Alarm
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
Re: Alarm
uh? kenteken niet in de buurt van de auto houden en de auto op slot doen en hopen op het beste...
zoveel van waarde zit er meestal niet in een r4, heb zelf de r4 zelden op slot en nog steeds zit de radio erin.
evt een stuurslot of wielklem erop monteren
zoveel van waarde zit er meestal niet in een r4, heb zelf de r4 zelden op slot en nog steeds zit de radio erin.
evt een stuurslot of wielklem erop monteren
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Re: Alarm
En een massaschakelaar monteren (effectief tegen weghalen, niet tegen inbreken):
- óf op de accuklem zelf (losdraaien betekent stroomloos, onzichtbaar)
- óf met een 'sleuteltje' aan de binnenkant van je schutbord (weggewerkt, vrijwel onzichtbaar)
Kost vrijwel niets (€ 10,00), maar de auto is hoe dan ook niet te starten.
Enig nadeel: steeds resetten van je radio (tenzij je die direct op de plus van de accu aansluit en separaat zekert met een zwevende zekering)
JoReno
- óf op de accuklem zelf (losdraaien betekent stroomloos, onzichtbaar)
- óf met een 'sleuteltje' aan de binnenkant van je schutbord (weggewerkt, vrijwel onzichtbaar)
Kost vrijwel niets (€ 10,00), maar de auto is hoe dan ook niet te starten.
Enig nadeel: steeds resetten van je radio (tenzij je die direct op de plus van de accu aansluit en separaat zekert met een zwevende zekering)
JoReno
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Re: Alarm
rotor uit je verdelerkap doet ook wonderen en kost helemaal niks [niet verliezen]. verder in de versnelling, stuurslot en handrem tegen opslepen
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Alarm
Versnelling en handrem doe ik inderdaad ook altijd standaard, stuurslot is meestal toevalstreffer.
Ik denk dat met al deze handelingen een alarm overbodig wordt. En er is natuurlijk nog de hele oude truc van latjes leggen in de vrije ruimte van de schuifruitjes. En als iemand écht 'binnen' wil........dan is de schade vanwege alle genomen maatregelen alleen maar groter.
JoReno
Ik denk dat met al deze handelingen een alarm overbodig wordt. En er is natuurlijk nog de hele oude truc van latjes leggen in de vrije ruimte van de schuifruitjes. En als iemand écht 'binnen' wil........dan is de schade vanwege alle genomen maatregelen alleen maar groter.
JoReno
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Re: Alarm
D'r is ooit ingebroken in mijn 4-tje voor mijn deur, echter door een stel amateurs (een beetje kunstenaar krijgt een R4 slotje met een klein spijkertje wel open, ik die van mij wel iig), die de hele deur omgebogen hebben.. toen de zijruit horizintaal konden ze nog de deur niet open krijgen doordat de butenzijde van de deur naar binnengebogen voor het gat van de deur opening zat... alles waar ze bij konden hebben ze mee genomen, behalve de Kluwer, die lag er op de grond naast... weg radio, hand gereedschap minidisk en muziek..
'Ganesha beeldje' etc...daarna heb ik er bevestigingen voor hangslotjes op laten lassen... ook omdat ik tot de conclusie kwam dat ook al slaan ze een ruit in om binnen te komen dat dan zowat de vooruit moet zijn, want de zijruitjes zijn echt te klein...
'Ganesha beeldje' etc...daarna heb ik er bevestigingen voor hangslotjes op laten lassen... ook omdat ik tot de conclusie kwam dat ook al slaan ze een ruit in om binnen te komen dat dan zowat de vooruit moet zijn, want de zijruitjes zijn echt te klein...
Re: Alarm
heren, dames ook,
het heeft geen enkele zin om de R4 tegen een inbraak te beschermen. Immers als je een ruitje intikt (of gewoon openschuift) kun je elke deur vanuit de binnenkant openmaken. (Tweety toch)
Enige remedie: waardevolle spullen eruit of verstoppen
Als je nu echt bang bent dat hij gestolen wordt (maar zeg nu zelf wie gaat er nu een R4 stelen? Die kom je in Oost Europa toch niet kwijt!), meer voor de hand ligt een domme joyryder, maak dat een extra schakelaar in de kabel naar de + van de bobine, bv op de plaats van de loze schakelaar bij de meeste R4GTL's.
Hij (of zij) kan dan wel het contactsl;ot overbruggen, maar krijgt hem dan toch niet lopend
vr gr Fons
Ps lang geleden stapte ik s' ávonds in Nijmegen in mijn R4 (slot ging wel iets moeilijker open dan gebruikelijk) Toen ik de motor startte zag ik de zilveren strepen op het stuur, die me toch wel erg onbekend voorkwamen.
