Probleem met de richtingaanwijzer

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: Probleem met de richtingaanwijzer

Bericht: # 127688Bericht jeffr4 »

ervaar.R4 schreef: Maarrre..., ik heb ze gehad waarbij ze wel omgewisseld konden worden...
(...en anders knip je de draadjes door en verbind ze met een kroonsteentje...)
(Ik zal eens kijken of ik een foto heb...)
Als grafisch ontwerper, lamballend onder de olijfbomen met een laptopje op schoot , af en toe wat uitwerken, bedenken enz, niet teveel natuurlijk, anders gaat het op werken lijken en daar is het veels te warm voor, is een fotooke met wat tekst zo gemaakt .

Je ziet, daganie !, nou de breeë wel op de smalle,maar de smalle nie op de breeë,....ben benieuwd naar jouw fotooke.

Afbeelding
Gebruikersavatar
ervaar.R4
Berichten: 464
Lid geworden op: ma jan 10, 2011 2:02 pm

Re: Probleem met de richtingaanwijzer

Bericht: # 127692Bericht ervaar.R4 »

Ik zal wel eens gaan zoeken als ik tijd heb (...vrij wil maken...)
'k Ben nu "even" (beetje boel) druk met wat projectjes...
Wie het kleine niet eert, ...koopt geen pony, ...maar 'n peerd...
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Probleem met de richtingaanwijzer

Bericht: # 127698Bericht Tweety »

Nou ja ok ff voor de duidelijkheid... als de stadslichten mee knipperen dan zal 't wel iets met de massa te maken hebben, komt bij roberto natuurlijk ook wel voor na al dat overspuiten....hoewel wat ik begrepen heb is het een goed monteur en een fantastisch restorateur ! (nw) maar ok.. ze branden wel maar de knipperdinges werkt niet goed... tja zelf heb een ding met 2 ledjes wat je op de accu aansluit en een pen die je op iets zet en dan zie je of er + of - op staat rode of groene brand.... (of allebei dan staat er niets op...) en je kan er tot 60w ook + of - op zetten (op die pen dan...) was niet duur om te bouwen (E10,--) en dan ben je er zo uit.... maar eh ik vroeg me af ... was 't altijd al zo... want sommige mensen sluiten dat knipperding gewoon fout aan en ja dan krijg je dat..... succes !! (oioi)
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Re: Probleem met de richtingaanwijzer

Bericht: # 127714Bericht Willem de Zwijger »

Da's een intrigerend pennetje....kun je er iets meer over zeggen, schemaatje / fotootje of zo?
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Probleem met de richtingaanwijzer

Bericht: # 127717Bericht Tweety »

Afbeelding

Afbeelding



Ik hoop dat dit lukt met die foto's

wat een gek..t zeg...

... benodigdheden 1 3 weg schakelaar waarvan de middenstand uit is...
1 rood LED-je en 1 Groen LED-je 2 weerstandjes die zorgen dat de ledjes branden bij 14v 700 ohm meestal ongeveer (dan branden ze bij 7v ook nog wel ), maar vraag maar aan de verkoper die rekent 't wel ff na... een ouwe pen... een spijker een leeg kruidendoosje van de appie.... 2 krokodillen klemmetjes (de duurste onderdelen...) en draad... een meter of 4 a 5 en wat krimpkuisjes voor de professionele afwerking.... ik heb op het testpunt zelf d'r nog een zekering van 5 amp tussen zitten, en daar dus een behuizing voor, had ik nog liggen van een radiotje....das dan vooral om spanning of aarde op de punt te zetten, anders kan je de schakelaar of het draad laten smelten.....
Folkert-Jan
Berichten: 16
Lid geworden op: ma jan 10, 2011 11:28 pm
Locatie: Giekerk

Re: Probleem met de richtingaanwijzer

Bericht: # 127741Bericht Folkert-Jan »

Even terug naar het onderwerp.

Het was niet de relais, niet de massa, maar: een nieuwe zekering doet wonderen!
Er zat wat aanslag op maar nu doet ie t weer.

Bedankt voor t meedenken!
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: Probleem met de richtingaanwijzer

Bericht: # 127746Bericht jeffr4 »

Folkert-Jan schreef:Er zat wat aanslag op maar nu doet ie t weer.
Gelukkig, dat het euvel is gevonden en datie het weer doet, zo zie je dat het niet altijd de voor de hand liggende oorzaak van b.v. de knipperlichtautomaat hoeft te zijn en dat het, net zoals de massa, gewoon weg een corrosie probleem is !!!
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Re: Probleem met de richtingaanwijzer

Bericht: # 127751Bericht Willem de Zwijger »

Even daarop voortbordurend: die onderste contacten van de zekeringen gaan er na verloop van tijd allemaal aan, en dat kan knapjes irritant zijn. Rij je over de snelweg, heb je ineens geen achterlampen meer wat leidt tot mensen die allemaal naar je toeteren en zo.
Mijn advies: vervang ze dan allemaal, want schuren aan zo'n lossig lipje is ook waardeloos, en ik doe er dan bij die nieuwe zekeringen wat zuurvrije vaseline aan om het water zo lang mogelijk weg te houden.
deutz
Berichten: 1777
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: Probleem met de richtingaanwijzer

Bericht: # 127761Bericht deutz »

zuurvrije vaseline? geeft wel een overgangs weerstand!
waarom gaan ze oxideren? omdat er vocht bij komt, waarschijnlijk waterlekkage van de voorruit!
Dus de voorruit goed afkitten!! mijn Gtl van ,83 is bij de voorruit lekvrij, ook de zekeringen en de zekering houders zien er als nieuw uit!!
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Re: Probleem met de richtingaanwijzer

Bericht: # 127771Bericht Willem de Zwijger »

Die zekeringen oxideren mijns inziens niet alleen door lekwater maar bovenal door (of in combinatie met) condensatie tijdens de nachtelijke uren als de temperatuur daalt. Dat is maar een klein beetje, maar heeft wel de neiging om naar beneden te zakken en op het onderste contact van de zekering terecht te komen, en na vele jaren oxideert dat dan. Een beetje vaseline houdt het vocht weg. Ik heb nog nooit een negatief effect bemerkt van de inderdaad toegenomen overgangsweerstand.

Maar het duurt natuurlijk jaren tot het effect echt merkbaar zal zijn, dus het gaat eigenlijk vooral om het fijne gevoel wat je krijgt als je je zekeringetjes lekker verzorgt en verwent...
deutz
Berichten: 1777
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: Probleem met de richtingaanwijzer

Bericht: # 127798Bericht deutz »

Oke, maar ik heb er in mijn auto helemaal geen last van, maar ook geen lekkage (condens) in de auto!
We zullen maar zeggen: iedere R4 is anders!!
gr,Jan. (nw)
niet geschoten is altijd mis!
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Probleem met de richtingaanwijzer

Bericht: # 127827Bericht Tweety »

deutz schreef:Oke, maar ik heb er in mijn auto helemaal geen last van, maar ook geen lekkage (condens) in de auto!
We zullen maar zeggen: iedere R4 is anders!!
gr,Jan. (nw)
Ik ook eigenlijk niet hoewel ik tot voor kort wel lekkage had ... precies op het zekeringen kasje.... bleek trouwens niet via de vooruit naar binnen te komen, maar net onde het raamgootje was ie rottig... liep zo het balkje onder het raam binnen en kwam er onder het dashboard weer uit !!! zit nu eindelijk dicht... ik zoeken joh....
Plaats reactie