Verkoudheid ?

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: Verkoudheid ?

Bericht: # 132819Bericht RVIER »

@ paul,

Het zit aan de voor- of aan de achterkant :-)

1) trek maar eens een paar nieuwe draden voor de spanning en de aarde naar de tank
2) en naar (en van) het relais dat in de gaten houd of de bobine nog wel vonkt
3) zit de gever (spoel rondom hoogspanning) het relais mogelijk los?

succes
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Verkoudheid ?

Bericht: # 132860Bericht R4F6GTX Automaat »

Het ligt niet aan het gas want op benzine doet ie dat ook. Ik heb enkele draadjes vernieuwd, massadraadjes en waar pik op staat, enkele stekkertjes en oogjes vernieuwd, andere bobine, inductiedraadje verlegd, hier en daar draadjes met ty-rapjes vastgebonden en de eerste 25 kilometer leek alles opgelost te zijn want hij reed zonder gestotter. Maar toen begon het weer, bij lage toeren viel de motor (stroom?) weer uit en 1x zelfs zo lang dat ie niet gelijk weer aansloeg, dus uit laten drijven tot bij een bushalte maar bij de eerste poging startte hij direct weer. (onder het rijden lukte dat niet). Dus nog niet goed.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: Verkoudheid ?

Bericht: # 132863Bericht RVIER »

@paul,

alleen het contactslot blijft nu nog over :-).
Hang maar eens een + direct aan de bobine.

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Verkoudheid ?

Bericht: # 132865Bericht R4F6GTX Automaat »

O ja, goed idee (!)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Verkoudheid ?

Bericht: # 132940Bericht R4F6GTX Automaat »

@#$%^Renault.....

gisteravond, oudjaarsavond, was ik uitgenodigd voor een etentje plus de feestelijkheden. Fris gewassen en geschoren stap ik in de R4, waarmee ik al eerdere ritten die dag mee had gedaan, zonder noemenswaardige problemen of gestotter. Ben ik net een paar kilometer van huis weg, heeft ie er geen zin meer in en stopt ermee. Op een weg waar eigenlijk geen plaats is om een wagen neer te zetten. Wat aan draadjes gefriemeld maar hij had er geen zin meer in. Besloten om 'm aan de kant te duwen maar door de beplanting en wegafscheiding zat er dus nix anders op dan 'm naar de volgende kruising te duwen. Valt niet mee, zo in de regen in je nette pak en geen hond die effe stopt om te helpen en alleen maar toeteren omdat het ze niet snel genoeg gaat. Na zo'n 150 meter duwen moest ik effe uitrusten maar daarna kreeg ik 'm niet meer verder. Bergop of te vermoeid of zo... gelukkig stopte er een Jeep en vroeg of hij kon helpen. Ja graag, sleep me maar weg hier. Hij herkende de R4 en wilde me wel effe naar huis slepen. Daar staat hij nu. Ik heb 'm neergezet en niet meer naar om gekeken. Hij stonk wel naar doorgebrande bedrading of zoiets...
Zeiknat door de regen, even droge kleren aan en met mijn echte wagen naar de afspraak. Etentje gemist maar ach, kouwe pizza is ook lekker...
Bah, tankvoer, die R4, schijthuis
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Verkoudheid ?

Bericht: # 132998Bericht R4F6GTX Automaat »

Gisteren nog es geprobeerd maar er kwam geen vonk. Vellemankitje overleden? Schijnt vaker voor te komen... (is de tweede al in deze R4) De R4 opgesleept naar de werkplaats maar vanwege de enorme regen niet aan begonnen. Onderweg hielden de knipperlichten ermee op, af en toe deden ze het maar ze hadden er weinig zin in. Bij de sleutelplek aangekomen, touwtje gelost en eerst wat terug geduwd om voor de deur te kunnen parkeren. Vanwege een kuil in de weg kon ik niet verder duwen dus wilde ik 'm op de startmotor (in de versnelling) een stukje door die kuil 'trekken' maar dat stomme ding sloeg gelijk aan en reed door tot aan de deur... (omg)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: Verkoudheid ?

Bericht: # 133002Bericht RVIER »

@Paul,

Ik blijf bij een kapot kontactslot. Het contact laat af en toe na. Je zou het slot gewoon kunnen overbruggen met een aparte contactschakelaar naar de + van de bobine. Aan de + van het contactslot hang je dan een lampje. Als dat tijdens het rijden uitgaat heb je het probleem te pakken.
Maar je blijft natuurlijk wel een boffert dat je Velleman het nog steeds doet, want hij starte kennlijk weer direct :-)

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Verkoudheid ?

