Achterdeurslotjes voor automatische deurvergrendeling.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

zwergje
Berichten: 657
Lid geworden op: vr mar 12, 2010 3:58 am

Re: Achterdeurslotjes voor automatische deurvergrendeling.

Bericht: # 129202Bericht zwergje »

nou staat me ineens bij dat er vroger ook modellen waren waar de voordeuren ook van binnenuit op slot konden... maar hoe dat dan zat ? ('t gat voor 't palletje zit er nog...)
Ja, die slotjes, daar heb ik er nog twee van.

Als je, op het moment dat je op het open-knopje van de afstandsbediening drukt, al zachtjes aan de deurhendel trekt van buiten, denk ik dat je een veer achterwege kunt laten.
Ook vermoed ik dat de electromotortjes twee standen hebben;
1: stangetje lang
2: stangetje kort

Op het moment dat het greepje door het motortje omlaag getrokken wordt, zou de deur dan open blijven, tot je de deur weer sluit, door op het andere knopje van de afstandsbediening te drukken ( niet meer vanzelf dichtvallen dus): niet wenselijk!

Misschien is dit niet de ideale oplossing, wellicht biedt het palletje van bovengenoemde slotjes mogelijkheden.
Laatst gewijzigd door zwergje op ma aug 01, 2011 7:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Mensen met visie? IK zie ze niet.....;)
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Re: Achterdeurslotjes voor automatische deurvergrendeling.

Bericht: # 129203Bericht schoapke »

Ik denk dat je voor je zelf eerst duidelijke moet hebben wat je wilt.

-vergrendelen [van de pin in handgreep] = deur kan van buiten af niet geopend worden [van binnnen uit wel]
-mechanische openen= kan van binnenuit ook als de deur op slot is
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Achterdeurslotjes voor automatische deurvergrendeling.

Bericht: # 129207Bericht Tweety »

zwergje schreef:
nou staat me ineens bij dat er vroger ook modellen waren waar de voordeuren ook van binnenuit op slot konden... maar hoe dat dan zat ? ('t gat voor 't palletje zit er nog...)
Ja, die slotjes, daar heb ik er nog twee van.

.
Maar hoe zat dat dan heb je daar foto's van ?
stond me iets van bij dat je 'm dan van 2 kanten op slot kon doen, maar als ie van buiten op slot zat dan kon je 'm van binnen niet van het slot afhalen....ofzo.... 't zat volgens mij alleen op de eerste vier die m'n ouders hadden... (love)
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Re: Achterdeurslotjes voor automatische deurvergrendeling.

Bericht: # 129208Bericht schoapke »

oude modellen kon alleen de bestuurdersdeur met een sleutel worden afgesloten. Bijrijders deur had het zelfde systeem als de achterdeuren
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
ap
Berichten: 984
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:22 pm
Locatie: assen

Re: Achterdeurslotjes voor automatische deurvergrendeling.

Bericht: # 129214Bericht ap »

Kan je niet een achterdeur slot nemen en daar de cilinder van de voordeur inzetten?
Dan heb je toch wat je zoekt?
zwergje
Berichten: 657
Lid geworden op: vr mar 12, 2010 3:58 am

Re: Achterdeurslotjes voor automatische deurvergrendeling.

Bericht: # 129215Bericht zwergje »

ap schreef:Kan je niet een achterdeur slot nemen en daar de cilinder van de voordeur inzetten?
Dan heb je toch wat je zoekt?
Hoi Ap, dat was ook mijn eerste gedachte:
Is de slotcylinder van het orginele deurslotje te plaatsen in het achterdeurslotje, ofwel, betreft het hetzelfde standaard cylindertje, en kan je dus je orginele sleutel blijven gebruiken
groet, Serge
antwoord van Schoapke:
antwoordt op je eerste vraag is nee. [tenzij zwaaaaar aangepast? maar daar nog niet naar gekeken.

Als ik me niet vergis is de vorm en lengte anders. Los daarvan heeft het orginele sleutel slot een draai beweging als vergrendeling en een achterslot een op en neer gaande beweging
helaas...
Mensen met visie? IK zie ze niet.....;)
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
zwergje
Berichten: 657
Lid geworden op: vr mar 12, 2010 3:58 am

Re: Achterdeurslotjes voor automatische deurvergrendeling.

