vanschakelaar en radiohouder

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Eddepet
Berichten: 9
Lid geworden op: ma apr 22, 2002 2:00 am
Locatie: Amsterdam

Bericht: # 13474Bericht Eddepet »

Ik had laatst ook problemen met die schakelaar: die draad (door het spiraaltje heen) bleek onderbroken. Solderen bleek niet te werken omdat de draad steeds korter werd. "Vaag" dacht ik toen. Na even gedacht te hebben was ik achter: het is 'gewoon' een draadje soldeertin (!!!)....dus een stukje dun soldeertin van een rolletje afgehaald, hoesje er weer over, solderen en klaar was klara...(de schakelaar dus)
Bord.rode GTL'84(LPG!) en 'n blauwe L'85
David
Berichten: 223
Lid geworden op: wo okt 16, 2002 2:00 am
Locatie: Bunde

Bericht: # 13475Bericht David »

Klopt An3s, ik heb inderdaad de twee polen met elkaar verbonden d.m.v. een simpel draadje en de schakelaar doet weer zijn uiterste best!!! Mijn dank voor de goede raad! (Trouwens, Da-Goof, die rode GTL is toch wel errug mooi zeg!! Ik heb ff op je site gekeken.... Als ik de ruimte had deed ik dat ook zo, maar helaas...
Zo, ik kan de 140 weer aantikken met mijn nieuwe carburateur...
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 13506Bericht Goof »

Thnx, iedereen vind het een strakke bak totdat ze hem in werkelijkheid zien, dan is het strakke er ineens vanaf, maar de kleur blijft heel speciaal en intens, zelfs ik raak er niet op uit gekeken. Das overigens ook het enige renault vreemde aan de wagen, want het is een Peugeot kleur, zelf uitgezocht. :smile:
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 13515Bericht an3s »

Op 2003-01-13 17:59, schreef Eddepet:
Ik had laatst ook problemen met die schakelaar: die draad (door het spiraaltje heen) bleek onderbroken. Solderen bleek niet te werken omdat de draad steeds korter werd. "Vaag" dacht ik toen. Na even gedacht te hebben was ik achter: het is 'gewoon' een draadje soldeertin (!!!)....dus een stukje dun soldeertin van een rolletje afgehaald, hoesje er weer over, solderen en klaar was klara...(de schakelaar dus)
Nou, dat was dan bepaald niet origineel en ook bepaald niet slim van degene die dat ertussen heeft geprutst. Ik zou het maar gauw vervangen door een normaal draadje want een sliert soldeertin is niet zo heel geschikt om een paar ampere doorheen te jakkeren, vooral niet met een hete spiraal er omheen. Die sliert gaat door de warmte doorzakken en komt daardoor steeds dichter bij die warme weerstand waardoor het sliertje alleen maar sneller doorzakt. Gaat nooit lang goed.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Plaats reactie