start slecht

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Erik
Berichten: 664
Lid geworden op: vr aug 09, 2002 2:00 am
Locatie: Leidschendam

start slecht

Bericht: # 130709Bericht Erik »

Raar mijn vier heeft wat start probleempjes.

Start heel slecht als hij niet op temperatuur is dus alleen s'morgens Duurt bijna een halve minuut.

Verder prima. Alleen de eerste keer van de dag!

- Nieuwe punten kap rotor bougies luchtfilter brandstoffilter accu en startmotor.

Wat te doen?

:roll:
Project rodeo6b schiet op.
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Re: start slecht

Bericht: # 130711Bericht Willem de Zwijger »

Ben je helemaal zeker van het juiste ontstekingstijdstip en contacthoek? En ik mis nog de condensator in het lijstje vernieuwde spullen, die kan de vonk niet maken maar wel breken...
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: start slecht

Bericht: # 130719Bericht Tweety »

Ik zat meteen te denken, heb je misschien ergens een lek zitten in de benzine leiding vlak voor de pomp ofzo..?
.dat de benzine helemaal terugloopt de tank in.... haal morgen de benzine leiding 'ns los bij de carbi en start dan ff alleen om te kijken of er benzine uit komt.... anders misschien toch nog eens de bougies checken... ook nieuwe kunnen stuk zijn...
lordje
Berichten: 678
Lid geworden op: zo mar 06, 2005 9:35 pm

Re: start slecht

Bericht: # 130725Bericht lordje »

Misschien benzinepomp defect, welke dan helemaal "afloopt", en de benzine vanuit de tank moet halen, groeten Lordje.
Gebruikersavatar
Okido
Berichten: 946
Lid geworden op: zo apr 30, 2006 10:09 pm
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: start slecht

Bericht: # 130734Bericht Okido »

Op afstand blijft het hap-snapconclusies. Maar toch, zelf heb ik het gehad met eenzelfde Cleonmotor: 's Ochtends niet starten. Puntjes, rotor, etc. alles vervangen, behalve de bobine, want die zag er nagelnieuw uit. Elke keer als ik iets verving leek het beter te gaan tot ik na een paar weken toch weer met een leeggestarte accu stond. Toen voor de grap een oeroude bobine, die ik nog ergens had liggen, erin gehangen. Daarna was het starten - a quart tour- ofwel ik hoefde de sleutel maar aan te raken en ik heb vervolgens geen startproblemen meer gehad.
Het blijft een suggestie, het kan vele oorzaken hebben.
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
BVDP
Berichten: 696
Lid geworden op: do jun 19, 2008 3:34 pm
Locatie: Oud-Turnhout

Re: start slecht

Bericht: # 130832Bericht BVDP »

Heb ik ook gekend. De dichting van de aftapplug van de vlotterkamer lekte iets. Als 4 lang stil stond was de vlotterkamer dus leeg als ik wilde starten en dat duurde dan ook ff voor ie aansloeg omdat er eerst terug benzine in de vlotter moest komen. Een tweede maal starten, net erna, was totaal geen probleem.

mvg Bart
Erik
Berichten: 664
Lid geworden op: vr aug 09, 2002 2:00 am
Locatie: Leidschendam

Re: start slecht

Bericht: # 130858Bericht Erik »

\het probleem was een bobine. Had een slopertje liggen en nu geen probleem meer. Ook draadje vernieuwd dus zou ook dat kunnen zijn geweest. Verder gezocht waarom mijn ruitenwissers het niet deden. Zekering leek heel. Na een urr zoeken was die toch kapot. Nu weer in de regen kunnen rijden.
Project rodeo6b schiet op.
Gebruikersavatar
kpr
Berichten: 134
Lid geworden op: do jun 18, 2009 4:07 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: start slecht

Bericht: # 130861Bericht kpr »

Hmmm, ik heb hetzelfde probleem. Misschien ook maar eens op zoek naar een nieuwe bobine. Wat kost zoiets?
R6TL uit '73 - 71-YB-85 / R6L uit '77 - 50-RF-63
Erik
Berichten: 664
Lid geworden op: vr aug 09, 2002 2:00 am
Locatie: Leidschendam

Re: start slecht

Bericht: # 130862Bericht Erik »

hello,

wat ik zou proberen is ook even naar je draadjes te kijken! beetje opschuren. Ik had toevallig nog een bobine.

succes
Project rodeo6b schiet op.
Plaats reactie