monteur gezocht DTN40
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: monteur gezocht DTN40
In principe lijkt me dat de juiste methode, opladen en kijken of ie spanning houdt, kan ook door er een voltmeter op aan te sluiten in principe. D'r schijnt wel een tussen weg te zien, de capaciteit kan afnemen na lange tijd, schijnt... Maar zoieso, maar weer eens bewezen dat ook nieuwe onderdelen stuk kunnen zijn !
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: za sep 01, 2012 10:04 pm
Re: monteur gezocht DTN40
Uitslag van het onregelmatig lopen was na wat zoeken een KAPOTTE CONDENSATOR.....
iS door Jan opnieuw afgesteld, loopt nu super mooi.
Jan, bedankt.
Paul van K
iS door Jan opnieuw afgesteld, loopt nu super mooi.
Jan, bedankt.
Paul van K
Re: monteur gezocht DTN40
Goedemiddag beste DTN / renault 4 motor kenners
Vandaag naar de boot, rook al benzine buiten de boot, wat nog nooit geweest is.
ga naar binnen, veel benzine los onderin. Kijk in de tank, bijna helemaal leeg. Motorluik open, loopt er benzine uit de luchtinlaat. Alle benzine opgeruimd. uit laten stinken is de oplossing even voor nu.
De ontsteking en bezinetoevoer is vorig jaar voor veel geld helemaal vernieuwd of nagekeken door een bedrijf uit loosdrecht. Die beweerden er verstand van te hebben. Eerst de carburatuer helemaal er af geweest, onsteking vervangen, kabels verkeerd er op geweest, waterpomp verkeerd er op, sindsdien geen vertrouwen meer in de motor, terecht blijkt nu.
Wat kan ik doen? wie heeft de goede raad om dit aan te pakken. Motoren is niet mijn vak, dus ik blijf er liever van af.
De motor heeft de ruim 20 jaar dat ik de boot in het bezit heb probleemloos gewerkt, regelmatig onderhoud gehad door een ander bedrijf, die nu nog alleen diesels doen helaas.
Wie kan mij helpen
Dick
Vianen
Boot: Wibo 830 DTN40
Vandaag naar de boot, rook al benzine buiten de boot, wat nog nooit geweest is.
ga naar binnen, veel benzine los onderin. Kijk in de tank, bijna helemaal leeg. Motorluik open, loopt er benzine uit de luchtinlaat. Alle benzine opgeruimd. uit laten stinken is de oplossing even voor nu.
De ontsteking en bezinetoevoer is vorig jaar voor veel geld helemaal vernieuwd of nagekeken door een bedrijf uit loosdrecht. Die beweerden er verstand van te hebben. Eerst de carburatuer helemaal er af geweest, onsteking vervangen, kabels verkeerd er op geweest, waterpomp verkeerd er op, sindsdien geen vertrouwen meer in de motor, terecht blijkt nu.
Wat kan ik doen? wie heeft de goede raad om dit aan te pakken. Motoren is niet mijn vak, dus ik blijf er liever van af.
De motor heeft de ruim 20 jaar dat ik de boot in het bezit heb probleemloos gewerkt, regelmatig onderhoud gehad door een ander bedrijf, die nu nog alleen diesels doen helaas.
Wie kan mij helpen
Dick
Vianen
Boot: Wibo 830 DTN40
Re: monteur gezocht DTN40
Hoi Dick,
Waarschijnlijk is de vlotter defect of vuil, ik zou een ouderwetse benzine kraan er tussen zetten als je de boot niet gebruikt.
Dit is de link:
http://www.japparts.nl/index.php?main_p ... erncama2v3" onclick="window.open(this.href);return false;
Waarschijnlijk is de vlotter defect of vuil, ik zou een ouderwetse benzine kraan er tussen zetten als je de boot niet gebruikt.
