raar geluid

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: raar geluid

Bericht: # 129570Bericht jeffr4 »

Volgens mij zit er nog geen EGR op en als deze defect is, maakt het nog geen fluitend geluid en loopt de motor toch wel.
Helaas kan ik niet bezien hoe het bij mijn injectie 1400 zit ( te ver weg om "effe"te kijken), maar ook bij mij een wirwar van vacuumslangen tot aan de vacuumpot en rembekrachtiger toe, maar als het om de carterontluchting gaat, lijkt mij dit bij al de 1400 tjes hetzelfde principe.
Carterontluchting via het kleppendeksel.....toch?

Jan, deze "oude "carb, heeftie "voetverwarming"( denk het wel), een electro vacuumklep en deceleratie mech?
en de vacuum in het inlaatspruitstuk? ..vlotterkamerontluchting.
deutz
Berichten: 1777
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: raar geluid

Bericht: # 129581Bericht deutz »

Hoi Jeffrey, wel een voetverwarming (nu niet meer!) een gewone mechanische choke en de vlotterkamer ook gewoon atmosferisch! is volgens mij toch een 32dir 90.
De carter ontluchting van een 1400 is via de olievuldop naar??????
Daar zit org. geen resrictie slangetje op!Wat heb ik nu gedaan, wel een restrictie slangetje op een R5 kleppendeksel gemaakt, daar zit dus een aansluiting voor! R5 deksel is dus laag met een gewone olievuldop.
Geen passende slang om hem op een vacuum aansluiting van de inlaat te doen, geen nood, slangetjes genoeg in huis, dus een slangetje OVER de restrictie slang en naar een vacuumaansluiting gedaan.
Andere vacuumaansluitingen afgedopt en starten maar.
En toen begon het concert!!!! na een aantal omzwermingen viel het muntje!! fluiten??restrictie??vernauwing??
Fluiten=fluit=een vernauwing is die kl***** restrictie!!!!
Eraf gehaald en gat in spr.stuk afgedicht, als een zonnetje liep-tie!!
Zwergje, oliedamp afzuigen dicht bij de carb. is link!! als er een beetje veel oliedamp/oliedruppels mee komen
de zuigbuis in gaat hij op z,n smeerolie lopen en gaat steeds meer aanzuigen!!
Eens meegemaakt met een diesel!!stopt niet met contact afzetten!! tegen een muur aangezet en laten smoren in de versnelling!!
Bij een benz. motor gewoon de vonk onderbreken oftewel contact uitzetten.
Weer een ervaring rijker en jullie allemaal even laten raden!!
gr.Jan. (blunt)
niet geschoten is altijd mis!
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: raar geluid

Bericht: # 129582Bericht jeffr4 »

Jaaa, vacuum en aansluitingen, e.e.a afhankelijk van type en uiteraard... wat is er aan gedaan.
Dus toch de Weber 32 DIR 90 en nu je zegt dat de carterontluchting van een 1400 via de olievuldop gaat, heb je wellicht ook een 1400tje uit een Fuego, R 9 of R11 ofzo ?
Een R5 kleppendeksel gebruikt, want dan pastie in de R4 en inderdaad aangesloten op de vacuuminlaat.

Leuk om te raden en zeker een verrassende uitslag van het raadsel!
Goed straks om het hele vacuumgebeuren
met mijn injectie/ontstekeingsmodule/rembekrachtiging enz. goed aan te sluiten.
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Re: raar geluid

Bericht: # 129583Bericht Willem de Zwijger »

OK, dus jij kwam ook op het restrictie pad. Bij mij fluit dat niet omdat de carterdamp via de luchtinlaat loopt, en ik daar nog aan restolie zuig.
Weet jij hoe de slangen origineel aangesloten zaten? Op mijn olievuldop zitten twee tuutjes, ik heb er 1 afgesloten, en de andere dus op de luchtinlaat gezet. Zou het andere tuutje origineel op de vacuumaansluiting moeten zitten zonder restrictie (dat kan toch haast niet waar wezen, veel te veel valse lucht)? Op mijn luchtinlaat zitten twee aansluitingen, 1 ervan zit nu dus aan de olievuldop, de andere aan de carburateur ter hoogte van de vlotterkamer, oftewel de vlotterkamerontluchting.
PS: die carb voetverwarming zou ik er maar snel weer op zetten, ik heb zelfs met die voetverwarming behoorlijk ellende gehad met een te koude motor in de winter, die ging dan spontaan stilstaan, en dan kon je na 5 minuten weer verder. IJs in de carb achteraf. Blijkbaar is die carb daar veel gevoeliger voor dan de Zenith 28 van de 1100 motor.
PS2: wat me wel verbaast: waarom zou die motor slecht stationair lopen van die restrictie? Hij krijgt toch juist geen valse lucht?
deutz
Berichten: 1777
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: raar geluid

Bericht: # 129604Bericht deutz »

Jeffrey, de 1400 is van een 5 automaat.
Willem, hoe het org. allemaal met die 1400 in de 5 koets zit weet ik niet, heb het blokje los gekocht.
Maar ik heb wel gezien dat de carb. ontluchting (is eigenlijk beluchting!) gewoon via een kunstof open dopje
in de buitenlucht zit.
Dan heb ik nog een aansluiting op de carb. en daar de vacuum ontsteking membraam op aangesloten.
De aansluiting vd rembekrachtiger afgedopt.Nee, trok geen valse lucht maar waarom hij zo slecht of niet stat.
liep ben ik niet achter gekomen, het was die restrictie eraf en als een zonnetje lopen.
Wel de nodige vacuumaansluitingen afgedicht.carb. voetverwarming hoeft er niet op, je moet er niet te veel koude lucht langs laten gaan!! grille afdichten!!motortemp. naar de 90 graden brengen!
Daarom ga ik een rolhoes voor de radiateur maken!
En op LPG weinig last met niet voetverwarming!!
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Plaats reactie