polyester bodem.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
herman.r4
Berichten: 331
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:58 pm

polyester bodem.

Bericht: # 123188Bericht herman.r4 »

Ik was bij een polyester verwerkend bedrijf, toen ik op de gedachte kwam kan de gehele bodem van een R4 niet vervangen worden door een complete polyester bodem.Is van polyester goed natemaken. Ben benieuwd naar de reactie,s gr/Herman.
Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Re: polyester bodem.

Bericht: # 123189Bericht Rudolf2 »

Hoi Herman,

Je zit hiermee wel te rommelen met het dragende gedeelte van de 4. Polyester heeft zonder versterkingen geen dragende eigenschappen, dan gaat het autootje wel erg wringen, en eventueel instorten.
Vraag eens bij een APK-keurder wat die van een polyester bodem zou vinden.

Rudolf
herman.r4
Berichten: 331
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:58 pm

Re: polyester bodem.

Bericht: # 123190Bericht herman.r4 »

Ho,j Rudolf het wringen en instorten dat zal wel meevallen denk ik want het polyester is versterkt, weet alleen niet of het problemen geeft met montage.Het polyester is enigsinds toch vleksibel.(wat bedoel je met dragende deelen)het zit toch aan de ondezijde van de auto.gr/Herman.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: polyester bodem.

Bericht: # 123194Bericht R4F6GTX Automaat »

Kun je dan niet beter een goed metalen chassis in zijn geheel in de polyester dompelen?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Re: polyester bodem.

Bericht: # 123203Bericht Mark4GTL »

alleen poly werkt niet, hebben ze bij mijn huidige restauratie geprobeerd.
auto verliest stevigheid...

beste is de poly als coating. Wel goed opletten dat er geen vocht tussen kan komen
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: polyester bodem.

Bericht: # 123204Bericht RVIER »

heren,

Het chassis van de R4 is geconstrueerd (en toegelaten door de RDW) als een auto met een dragend chassis. De carrosserie doet er formeel niet toe. Je kunt de complete bodemgroep dus ook zonder carrosserie gebruiken, kijk maar naar de Rodeo's. Omdat de bodemplaat (de onderste laag van het chassis) tevens de onderkant van de balken is hoort dat deel dus zeker bij het dragende gedeelte.
In de resterende plaat mogen gaten zitten maar dat heb ik pas zelden gezien.

Er zijn APK eisen voor dragende delen en als daar problemen mee zijn moet je met metaal repareren en 50% van de omtrek aflassen of om de 2cm proplassen.

Je zou polyester kunnen gebruiken als "verf" maar als die ook maar ergens loslaat rot hij daar erg snel weg. Kijk maar eens naar de metalen inlegplaatjes bij de Rodeo's. De hechting is ook problematisch tenzij je het chassis straalt

Eigenlijk kun je de R4 het beste in de chloorrubberverf zetten, geeft lekker mee, en het groeit niet aan :-)
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Plaats reactie