Bericht: # 129217Bericht zwergje »

Tweety schreef:
zwergje schreef:
schoapke zegt: nou staat me ineens bij dat er vroger ook modellen waren waar de voordeuren ook van binnenuit op slot konden... maar hoe dat dan zat ? ('t gat voor 't palletje zit er nog...)
Ja, die slotjes, daar heb ik er nog twee van.

.
Maar hoe zat dat dan heb je daar foto's van ?
stond me iets van bij dat je 'm dan van 2 kanten op slot kon doen, maar als ie van buiten op slot zat dan kon je 'm van binnen niet van het slot afhalen....ofzo.... 't zat volgens mij alleen op de eerste vier die m'n ouders hadden... (love)
Is een slotje dat aan de buitenkant een gladde rvs dop ipv een slotcylinder heeft.
Je kunt hem dus niet van buiten met een sleutel openen, alleen van binnenuit kun je door het palletje omhoog of omlaag te doen, bepalen of de deur van buiten te openen is.
Van binnenuit is hij natuurlijk altijd te openen, middels het inmiddels veelbesproken handgreepje.

fototjes:

Afbeelding

lipje omhoog: verhoginkje op ronde gedeelte ( in bovenaanzicht, moeilijk zichtbaar ) blokeert het indrukken van de cilinder ( hoe doe jij dat toch, met die mooie pijltjes, Jeffrey?).



Afbeelding

Lipje omlaag, cylinder kan ingedrukt, dus deur geopend worden.



Afbeelding

de gleuf waardoor het lipje steekt ( in deze deur niet, in mijn spaanse F6 wel).
Mensen met visie? IK zie ze niet.....;)
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
Gebruikersavatar
ervaar.R4
Berichten: 464
Lid geworden op: ma jan 10, 2011 2:02 pm

Re: Achterdeurslotjes voor automatische deurvergrendeling.

Bericht: # 129218Bericht ervaar.R4 »

zwergje schreef:...Hoe doe jij dat toch, met die mooie pijltjes, Jeffrey ?...
Nou..., met Paint, bijvoorbeeld...

Zit standaard op (in ieder geval) Windows XP, 98 en 95...
Bij "Bureau-accessoires"...

- Fotootje "openen"... (vanuit/ vanaf map of Bureaublad of USB-stick of wat dan ook...)
- Beetje prutsen met lijntjes, tekst, figuurtjes, vergroten, draaien, spiegelen...
- Fotootje "opslaan (als)"...
- Fotootje naar "Imageshack" o.i.d. uploaden...

Iese siempel :lol:

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Wie het kleine niet eert, ...koopt geen pony, ...maar 'n peerd...
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Re: Achterdeurslotjes voor automatische deurvergrendeling.

Bericht: # 129219Bericht schoapke »

zo lijkt het wel meer op een space konijn met een laser gun (beer)
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
zwergje
Berichten: 657
Lid geworden op: vr mar 12, 2010 3:58 am

Re: Achterdeurslotjes voor automatische deurvergrendeling.

Bericht: # 129233Bericht zwergje »

Dank je voor de uitleg, ervaar R4!
schoapke schreef:zo lijkt het wel meer op een space konijn met een laser gun (beer)
:D :D :D
Mensen met visie? IK zie ze niet.....;)
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Achterdeurslotjes voor automatische deurvergrendeling.

Bericht: # 129266Bericht Tweety »

Volgens mij is dit onderwerp behoorlijk uitgemolken, maar hoe ga je 't nou doen ? want dan kan er eindelijk een slotje op (dat wilde ik ff zeggen) :wink:
ap
Berichten: 984
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:22 pm
Locatie: assen

Re: Achterdeurslotjes voor automatische deurvergrendeling.

Bericht: # 129268Bericht ap »

Tweety schreef:Volgens mij is dit onderwerp behoorlijk uitgemolken, maar hoe ga je 't nou doen ? want dan kan er eindelijk een slotje op (dat wilde ik ff zeggen) :wink:

Van sommigen op het forum zijn we dat toch wel gewend :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
zwergje
Berichten: 657
Lid geworden op: vr mar 12, 2010 3:58 am

Re: Achterdeurslotjes voor automatische deurvergrendeling.

