Repareren onderkant laadvloer

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5181
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Repareren onderkant laadvloer

Bericht: # 133347Bericht Bertje »

Hmmm, ik weet dat de titel van de thread misschien niet helemaal klopt, maar ik heb het over die beetje moeilijk gevormde plaat aan de achterkant van de laadvloer, direct achter je reservewiel. Bij mijn F6 is dat ding ver heen en het is geen apk-punt, maar roestend spul repareer ik eigenlijk graag vóórdat het (elders) problemen veroorzaakt. Ik weet niet of hier reparatiedelen voor te koop zijn, iemand hier ervaring mee?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
herman.r4
Berichten: 331
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:58 pm

Re: Repareren onderkant laadvloer

Bericht: # 133351Bericht herman.r4 »

Hallo bij de Franzose, pas op met verzendkosten, gr/Herman.r4,
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Repareren onderkant laadvloer

Bericht: # 133364Bericht Tweety »

Bertje schreef:Hmmm, ik weet dat de titel van de thread misschien niet helemaal klopt, maar ik heb het over die beetje moeilijk gevormde plaat aan de achterkant van de laadvloer, direct achter je reservewiel. Bij mijn F6 is dat ding ver heen en het is geen apk-punt, maar roestend spul repareer ik eigenlijk graag vóórdat het (elders) problemen veroorzaakt. Ik weet niet of hier reparatiedelen voor te koop zijn, iemand hier ervaring mee?
Sinds wanneer is dat geen APK punt ?? volgens de keurmeesters waar ik mee te maken heb gehad wordt 't beschouwd als balk...
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5181
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Repareren onderkant laadvloer

Bericht: # 133366Bericht Bertje »

Volgens een bevriende F6 rijder is het geen apk punt. Het is toch ook geen deel van je chassis?

Herman, welke zoekterm gebruik ik bij Der Franzose? Zoals gezegd zou ik niet weten hoe je dit deel noemt (laat staan in het duits...)
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
Rutger-peer
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
Locatie: Groningen

Re: Repareren onderkant laadvloer

Bericht: # 133376Bericht Rutger-peer »

Heb die delen niet gezien voor de F4 en F6, maar deze delen zijn voor de normale versie:

Voor de binnenkant:
http://www.franzose.de/en/Renault/R4/Ko ... /ANR87020/" onclick="window.open(this.href);return false;
en
http://www.franzose.de/en/Renault/R4/Hi ... /ANR87022/" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor de onderkant, waar jij naar op zoek bent:

http://www.franzose.de/en/Renault/R4/Hi ... /ANR87023/" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar die zal bij de F6 wel anders zijn.

Deze vond ik onder welded body components en luggage compartment lid + attachments, rear doors.


PS: dat mag geen APK punt zijn.
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Repareren onderkant laadvloer

Bericht: # 133397Bericht Tweety »

Mag geen APk punt zijn, maar dat is het gekke nu net, ondanks dat het onderdeel uitmaakt van de carroserie, wordt het toch als onderdeel van de gehele constructie beoordeeld, en eigenlijk terecht want een chassis zonder zonder carroserie is tenslotte niet sterk genoeg en dus niet APK waardig, bij een bus ligt dat bv. anders, daar kan je zonder carroserie gewoon mee rijden, oftewel de holle gedeeltes onder de achterdorpel zijn wel een vorm van balk... en mogen dus niet al te ver heel zijn... :roll:
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: Repareren onderkant laadvloer

Bericht: # 133398Bericht roberto »

RDW.
Artikel 5.2.4 bovenbouw
De bovenbouw van personenauto’s moet deugdelijk op
het onderstel zijn bevestigd.

http://www.rdw.nl/SiteCollectionDocumen ... 4-2011.pdf

De betekenis van deugdelijk:
adequaat, behoorlijk, betamelijk, convenabel, fatsoenlijk, gepast, geschikt, gevoeglijk, goed, juist, naar behoren, netjes, oorbaar, passend
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Repareren onderkant laadvloer

Bericht: # 133399Bericht R4F6GTX Automaat »

Die achterbalk van een F6 die (meestal) rot is is helemaal geen bevestiging van bovenbouw cq onderbouw; het zit op de onderkant van de bovenbouw gelast maar verder zit het niet aan de onderbouw (chassis) geschroefd of zo dus bovenstaande gaat niet op... :wink:
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: Repareren onderkant laadvloer

Bericht: # 133400Bericht roberto »

R4F6GTX Automaat schreef:Die achterbalk van een F6 die (meestal) rot is is helemaal geen bevestiging van bovenbouw cq onderbouw; het zit op de onderkant van de bovenbouw gelast maar verder zit het niet aan de onderbouw (chassis) geschroefd of zo dus bovenstaande gaat niet op... :wink:
Dus met jouw eens!
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5181
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Repareren onderkant laadvloer

Bericht: # 133444Bericht Bertje »

Bedankt voor het meedenken allemaal. Het lijkt er tot nu toe op dat hier geen repartiestukken voor zijn en dat dit geen kritisch deel van de constructie is. Ik zal binnenkort weer eens onder de wagen kruipen en aldaar overpijnzen of en hoe ik daar dan zelf een reparatiestuk voor kan maken.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
Rutger-peer
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
Locatie: Groningen

Re: Repareren onderkant laadvloer

Bericht: # 133448Bericht Rutger-peer »

Lijkt me niet moeilijk toch? En het is de onderkant van de auto, dus als het niet helemaal 100 punten is maakt het ook niet uit...
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
Plaats reactie