Dit is de link:
http://www.japparts.nl/index.php?main_p ... erncama2v3" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: monteur gezocht DTN40
Zoieso een goed plan ! waar ligt dat ding ? " goeie nieuws is dat de benzine inderdaad van zelf verdampt.
Re: monteur gezocht DTN40
Goedemorgen beste mensen,
dank voor de raad, kraan is wel een goed veiligheidsmiddel,ja. Klus voor de winter.
wel even nadenken hoe die te monteren zodat die bereikbaar is, zonder het luik van het motorruim te hoeven openen. Er zit wel een kraan onderaan de tank, maar die is nou ook niet echt makkelijk bereikbaar. Bij boten zitten dingen vaak een beetje weggestopt op onmogelijke plekken.
Carburateur blijft toch nog mijn probleem, dat zich niet vanzelf oplost, schat ik in. Weet iemand een betrouwbare monteur in de omgeving van de loosdrechtse plassen?
Groet
Dick
dank voor de raad, kraan is wel een goed veiligheidsmiddel,ja. Klus voor de winter.
wel even nadenken hoe die te monteren zodat die bereikbaar is, zonder het luik van het motorruim te hoeven openen. Er zit wel een kraan onderaan de tank, maar die is nou ook niet echt makkelijk bereikbaar. Bij boten zitten dingen vaak een beetje weggestopt op onmogelijke plekken.
Carburateur blijft toch nog mijn probleem, dat zich niet vanzelf oplost, schat ik in. Weet iemand een betrouwbare monteur in de omgeving van de loosdrechtse plassen?
Groet
Dick
Re: monteur gezocht DTN40
Desnoods verleg je de benzine leiding een beetje. Weet je zeker dat de lekkage bij de carburateur zit ? zo ja dan lijkt 't mij een kwestie van afdoppen van de leiding en de carburateur demonteren,dan maakt de locatie van de monteur niet zo heel veel meer uit. wat voor een carb is het trouwens (zit er niet een Solex 32mm op ?)
Re: monteur gezocht DTN40
Inderdaad de carburateur schoonmaken.
Waar je wel nog op moet letten is dat er benzine in de cilinder kan zijn gelopen. Als je dan gaat - proberen te - starten is er grote kans op motorschade. Benzine is namelijk een vloeistof en daarom niet inveerbaar of elastisch.
Het beste is de bougies eruit en de motor handmatig een paar keer - handmatig - rond draaien.
Succes, Ido
Waar je wel nog op moet letten is dat er benzine in de cilinder kan zijn gelopen. Als je dan gaat - proberen te - starten is er grote kans op motorschade. Benzine is namelijk een vloeistof en daarom niet inveerbaar of elastisch.
Het beste is de bougies eruit en de motor handmatig een paar keer - handmatig - rond draaien.
Succes, Ido
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: zo apr 17, 2016 8:31 pm
Re: monteur gezocht DTN40
Goedenavond,
Ik ben nieuw op dit forum.
Gisteren een paar uur gevaren met mijn bootje. Er ligt een DTN40 motor in.
Uren zonder problemen gevaren en op een gegeven moment begon het toerental te schommelen. Motor bleef draaien maar sloeg later op de dag af en startte niet meer. Na een paar minuten wachten met moeite gestart maar zonder problemen naar huis gevaren.
Vandaag een paar kleine checks gedaan (benzinefilter, water in het luchtfilter, bobine, bougies, olie, koelwater etc. (als leek) maar ik kan geen probleem vinden.
Proef stukje gevaren, maar het zelfde probleem als gister. Motor loopt soms onregelmatig zowel stationair als hoger in de toeren, vooral met warme motor. Zwaar "deinen" in de toeren. Slaat af bij laag toerental en verliest vermogen. Paar minuten later draait hij weer normaal.
Het betreft een DTN40 met 123 ignition.
Ik zie op dit forum dat Jan Deutz een specialist is van dit type motor?
Ik kan nog geen priveberichten versturen aangezien ik net lid ben en zou graag met hem in contact komen.
