hoofdsproeier

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
zwergje
Berichten: 657
Lid geworden op: vr mar 12, 2010 3:58 am

hoofdsproeier

Bericht: # 127899Bericht zwergje »

Re: Gekocht!!

Berichtdoor R4F6GTX Automaat » ma mei 31, 2010 4:22 pm
je zult toch de sproeier eruit moeten draaien en doorblazen want zomaar ergens in spuiten doet niet veel. De eventuele troep kan dan toch niet weg.

Carb eraf halen, dan bovenkant eraf halen. Probeer de tussenpakking heel te houden tenzij je een nieuwe hebt. Vlotter etc verwijderen. Dan carb op zijn kop houden, onderaan de vlotterruimte zit een messing dop die je (met sleutel/doppie 10) eraf moet draaien. Dan als je in dat gat kijkt die je de (enige) sproeier zitten. Die met een schroevendraaier eruit draaien en goed doorblazen, zowel de sproeier als het gat waar het in zit. De vlotterruimte ook goed schoonmaken; kan zand of oxidatie in zitten.
Dan de boel weer in elkaar zetten en probeer dan nog maar eens.
Ja Paul, toch weer een citaatje van jouw, hope you don't mind.
Heb ik precies de instructies gevolgd bij de nieuwe zenith 32mm, onder de dop zie ik echter geen sproeier zitten, kan het zijn dat de hoofdsproeier van deze carb domweg ontbreekt? Effe fotootje:

Uploaded with ImageShack.usAfbeelding

Uploaded with ImageShack.us[/img]
Hij komt van een losse voorraad onderdelen, en is dus misschien niet compleet.
Nou had ik de grotere Del Otrho sproeiers al liggen, maar ze weer op zo'n plek gelegd waarvan ik weet waar ze zijn als ik zover ben, en, ja, inderdaad, noem het vroegtijdige dementatie, :oops: waar was dat ook al weer.

Dus vergelijkingsmateriaal van wat er zou moeten zitten kan ik nu net effe niet vinden, eens heel diep graven in dat chaotische brein van mij, waar ik die nou weer speciaal had neergelegd zodat ik ze niet kwijt kon raken...
Laatst gewijzigd door zwergje op za jun 25, 2011 11:59 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Mensen met visie? IK zie ze niet.....;)
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: hoofdsproeier onvindbaar

Bericht: # 127903Bericht R4F6GTX Automaat »

Carburateur eraf, omdraaien, dan onder aan het reservoir (waar de vlotter in zit) dat zeskantig dopje (sleuteltje 10) losdraaien en dan kan je bij de sproeier met een dunne schroevendraaier, door dat gat, beetje diagonaal gezien van de carb zelf. Ik sta nu op het punt om naar een afspraak te gaan dus kan effe geen beeldmateriaal zoeken maar ik weet zeker dat anderen dat hier wel doen; niet iedereen is toch kamperen?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
zwergje
Berichten: 657
Lid geworden op: vr mar 12, 2010 3:58 am

Re: hoofdsproeier gevonden

Bericht: # 127922Bericht zwergje »

Hoofdsproeier gelocaliseerd en losgehaald ( en weer teruggezet, voor ik dat miniscule dingetje ook ergens leg waar ik zeker ben dat ik hem niet kwijt raak...de del ortho's heb ik gisteren opnieuw besteld, geen geduld om te wachten tot ik er achter ben waar ik die gelegd had, hopelijk heb ik ze morgen, kan ik lekker prutsen met grotere hoofdsproeiers, heel benieuwd naar de door 'ervaringsdeskundigen'gemelde effecten!

Liever zou ik het niet hebben over WAAROM ik in eerste instantie de hoofdsproeier niet kon vinden, maar eerlijk is eerlijk: na alle adviezen die ik van jullie heb mogen ontvangen, zal ik jullie een lolletje niet misgunnen:zocht in de bovenste helft van de carb ipv de onderste :oops: :oops: :oops:
Als de exploded view in mijn vraagbaak geen uitkomst had gebracht, was ik vermoedelijk nu nog aan het zoeken, en het forum aan het vervuilen met tenenkrommend domme vragen... :roll: (uhh)

En dan nu, jullie vroegen je natuurlijk al af hoe lang jullie gegund zou zijn, de onvermijdelijke NIEUWE VRAAG ( aah, toe nou, eentje maar); als de motorloop zoveel opknapt van een grotere sproeier, omdat de hedendaagse benzine qua samenstelling zo veranderd is tov 25 jaar terug, zou de motor qua stationaire loop ook niet mooier gaan lopen van een iets ruimere stationairsproeier?

Uploaded with ImageShack.us
Afbeelding
Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding
Uploaded with ImageShack.us
Afbeelding
Uploaded with ImageShack.us
Afbeelding
Uploaded with ImageShack.us
Afbeelding
Uploaded with ImageShack.us
Laatst gewijzigd door zwergje op zo jun 26, 2011 12:00 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Mensen met visie? IK zie ze niet.....;)
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: hoofdsproeier gevonden

Bericht: # 127924Bericht jeffr4 »

zwergje schreef: zou de motor qua stationaire loop ook niet mooier gaan lopen van een iets ruimere stationairsproeier?
Na de fijnafstelling, lijkt mij, dat je de stationairafstelling ,dmv de regelschroef, de motor
mooi kunt laten lopen en heeft een grotere sproeier geen betekenis hierin.
zwergje
Berichten: 657
Lid geworden op: vr mar 12, 2010 3:58 am

Re: hoofdsproeier gevonden

Bericht: # 127934Bericht zwergje »

duidelijk maestro,

over en uit,

Serge
Mensen met visie? IK zie ze niet.....;)
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
Plaats reactie