Bericht: # 133017Bericht R4F6GTX Automaat »

Ik ga het allemaal proberen als het niet meer zo'n zeikweer is; nu heb ik weinig zin om doorweekt te raken van dat schijtding... wel goeie tips lijkt me zo... heb nog in de bak onderdelen gekeken en nog 3 contactsloten gevonden maar geen passende sleutels erbij :-? dan maar met draadjes en lampjes klooien...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Re: Verkoudheid ?

Bericht: # 133027Bericht Jan-Geert »

zet je toch jouw mechanisch gedeelte van het contactslot op een ander ?
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Verkoudheid ?

Bericht: # 137033Bericht R4F6GTX Automaat »

Inmiddels zijn we weer een half jaartje verder en het euvel is er nog steeds. Bedrading nagezien, Vellemankitje er tussenuit, ander contactslot, etc maar nog steeds doet ie dat 'verslikken'... ook word de wagen mijn insziens te heet, tenminste, de fan slaat vrijwel constant aan, ook bij 80+ op de grote weg wat eigenlijk door de rijwind genoeg moet koelen, dacht ik zo. Fan draait de goeie kant op, andere fan geprobeerd, slang losgehaald bij draaiende motor om te zien of de waterpomp wat doet, (thermostaat eruit), nieuwe temp. sensor 89graden, koelvloeistof eruit, doorgespoeld, nu water met soda erin om nóg meer schoon te maken..... weet nog steeds niet waarom de fan vrijwel constant aanslaat.... iemand hier een idee?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
jandoe1000
Berichten: 1686
Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am

Re: Verkoudheid ?

Bericht: # 137036Bericht jandoe1000 »

Nieuwe radiator?
Erik
Berichten: 664
Lid geworden op: vr aug 09, 2002 2:00 am
Locatie: Leidschendam

Re: Verkoudheid ?

Bericht: # 137042Bericht Erik »

Hmmm raar verhaal blijft dit. Zelf een aantal jaar geleden dit probleem ook gehad. Heb toen van de good old Rodeo man (peter Kuiper) hulp gehad. Alles nagezocht ......

Cilinderkop moest worden nagetrokken en dat was uiteindelijk de oplossing.

Raar maar toen waar.

Gr Erik
Project rodeo6b schiet op.
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Verkoudheid ?

Bericht: # 137052Bericht Tweety »

Ja Paul... 't is dat !! of d'r moet gewoon een heel nieuw blok in...gewoon heel simpel...
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Verkoudheid ?

Bericht: # 137058Bericht R4F6GTX Automaat »

hmm, als het aan het contactslot of zo zou liggen heeft dat ander blok ook weinig zin...
tis wel de bedoeling dat er ooit een 1400 in komt
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Verkoudheid ?

Bericht: # 141415Bericht R4F6GTX Automaat »

En we gaan gewoon verder met hetzelfde symptoom... contactslot en carburateur en verdamper en bougies en bobine en nog zo vanalles zijn inmiddels vervangen en tot een week of wat geleden heeft het allemaal prima gewerkt. Wel nog af en toe dat 'verslikje' (plof) maar zoals het begin was dat slechts een fractie van een seconde... maar nu valt ie af en toe ook helemaal uit en wil die niet direct weer starten. Vandaag besloot ik er maar eens een voltmetertje aan te hangen voor onder het rijden. + op de + van de bobine, - op de accu en dan gaan rijden. Starten staat ie op 11-en een beetje volt maar accu gaat prima rond dus zal wel goed zijn. Als ie loopt, wat redelijk snel gaat, kruipt de spanning naar de 13,8 volt, soms net iets over de 14 volt maar daar blijft het zo'n beetje op staan, prima dus. Het voltmetertje vlak voor m'n neus op het dashbordrandje dus onder het rijden gemakkelijk in de gaten te houden. Bij de eerste plof ging het voltage naar de 19 volt en daarna gelijk weer terug naar de 13. Even bij een kennis gestopt en toen ik weer weg wilde gaan gestart, liep eerst lekker maar viel toen uit. Proberen te starten maar weer 19 volt werd gemeten. Elke keer dacht ik dat ergens de stroom uitviel maar nu lijkt het erop dat ie teveel krijgt. Dynamo (spanningsregelaar) ? Ik denk dat ik die morgen eerst maar es ga vervangen of heeft iemand een beter idee?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Plaats reactie