Mijn telefoonnummer is 06-28779715.
De boot ligt in Amsterdam. Kunnen jullie mij helpen?
Groet,
Maurice
Ik ben nieuw op dit forum.
Gisteren een paar uur gevaren met mijn bootje. Er ligt een DTN40 motor in.
Uren zonder problemen gevaren en op een gegeven moment begon het toerental te schommelen. Motor bleef draaien maar sloeg later op de dag af en startte niet meer. Na een paar minuten wachten met moeite gestart maar zonder problemen naar huis gevaren.
Vandaag een paar kleine checks gedaan (benzinefilter, water in het luchtfilter, bobine, bougies, olie, koelwater etc. (als leek) maar ik kan geen probleem vinden.
Proef stukje gevaren, maar het zelfde probleem als gister. Motor loopt soms onregelmatig zowel stationair als hoger in de toeren, vooral met warme motor. Zwaar "deinen" in de toeren. Slaat af bij laag toerental en verliest vermogen. Paar minuten later draait hij weer normaal.
Het betreft een DTN40 met 123 ignition.
Ik zie op dit forum dat Jan Deutz een specialist is van dit type motor?
Ik kan nog geen priveberichten versturen aangezien ik net lid ben en zou graag met hem in contact komen.
Mijn telefoonnummer is 06-28779715.
De boot ligt in Amsterdam. Kunnen jullie mij helpen?
Groet,
Maurice
Re: monteur gezocht DTN40
Hallo Maurice,
Als ik zo je probleem lees denk ik dat de benzine toevoer hapert, ergens een verstopt filtertje?
Kan in de aansluiting van de benzineslang op de carburateur zijn, is lost te draaien, ik bedoel de schroefbare
slangtule in de carburateur, zit vaak een opgerold stukje messing gaas in, is een filtertje.
Ook zijn er benzinepompjes waar onder het (boven) dekseltje een zeefje zit.
Kijk ook eens naar de beluchting van de benzinetank, gaatje in de dop open?
Laat maar weten of je iets gevonden hebt, ben ik benieuwd naar.
mvg.J@n.
Als ik zo je probleem lees denk ik dat de benzine toevoer hapert, ergens een verstopt filtertje?
Kan in de aansluiting van de benzineslang op de carburateur zijn, is lost te draaien, ik bedoel de schroefbare
slangtule in de carburateur, zit vaak een opgerold stukje messing gaas in, is een filtertje.
Ook zijn er benzinepompjes waar onder het (boven) dekseltje een zeefje zit.
Kijk ook eens naar de beluchting van de benzinetank, gaatje in de dop open?
Laat maar weten of je iets gevonden hebt, ben ik benieuwd naar.
mvg.J@n.
niet geschoten is altijd mis!
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: zo apr 17, 2016 8:31 pm
Re: monteur gezocht DTN40
Hoi Jan,
Bedankt voor je bericht.
Ik heb het filter dat vlak na de tank zit vorige week vervangen. Een bosch benzinefilter. Ook het inline benzinefiltertje vlak voor de mechanische opvoerpomp is vervangen.
Ik heb vorige week de mechanische opvoerpomp uit elkaar gehad en schoongemaakt, alle slangen vanaf de koperen benzineleiding tot aan carburateur (Solex) doorgeblazen en gecontroleerd. Carburateur van binnen geïnspecteerd en schoongemaakt en alle zeefjes in, voor en na de slangen gecontroleerd. Het filtertje/zeefje in de slangtule was schoon. Ook het zeefje van de opvoerpomp was schoon.
De benzinetank heeft een schroefdop op de punt van de boot. Deze lijkt gewoon goed af te sluiten. Er zit een rvs dop op, dus een gaatje lijkt mij niet het geval..
Verder slaat de motor gelijk af als ik de luchttoevoer met mijn hand afsluit. Dus een grote hoeveelheid valse lucht bij de motor lijkt mij niet het geval?
