Alarm

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Sousse
Berichten: 93
Lid geworden op: za aug 29, 2009 8:31 pm
Locatie: Hoofddorp

Alarm

Bericht: # 121005Bericht Sousse »

Hallo,
Is er een aanbevolen Alarm Merk/Type voor een R4 tl, de laatste tijd wordt veel ingebroken in auto's in mijn wijk en ik wil niet dat mijn 4 van eigenaar wisseld.

Alvast bedankt
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Re: Alarm

Bericht: # 121009Bericht Mark4GTL »

uh? kenteken niet in de buurt van de auto houden en de auto op slot doen en hopen op het beste...

zoveel van waarde zit er meestal niet in een r4, heb zelf de r4 zelden op slot en nog steeds zit de radio erin.

evt een stuurslot of wielklem erop monteren
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Gebruikersavatar
JoReno
Berichten: 957
Lid geworden op: za okt 11, 2008 8:23 pm
Locatie: Veghel

Re: Alarm

Bericht: # 121019Bericht JoReno »

En een massaschakelaar monteren (effectief tegen weghalen, niet tegen inbreken):
- óf op de accuklem zelf (losdraaien betekent stroomloos, onzichtbaar)
- óf met een 'sleuteltje' aan de binnenkant van je schutbord (weggewerkt, vrijwel onzichtbaar)
Kost vrijwel niets (€ 10,00), maar de auto is hoe dan ook niet te starten.
Enig nadeel: steeds resetten van je radio (tenzij je die direct op de plus van de accu aansluit en separaat zekert met een zwevende zekering)
JoReno
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).

Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Re: Alarm

Bericht: # 121021Bericht schoapke »

rotor uit je verdelerkap doet ook wonderen en kost helemaal niks [niet verliezen]. verder in de versnelling, stuurslot en handrem tegen opslepen
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
JoReno
Berichten: 957
Lid geworden op: za okt 11, 2008 8:23 pm
Locatie: Veghel

Re: Alarm

Bericht: # 121023Bericht JoReno »

Versnelling en handrem doe ik inderdaad ook altijd standaard, stuurslot is meestal toevalstreffer.
Ik denk dat met al deze handelingen een alarm overbodig wordt. En er is natuurlijk nog de hele oude truc van latjes leggen in de vrije ruimte van de schuifruitjes. En als iemand écht 'binnen' wil........dan is de schade vanwege alle genomen maatregelen alleen maar groter.
JoReno
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).

Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Alarm

Bericht: # 121071Bericht Tweety »

D'r is ooit ingebroken in mijn 4-tje voor mijn deur, echter door een stel amateurs (een beetje kunstenaar krijgt een R4 slotje met een klein spijkertje wel open, ik die van mij wel iig), die de hele deur omgebogen hebben.. toen de zijruit horizintaal konden ze nog de deur niet open krijgen doordat de butenzijde van de deur naar binnengebogen voor het gat van de deur opening zat... alles waar ze bij konden hebben ze mee genomen, behalve de Kluwer, die lag er op de grond naast... weg radio, hand gereedschap minidisk en muziek..
'Ganesha beeldje' etc...daarna heb ik er bevestigingen voor hangslotjes op laten lassen... ook omdat ik tot de conclusie kwam dat ook al slaan ze een ruit in om binnen te komen dat dan zowat de vooruit moet zijn, want de zijruitjes zijn echt te klein... (nw)
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: Alarm

Bericht: # 121080Bericht RVIER »

heren, dames ook,

het heeft geen enkele zin om de R4 tegen een inbraak te beschermen. Immers als je een ruitje intikt (of gewoon openschuift) kun je elke deur vanuit de binnenkant openmaken. (Tweety toch)

Enige remedie: waardevolle spullen eruit of verstoppen

Als je nu echt bang bent dat hij gestolen wordt (maar zeg nu zelf wie gaat er nu een R4 stelen? Die kom je in Oost Europa toch niet kwijt!), meer voor de hand ligt een domme joyryder, maak dat een extra schakelaar in de kabel naar de + van de bobine, bv op de plaats van de loze schakelaar bij de meeste R4GTL's.
Hij (of zij) kan dan wel het contactsl;ot overbruggen, maar krijgt hem dan toch niet lopend

vr gr Fons

Ps lang geleden stapte ik s' ávonds in Nijmegen in mijn R4 (slot ging wel iets moeilijker open dan gebruikelijk) Toen ik de motor startte zag ik de zilveren strepen op het stuur, die me toch wel erg onbekend voorkwamen.
Bleek dat het mijn auto helemaal niet was. Heb de motor maar weer uitgezet, uitstapt en afgesloten
Mijn R4 stond 2 auto's verder ....
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
ap
Berichten: 984
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:22 pm
Locatie: assen

