Pagina 2 van 3

Re: aansluiten van remleidingen

Geplaatst: di mar 31, 2015 7:46 am
door R4F6GTX Automaat
Met lood solderen is inderdaad geen goede oplossing. Waar je naar kan kijken is iets alternatief 's; niet alleen de oude 4 gebruikt zulke remstukken, maar meer merken dus da eens zoeken naar een ander merk. Je kunt wel met zilver gaan solderen, dat is een stuk harder, maar dat gaan dan niet met een gasbrandertje maar daar heb je een fatsoenlijk lasapparaat voor nodig (autogeen)

Re: aansluiten van remleidingen

Geplaatst: di mar 31, 2015 9:27 am
door Tweety
(overbodige quote verwijderd, mod. Rik)

Volgens mij kan zilver wel met een puntig gasbrandertje die dingen kunnen tot 1300 graden ofzo, m'n stiefpa doet 't wel met z'n brander, brillen repareren enzo. Dat van die T-stukjes ben ik helemaal met je eens op m'n Volvo 66 zit er 1-tje en als je googled kom je bij een kever uit...

Re: aansluiten van remleidingen

Geplaatst: di mar 31, 2015 11:18 am
door roberto
http://www.hotrod.nl/shop/contents/nl/d1060.html

5,85 euro + aansluit nippels + verzendkosten



Afbeelding

Re: aansluiten van remleidingen

Geplaatst: wo apr 01, 2015 10:30 pm
door harbourseal
Na commentaar van diversen op mijn post. Het t-stuk maar verwijderd. Had toch twijfels aan de kwaliteit van mijn soldeerwerk.

Maar even zo een t stuk besteld zoals Roberto het aangegeven had.

Re: aansluiten van remleidingen

Geplaatst: za apr 04, 2015 5:58 pm
door Bertje
Ik heb nog n remdrukverdeler met 3 aansluitingen gevonden, heeft iemand daar nog belang bij?

Re: aansluiten van remleidingen

Geplaatst: za apr 04, 2015 8:06 pm
door harbourseal
Zie hier het resultaat met een nieuw T-stuk.
Afbeelding

Re: aansluiten van remleidingen

Geplaatst: za apr 04, 2015 8:20 pm
door Jerome
Kijk, dit geeft vertrouwen!

Verstandig om het aan te passen Robbert.

Re: aansluiten van remleidingen

Geplaatst: ma apr 06, 2015 7:11 pm
door lordje
Waarom zie ik geen remdrukverdeler, of zie ik iets over het hoofd? Groet Lordje. (omg)

Re: aansluiten van remleidingen

Geplaatst: ma apr 06, 2015 7:57 pm
door harbourseal
Die heb ik weg gelaten.
Ik ga hem niet zwaar beladen. Dus geen nut van het ding. Kan alleen maar vast gaan zitten.

Er rijden er heel veel zonder rond in Frankrijk. Gaat daar ook goed.

Re: aansluiten van remleidingen

Geplaatst: ma apr 06, 2015 8:06 pm
door harbourseal
Overigens vandaag. Remvloeistof vervangen en ontlucht bij de GTL van Rudolf2
Gedaan met een eezybleed. Je zet daarmee het systeem onder druk. Bij 1,4 bar klapte het tankje van de HRC af

Op een waterleiding staat meer druk bij mijn weten. Ik denk dat de loodsoldeer ook wel wat meer zou kunnen hebben.

Re: aansluiten van remleidingen

Geplaatst: ma apr 06, 2015 10:12 pm
door Rik H.
Ik heb in het verleden ook met de Eezibleed gewerkt. Ik vond het een onding, redelijk gammel en inderdaad met een te hoge druk gaat er af en toe iets mis. Nu gebruik ik de ontluchter van JWL. Hier heb je wel een compressor voor nodig... :wink:

Re: aansluiten van remleidingen

Geplaatst: ma apr 06, 2015 10:14 pm
door marcGTL.BE
harbourseal schreef:Op een waterleiding staat meer druk bij mijn weten. Ik denk dat de loodsoldeer ook wel wat meer zou kunnen hebben.
Lood soldering is een zacht materiaal en kan ook niet goed tegen trillen, het gaat dan scheuren. Dat is een van de redenen waarom lood-soldering niet mag gebruikt worden voor gas installatie.

Het is zeker een wijs besluit geweest om een echt T stuk te plaatsen.
harbourseal schreef:Die heb ik weg gelaten.
Ik ga hem niet zwaar beladen. Dus geen nut van het ding. Kan alleen maar vast gaan zitten
Je hebt juist voordeel van een rembegrenser wanneer je niet zwaarbeladen bent. Als je nu remt gaan de achterwielen eerst blokkeren omdat deze niet belast zijn. Dat kan gezellig tollen worden op een nat wegdek. Wanneer je door remt op een droog wegdek Kom je tot stilstand Met piepende achterwielen en zwarte sporen op het wegdek.

Een rembegrenser heeft geen nut als je steeds zwaar beladen bent want dan werkt die niet.

Re: aansluiten van remleidingen

Geplaatst: ma apr 06, 2015 10:34 pm
door harbourseal
Beste Marc,
bij een vaak onbelaste wagen gaat de begrenzer vaak muurvast zitten.
komt waarschijnlijk ook omdat veel mensen verzuimen om hun remvloeistof op tijd te vervangen.

ik ben bang dat je verhaal even geen hout snijd.
We zullen het zien.
Ik heb hem nog liggen de originele die bij de Sinparkit zit is zo een die niet verbonden zit aan de achteras. Lijkt ook meer op een veredeld T-stuk
Hij lijkt er meer te zitten om de rechts links verhouding achter wat te verbeteren.
Maar goed ik heb hem weggelaten net als zovele fransen die van het onding af wilden. Als hij er niet op zit kan hij ook niet vast gaan zitten. Weer een afkeurpunt minder voor de APK.

Re: aansluiten van remleidingen

Geplaatst: ma apr 06, 2015 10:49 pm
door RVIER
@Robert

het oude type remdrukbegrenzer heeft een (interne veerbelaste) vaste afschakeldruk. daarom is er geen verbinding met de achteras
Volgens mij gaan ze niet zo gemakkelijk vastzitten omdat er geen doorvoer naar buiten is zoals bij het nieuwe type.

vr gr Fons

Re: aansluiten van remleidingen

Geplaatst: ma apr 06, 2015 10:49 pm
door Rik H.
Ik denk dat het verhaal van Marc wel hout snijdt....de begrenzer begrenst (en maakt je auto dus veiliger) als je niet zwaar beladen bent. Dus als je altijd onbeladen rijdt, zou je in theorie beter een vaste begrenzing in kunnen bouwen. Als je altijd beladen rijdt, kun je in theorie zonder begrenzer rijden, omdat die dan toch niet begrenst.