 07, 2006 4:35 pm
Locatie: Zwolle

Re: reparatie delen balk achteras

Bericht: # 139491Bericht Rik H. »

Bij het clubmagazijn liggen deze inlasdelen ook. (oioi)
Gele R4 GTL 1984 in duizend stukjes
Gebruikersavatar
dux
Berichten: 19
Lid geworden op: do sep 20, 2012 8:59 pm
Locatie: Bunschoten

Re: reparatie delen balk achteras

Bericht: # 139536Bericht dux »

Als ze bij het club magazijn liggen ga ik
ze daar as zaterdag ff halen :-P ... tuurlijk zelf maken kan ook... maar gemak diend de mens hahahaha hartelijk dank voor jullie reacties.
Vandaag bij het magazijn geweest... hadden de stukken niet liggen.. maar worden besteld.. heb wel de reparatiestukken meegenomen voor waar de swingarm aan bevestigd zit.. mooi magezijn trouwens.. en maarten is erg behulpzaam thnx top..
Sleutelen is nodig maar vind rijden leuker :-)
Gebruikersavatar
dux
Berichten: 19
Lid geworden op: do sep 20, 2012 8:59 pm
Locatie: Bunschoten

Re: reparatie delen balk achteras

Bericht: # 139825Bericht dux »

Heb je bericht ontvangen Maarten,

Geen idee hoe ik je een bericht kan terug sturen hiero, maar ben vanmiddag ff aan het knutsellen geweest :D en gaat me prima af het zelf maken :)
Wil je bedanken voor de moeite die je gedaan hebt :D

Greetzz Ronald
Sleutelen is nodig maar vind rijden leuker :-)
Plaats reactie