Ik heb een andere condensator gemonteerd, maar ook zonder oplossing van het probleem.
Zou de druk van de mechanische opvoerpomp een probleem kunnen zijn?
Bedankt voor je bericht.
Ik heb het filter dat vlak na de tank zit vorige week vervangen. Een bosch benzinefilter. Ook het inline benzinefiltertje vlak voor de mechanische opvoerpomp is vervangen.
Ik heb vorige week de mechanische opvoerpomp uit elkaar gehad en schoongemaakt, alle slangen vanaf de koperen benzineleiding tot aan carburateur (Solex) doorgeblazen en gecontroleerd. Carburateur van binnen geïnspecteerd en schoongemaakt en alle zeefjes in, voor en na de slangen gecontroleerd. Het filtertje/zeefje in de slangtule was schoon. Ook het zeefje van de opvoerpomp was schoon.
De benzinetank heeft een schroefdop op de punt van de boot. Deze lijkt gewoon goed af te sluiten. Er zit een rvs dop op, dus een gaatje lijkt mij niet het geval..
Verder slaat de motor gelijk af als ik de luchttoevoer met mijn hand afsluit. Dus een grote hoeveelheid valse lucht bij de motor lijkt mij niet het geval?
Ik heb een andere condensator gemonteerd, maar ook zonder oplossing van het probleem.
Zou de druk van de mechanische opvoerpomp een probleem kunnen zijn?
Re: monteur gezocht DTN40
Maurice, er moet wel een beluchting op de tank zitten!
Als ik het goed begrijp zit de tank een eind van de motor af, gaat er dan een leiding of slang naar de
motor?
Nergens een vernauwing of knik in de aanvoer leiding/slang?
Heeft de motor en tank in deze opstelling in het verleden goed gelopen, ik bedoel heb je recent daar iets
veranderd?
gr.J@n.
Als ik het goed begrijp zit de tank een eind van de motor af, gaat er dan een leiding of slang naar de
motor?
Nergens een vernauwing of knik in de aanvoer leiding/slang?
Heeft de motor en tank in deze opstelling in het verleden goed gelopen, ik bedoel heb je recent daar iets
veranderd?
gr.J@n.
niet geschoten is altijd mis!
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: zo apr 17, 2016 8:31 pm
Re: monteur gezocht DTN40
De RVS tank zit in de punt van de boot. Met een slang die overgaat in een koperen leiding die vervolgens uitkomt bij de motor (zo'n 5 meter verderop). Ik heb de boot ruim een jaar en meer dan 100 uur zonder problemen gevaren. Sindsdien is er niets veranderd aan de boot of tankopstelling.
Misschien wel goed om nog een te kijken of er ergens in de leiding valse lucht aangezogen wordt. Maar er is nergens een lek of sterke benzinelucht anders dan voorheen.
De beluchting weet ik eerlijk gezegd niet..
Je denkt dat het niet iets anders kan zijn dan de aanvoer van de benzine?
Groet.
Misschien wel goed om nog een te kijken of er ergens in de leiding valse lucht aangezogen wordt. Maar er is nergens een lek of sterke benzinelucht anders dan voorheen.
De beluchting weet ik eerlijk gezegd niet..
Je denkt dat het niet iets anders kan zijn dan de aanvoer van de benzine?
Groet.
Re: monteur gezocht DTN40
Je kunt weer een stukje gaan varen met de tankdop erop, of gewoon de motor met verhoogd toerental een
tijdje laten draaien, doet het euvel zich voor dan de tankdop eraf.
Geeft dat geen resultaat probeer dan eens een los benzine kannetje vlakbij de motor.
tijdje laten draaien, doet het euvel zich voor dan de tankdop eraf.
Geeft dat geen resultaat probeer dan eens een los benzine kannetje vlakbij de motor.
niet geschoten is altijd mis!