Heren,
Vorige week zondag met mijn Matra Djet met R5 alpine motor (1397 cc) een behoorlijke rit gemaakt van ongeveer 400 km naar Apeldoorn en omstreken. In het begin liep het zaakje redelijk lekker en ben ik nog boven de 120 geweest maar op weg naar huis gaandeweg meer problemen met hikken en stotteren van de motor. Ik heb nog geen afstelgegevens van dit blok en dat is minder handig bij het probleem opsporen.
Op dit moment zoek ik met name wat de klepspeling (inlaat, uitlaat) moet zijn.
Ik ga ervan uit dat deze met koude motor gemeten moet worden?
Daarnaast ben ik benieuwd naar afstelling van de contactpuntjes: lichthoogte en op welke (krukas)hoek moeten ze openen als ik met een lampje over de contacten controleer (motor met handje ronddraaiend).
Probleem kan ook nog in de carburatie zitten maar dan wil ik eerst klepspeling, compressie en ontsteking gecontroleerd hebben.
Er is vast iemand binnen de R4 club die deze gegevens heeft, of niet?
Alvast bedankt!!
R5 alpine afstelgegevens?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: R5 alpine afstelgegevens?
wat is de motorcode, en van welk jaar is hij ongeveer?
vr gr Fons
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Re: R5 alpine afstelgegevens?
Hoi Fons,
Bedankt voor je reactie.
Ik heb de motor gekocht nadat hij bij Schaefer in Duitsland geweest is.
Er zit helaas geen typeplaatje meer op.
Voor zover ik kan zien is het de atmosferische uitvoering van rond 1980.
Als je een pb'tje stuurt heb ik wel een foto voor je (als dat helpt)
Bedankt voor je reactie.
Ik heb de motor gekocht nadat hij bij Schaefer in Duitsland geweest is.
Er zit helaas geen typeplaatje meer op.
Voor zover ik kan zien is het de atmosferische uitvoering van rond 1980.
Als je een pb'tje stuurt heb ik wel een foto voor je (als dat helpt)
Re: R5 alpine afstelgegevens?
als je de kleppen allemaal 20/25 mm stelt (in/uit) denk ik dat 't wel ok zal zijn... dan hoort ie niet ongelijkmatig te lopen daardoor... contacthoek blijft 't handigst met 't merkteken en een stroob.... de renault motoren zijn eigelijk bijna allemaal 't zelfde....