Eindelijk tijd gevonden om eens lekker te prutsen met het nieuwe electronische deurvergrendelingssetje.
Begonnen met het simpelste idee: electomotortje de greep waarmee je de deur van binnenuit opent, omlaag laten trekken.
Gewoon eronder schroeven in het dubbele gedeelte van het plaatwerk, 30 cm onder de greep.
even een wig tussen het plaatwerk, om te voorkomen dat een net iets te lange schroef aan de buitenkant door je deur komt
.
Voor het gemak even met een schoenveter door het meest rechter van de twee gaatjes die in dat greepje al aanwezig zijn, zoals op de foto's eerder in dit topic duidelijk te zien is, de boel zo strak mogelijk aan elkaar geknoopt, straks met een ijzerdraadje.
Aangesloten op een accu, en proberen maar.
Resultaat: deurvergrendeling wordt gelift, maar niet voldoende.
Terwijl ik dacht dat een trekkracht van 7 kg ( volgens de opgave van de verkoper ) voldoende zou zijn.
Maar, niet getreurd, 4 motortjes in dat doosje, dus gauw er eentje naast gezet!
Resultaat: deurvergrendeling wordt keurig twee seconden gelift, en daarna weer door de veer van het greepje om de deur van binnen te openen, in orginele strand getrokken.
Precies genoeg om, met de hand op de greep aan de buitenkant, direct na het drukken op de knop van de afstandsbediening ( de sluitknop in dit geval opent de deur, nou ja, who cares ), de deur open te trekken, lijkt me.
Het slot kan je op dichtgedraaid ( met de sleutel) laten, sleutel op zak, kom je er ook nog in als je afstandsbediening of vergrendeling niet werkt, om wat voor reden dan ook.
Hoop dat de fototjes een beetje gelukt zijn
:
De gaatjes die standaard in de binnengreep zitten, aangezien mijn vriendin op de windows en ik op de apple zit, nog even geen pijltjes a la Jeffrey, klinkt als een snertsmoes, maar morgen beloof ik dat ik je instructies met paint eer zal aandoen, ervaar R4.
Twee electromotortjes, oranje plastic wig tegen doorschroeven.