Bericht: # 129272Bericht zwergje »

Tweety schreef:Volgens mij is dit onderwerp behoorlijk uitgemolken, maar hoe ga je 't nou doen ? want dan kan er eindelijk een slotje op (dat wilde ik ff zeggen) :wink:
Heb daar wel ideeen over, maar kan ik natuurlijk pas wat definitiefs over zeggen als het bestelde setje binnen is, en ik de tijd heb net zo lang gehad te prutsen tot het gelukt is.
Dus je antwoord is: dat kan ik pas beantwoorden als ik daar gelegenheid, tijd en zin in heb gekregen.
Maar als het je verveelt, pijnig jezelf niet langer, en sla dit topic lekker over, toch? (baai)

In ieder geval, kreeg ik het idee dat de functie van het oor van het spacekonijn, dat omhoog een verhoging op het ronde gedeelte het slotcylindertje laat blokeren (slot niet meer in te drukken, deur niet meer te openen), in gewone, orginele deursloten, ook zou kunnen worden vervangen door een goed ingevet grendeltje, dat dan aangestuurd wordt door de electromotor van de centrale vergrendeling.

Heb de deur bekeken, er lijkt plaats te zijn om een grendeltje te bevestigen, hoeft ook niet groot te wezen.
De cv motor zou met een druk op de knop het grendeltje dan precies daar schuiven waar het space konijn met zijn oor omhoog dmv een verhoging op het meedraaiend gedeelte ( rond op de foto) de slotcylinder van indrukken ( en dus deur openen) weerhoudt, met natuurlijk hetzelfde effect.

Druk op knop twee van de afstandsbediening zou deze vergrendeling dan weer opheffen.
Mocht je CV dienst weigeren, of zou je de afstandsbediening verliezen, kun je er via de achterdeur in.
Mensen met visie? IK zie ze niet.....;)
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
zwergje
Berichten: 657
Lid geworden op: vr mar 12, 2010 3:58 am

proefopstelling geslaagd

Bericht: # 129649Bericht zwergje »

Eindelijk tijd gevonden om eens lekker te prutsen met het nieuwe electronische deurvergrendelingssetje.
Begonnen met het simpelste idee: electomotortje de greep waarmee je de deur van binnenuit opent, omlaag laten trekken.

Gewoon eronder schroeven in het dubbele gedeelte van het plaatwerk, 30 cm onder de greep.
even een wig tussen het plaatwerk, om te voorkomen dat een net iets te lange schroef aan de buitenkant door je deur komt :-? .
Voor het gemak even met een schoenveter door het meest rechter van de twee gaatjes die in dat greepje al aanwezig zijn, zoals op de foto's eerder in dit topic duidelijk te zien is, de boel zo strak mogelijk aan elkaar geknoopt, straks met een ijzerdraadje.

Aangesloten op een accu, en proberen maar.
Resultaat: deurvergrendeling wordt gelift, maar niet voldoende.
Terwijl ik dacht dat een trekkracht van 7 kg ( volgens de opgave van de verkoper ) voldoende zou zijn.

Maar, niet getreurd, 4 motortjes in dat doosje, dus gauw er eentje naast gezet!
Resultaat: deurvergrendeling wordt keurig twee seconden gelift, en daarna weer door de veer van het greepje om de deur van binnen te openen, in orginele strand getrokken.

Precies genoeg om, met de hand op de greep aan de buitenkant, direct na het drukken op de knop van de afstandsbediening ( de sluitknop in dit geval opent de deur, nou ja, who cares ), de deur open te trekken, lijkt me.
Het slot kan je op dichtgedraaid ( met de sleutel) laten, sleutel op zak, kom je er ook nog in als je afstandsbediening of vergrendeling niet werkt, om wat voor reden dan ook.

Hoop dat de fototjes een beetje gelukt zijn :) :

Afbeelding

De gaatjes die standaard in de binnengreep zitten, aangezien mijn vriendin op de windows en ik op de apple zit, nog even geen pijltjes a la Jeffrey, klinkt als een snertsmoes, maar morgen beloof ik dat ik je instructies met paint eer zal aandoen, ervaar R4.

Afbeelding
Twee electromotortjes, oranje plastic wig tegen doorschroeven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mensen met visie? IK zie ze niet.....;)
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: Achterdeurslotjes voor automatische deurvergrendeling.

Bericht: # 129656Bericht jeffr4 »

Goed bezig! Maar ehhh....wat moet je snachts om 3.58 am met een beriggie op het forum??
Ik ben dan meestal aan het slapen of aan het feesten....( tranceparty's op kalamaki-beach!)

Maar ziet er goed uit en modern gemak dient de mens! Nu nog de binnenverlichting, of
parkeersensoren :D ... past wel een modern computer geregelde motor bij....injectie! :lol:
Plaats reactie