Re: Alarm

Bericht: # 121081Bericht ap »

RVIER schreef:
Ps lang geleden stapte ik s' ávonds in Nijmegen in mijn R4 (slot ging wel iets moeilijker open dan gebruikelijk) Toen ik de motor startte zag ik de zilveren strepen op het stuur, die me toch wel erg onbekend voorkwamen.
Bleek dat het mijn auto helemaal niet was. Heb de motor maar weer uitgezet, uitstapt en afgesloten
Mijn R4 stond 2 auto's verder ....
Dus de kans dat je viertje word gejat is het grootst onder andere vier rijders die wat vermoeid zijn en daardoor in de verkeerde auto stappen.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Alarm

Bericht: # 121083Bericht R4F6GTX Automaat »

ap schreef:......... die wat vermoeid zijn en daardoor in de verkeerde auto stappen.
Vermoeid? Afbeelding
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Re: Alarm

Bericht: # 121088Bericht Rudolf2 »

Gewoon nieuwsgierig doet het ook!
Ik heb een setje sleutels die ook op 'hemelsblauw als mijn bedje' passen...
Overigens heb ik al genoeg viertjes...

(baai) Rudolf
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Alarm

Bericht: # 121108Bericht Tweety »

R4F6GTX Automaat schreef:
ap schreef:......... die wat vermoeid zijn en daardoor in de verkeerde auto stappen.
Vermoeid? Afbeelding
vermoeid ja, m'n moeder heeft 't een keer gedaan bij het station, maar die andere wilde niet starten, en toen hadden we 't door....
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Alarm

Bericht: # 121109Bericht Tweety »

RVIER schreef:heren, dames ook,

het heeft geen enkele zin om de R4 tegen een inbraak te beschermen. Immers als je een ruitje intikt (of gewoon openschuift) kun je elke deur vanuit de binnenkant openmaken. (Tweety toch)

....
http://img442.imageshack.us/img442/1934/photo424.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

hier kom jij echt niet in hoor....

bij autoinbraak is vaak haast, dus alles wat je hoeft te doen is jouw auto onaantrekkelijker te maken dan die van je buurman... (om in in te breken dan..)
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: Alarm

Bericht: # 121110Bericht RVIER »

@ tweety,

met zo'n retrofit-slot kom je er inderdaad niet snel in. Kost wat meer geweld en geeft stellig een hoop schade.

Overigens is er voor elk slot wel een sleutel. Ook de in de vaderlandse literatuur is ook geschreven over sloten en de magic key die op alle sloten past. Zelf de Zangeres zonder Naam (oioi) heeft daarover nog gezongen in haar hit Soldaatje:
....... vertel mij wat is de sleutel die op alle sloten past? :D

Een eervolle vermelding voor de goede inzender :D
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Alarm

Bericht: # 121111Bericht R4F6GTX Automaat »

In Amerika reed ik rond met een customized Fiatje 600 (Abarth). Daar had ik geen sleutel van dus kon 'm ook niet afsluiten. Aangezien een Fiatje sowieso daar erg zeldzaam is was er ook nergens een ander slotje te vinden. Om het enigszins te beveiligen tegen ongewenste personen had ik er een tilt-relais uit een flipperkast in gebouwd met een schakelaar-met-sleutel ergens verstopt aan de buitenkant. Zodra iemand de deur opendeed of er tegenaan reed ging de toeter af. Dat werkte heel goed.

Afbeelding
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
plakjes
Berichten: 496
Lid geworden op: do aug 09, 2007 2:43 pm

Re: Alarm

Bericht: # 121122Bericht plakjes »

Tweety schreef:
http://img442.imageshack.us/img442/1934/photo424.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

hier kom jij echt niet in hoor....

bij autoinbraak is vaak haast, dus alles wat je hoeft te doen is jouw auto onaantrekkelijker te maken dan die van je buurman... (om in in te breken dan..)
Volgens mij kom je er hiermee wel in.
Afbeelding

Maar een betonschaar hoort mischien niet bij de uitrusting van een autodief.
Plaats reactie