Bleek dat het mijn auto helemaal niet was. Heb de motor maar weer uitgezet, uitstapt en afgesloten
Mijn R4 stond 2 auto's verder ....
het heeft geen enkele zin om de R4 tegen een inbraak te beschermen. Immers als je een ruitje intikt (of gewoon openschuift) kun je elke deur vanuit de binnenkant openmaken. (Tweety toch)
Enige remedie: waardevolle spullen eruit of verstoppen
Als je nu echt bang bent dat hij gestolen wordt (maar zeg nu zelf wie gaat er nu een R4 stelen? Die kom je in Oost Europa toch niet kwijt!), meer voor de hand ligt een domme joyryder, maak dat een extra schakelaar in de kabel naar de + van de bobine, bv op de plaats van de loze schakelaar bij de meeste R4GTL's.
Hij (of zij) kan dan wel het contactsl;ot overbruggen, maar krijgt hem dan toch niet lopend
vr gr Fons
Ps lang geleden stapte ik s' ávonds in Nijmegen in mijn R4 (slot ging wel iets moeilijker open dan gebruikelijk) Toen ik de motor startte zag ik de zilveren strepen op het stuur, die me toch wel erg onbekend voorkwamen.
Bleek dat het mijn auto helemaal niet was. Heb de motor maar weer uitgezet, uitstapt en afgesloten
Mijn R4 stond 2 auto's verder ....
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Re: Alarm
Dus de kans dat je viertje word gejat is het grootst onder andere vier rijders die wat vermoeid zijn en daardoor in de verkeerde auto stappen.RVIER schreef:
Ps lang geleden stapte ik s' ávonds in Nijmegen in mijn R4 (slot ging wel iets moeilijker open dan gebruikelijk) Toen ik de motor startte zag ik de zilveren strepen op het stuur, die me toch wel erg onbekend voorkwamen.
Bleek dat het mijn auto helemaal niet was. Heb de motor maar weer uitgezet, uitstapt en afgesloten
Mijn R4 stond 2 auto's verder ....
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: Alarm
Vermoeid?ap schreef:......... die wat vermoeid zijn en daardoor in de verkeerde auto stappen.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: Alarm
vermoeid ja, m'n moeder heeft 't een keer gedaan bij het station, maar die andere wilde niet starten, en toen hadden we 't door....R4F6GTX Automaat schreef:Vermoeid?ap schreef:......... die wat vermoeid zijn en daardoor in de verkeerde auto stappen.
Re: Alarm
http://img442.imageshack.us/img442/1934/photo424.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;RVIER schreef:heren, dames ook,
het heeft geen enkele zin om de R4 tegen een inbraak te beschermen. Immers als je een ruitje intikt (of gewoon openschuift) kun je elke deur vanuit de binnenkant openmaken. (Tweety toch)
....
hier kom jij echt niet in hoor....
bij autoinbraak is vaak haast, dus alles wat je hoeft te doen is jouw auto onaantrekkelijker te maken dan die van je buurman... (om in in te breken dan..)
Re: Alarm
@ tweety,
met zo'n retrofit-slot kom je er inderdaad niet snel in. Kost wat meer geweld en geeft stellig een hoop schade.
Overigens is er voor elk slot wel een sleutel. Ook de in de vaderlandse literatuur is ook geschreven over sloten en de magic key die op alle sloten past. Zelf de Zangeres zonder Naam heeft daarover nog gezongen in haar hit Soldaatje:
....... vertel mij wat is de sleutel die op alle sloten past?
Een eervolle vermelding voor de goede inzender
met zo'n retrofit-slot kom je er inderdaad niet snel in. Kost wat meer geweld en geeft stellig een hoop schade.
Overigens is er voor elk slot wel een sleutel. Ook de in de vaderlandse literatuur is ook geschreven over sloten en de magic key die op alle sloten past. Zelf de Zangeres zonder Naam heeft daarover nog gezongen in haar hit Soldaatje:
....... vertel mij wat is de sleutel die op alle sloten past?
Een eervolle vermelding voor de goede inzender
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: Alarm
In Amerika reed ik rond met een customized Fiatje 600 (Abarth). Daar had ik geen sleutel van dus kon 'm ook niet afsluiten. Aangezien een Fiatje sowieso daar erg zeldzaam is was er ook nergens een ander slotje te vinden. Om het enigszins te beveiligen tegen ongewenste personen had ik er een tilt-relais uit een flipperkast in gebouwd met een schakelaar-met-sleutel ergens verstopt aan de buitenkant. Zodra iemand de deur opendeed of er tegenaan reed ging de toeter af. Dat werkte heel goed.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: Alarm
Volgens mij kom je er hiermee wel in.Tweety schreef:
http://img442.imageshack.us/img442/1934/photo424.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
hier kom jij echt niet in hoor....
bij autoinbraak is vaak haast, dus alles wat je hoeft te doen is jouw auto onaantrekkelijker te maken dan die van je buurman... (om in in te breken dan..)
Maar een betonschaar hoort mischien niet bij de uitrusting van een autodief.