Loop of Sloop

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
$ikk€
Berichten: 5
Lid geworden op: vr jan 31, 2003 2:00 am
Locatie: Gorredijk
Contacteer:

Bericht: # 14349Bericht $ikk€ »

Ik vond dit nog tussen het voortraject van een sloperij. Ik heb ff snel wat kiekjes gemaakt van dit oude beestje in de hoop dat iemand mij daar nog wat advies over kan geven. Kijk hier maar eens http://members.home.nl/svdmeer/renault4.htm
Graag reakties!!
P.S. Vraagprijs 100 euro lopende moter:)
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Bericht: # 14350Bericht Jan-Geert »

zon ding moet je gratis meenemen , alles zal wel vast zitten , want hij is al een tijdje niet gekeurd zo te zien , en staat al lang stil , waar stond dit ding te koop??
$ikk€
Berichten: 5
Lid geworden op: vr jan 31, 2003 2:00 am
Locatie: Gorredijk
Contacteer:

Bericht: # 14351Bericht $ikk€ »

Hij stond in Jelsum te koop en ja die keuring was er al heeeeel lang af maar om te beginnen met een las project zag ik er wel wat in. De bodem kon ik niet goed zien, maar leek op het 1e gezicht wel goed! Wel wat plekken aan de koets en die achterkant he!
Maar ja dit was nog maar de 1e en ook niet mijn voorkeur. Das een f6je he!

groeten!!
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Bericht: # 14353Bericht Jan-Geert »

i know , maar qua onderstel zijn de gtls een stuk beter :smile: en natuurlijk tl ook. goed de balken en driehoekjes bekeken??
$ikk€
Berichten: 5
Lid geworden op: vr jan 31, 2003 2:00 am
Locatie: Gorredijk
Contacteer:

Bericht: # 14355Bericht $ikk€ »

Volgens mij waren de balken nog hard en de bodem ook ik heb van binnen op diverse plaatsen zitten slaan en daar was niks aan de hand ook geen roest aan de binnen kant alleen maar roest aan de buitenkant. Met name aan de hoeken van de deuren. Ik heb jammer genoeg niet onder de moterkap kunnen kijken want die kreeg ik niet open kon de knop niet vinden :oops: tja een echte newbie ben ik nog he!
Welke driehoeken bedoel je eigenlijk JG?
Wat ik nog wel goed van dit ding vond waren de randen van de ramen dat was nog zonder roest!!
Dat lijkt me namelijk moeilijk lassen!
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Bericht: # 14356Bericht Jan-Geert »

Op 2003-02-02 19:07, schreef $ikk€:
Volgens mij waren de balken nog hard en de bodem ook ik heb van binnen op diverse plaatsen zitten slaan en daar was niks aan de hand ook geen roest aan de binnen kant alleen maar roest aan de buitenkant. Met name aan de hoeken van de deuren. Ik heb jammer genoeg niet onder de moterkap kunnen kijken want die kreeg ik niet open kon de knop niet vinden :oops: tja een echte newbie ben ik nog he!
Welke driehoeken bedoel je eigenlijk JG?
Wat ik nog wel goed van dit ding vond waren de randen van de ramen dat was nog zonder roest!!
Dat lijkt me namelijk moeilijk lassen!

driehoekjes voor bij het wiel wat ik je uitgelegd heb bij het voorwiel , btw de motorkap doe je open met het knopje naast de pook even op drukken en klaar :smile: btw2 ook goed ff letten op roest onder de motorkap , tussen de spatborden wil vaak roest voorkomen..
$ikk€
Berichten: 5
Lid geworden op: vr jan 31, 2003 2:00 am
Locatie: Gorredijk
Contacteer:

Bericht: # 14358Bericht $ikk€ »

Ow ja, je bedoelt de torsieas bevestiging, dat heb ik goed bekeken en dat was goed.
Maar wat mij minder aanstaat is die grote gaten achter bij de klep klein randjes om te lassen hoor! Ik zie wat meer heil in die kar van viva la fryslan dat is nog een gaaf karretje dacht ik, zo alleen de prijs is mij nog wat te hoog ga maar es wat bieden :grin: :grin:
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Bericht: # 14359Bericht Jan-Geert »

nee bedoel de ruimtes onder de voorspatborden. Die auto van viva la fryslan heb ik in december gekeurd , perfecte wagen van onder.
parisienne4

Bericht: # 14371Bericht parisienne4 »

Sikke, vergeet dat ding!!!! Op jouw foto's al duidelijk: Linkerachterwielophanging verrot, rechts twijfelachtig. Verder veel werk. M.a.w.: zonde, maar "beyond repair" voor een beginnende R4 rijder. Dit zou jouw enthousiasme voor "ons" Viertje wel eens voorgoed kunnen verpesten. Helaas zijn er zo al vele Viertjes verdwenen. Kun je inderdaad veel beter het Viertje van Mandy kopen, zoals JanGeert zei.
Succes.
Dr.Quatre.
parisienne4

Bericht: # 14373Bericht parisienne4 »

Sorry, ik bedoel: rechterachterwielophanging verrot en linker twijfelachtig. Zijn ook van die rare plaatjes op gelast!
Dr.Quatre.
viva la fryslan
Berichten: 43
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: wytgaard

Bericht: # 14376Bericht viva la fryslan »

deze ( AUTO ) staat al jaren bij garage ketelaper kun je een leuke bloembak van maken . en de moter loopt??? heb je hem gehoord?? of neem je dit voor lief aan ? deze auto staat er zeker 10 jaar al zo en is een keer verplaatst dus ik wil die gratis niet eens !!! sorry maar 100 euro das toch !!! guldens .
$ikk€
Berichten: 5
Lid geworden op: vr jan 31, 2003 2:00 am
Locatie: Gorredijk
Contacteer:

Bericht: # 14377Bericht $ikk€ »

Kijk daar heb ik wat aan! antwoorden jongens hartelijk bedankt voor jullie mening ik was al bang dat al deze wagens er zo uitzagen.
Vandaar ook de foto's geplaatst. En die viespeuk van een garage houder ook nog zeggen dat de motor liep hahahaha :lol: .
Nogmaals bedankt nu weet ik zeker dat ik 1 met apk moet kopen om ervan te kunnen genieten.

U hoort nog van ons :smile: :smile:
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 14391Bericht Goof »

Misschien loopt de motor idd wel, de r4 motortjes zijn van ongekend goede kwaliteit, dus ik sluit niks uit. Mocht de motor idd lopen en niet teveel km's hebben gemaakt, is het altijd nog interessant om de wagen te kopen en de motor eruit te slopen. Eventueel nog wat andere dingetjes, maar carroserie en chassis vergeet maar, die kunnen rechtstreeks de schredder in.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
paul tobé
Berichten: 6
Lid geworden op: zo feb 09, 2003 2:00 am
Locatie: arnhem

Bericht: # 14660Bericht paul tobé »

Hoi $ikke?
Staar je niet blind op die a.p.k.
Dat wil alleen zeggen dat hij op dat moment voldoet aan de minimale eisen van de weg veiligheid.
Het beste is als je een "leuke" gezien heb neem dan een deskundige mee van de club, of iemand die bekend is/was met de r4tjes.
voorkomt een hoop verdriet.
suc6 paul
Plaats reactie