Ik heb ooit een R4 1968 omgebouwd van 6v naar 12 v. Ik heb daarbij zowel de meter als de vlotter laten zitten met als gevolg dat de meter nog maar het halve bereik had. Dus bij een lege tank gaf de meter half vol aan en bij een volle tank gaf de meter vol aan. Hieruit leid ik af dat het volstaat om de vlotter te vervangen en de meter te laten zitten.
Tim Koster
benzinemeter ombouwen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 1682
- Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am
Re: benzinemeter ombouwen
heb en losse vlotter, dus kan die testen door um er tussen te hangen. Misschien de vlotterhevel verbuigen en anders toch maar twee lampjes
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: benzinemeter ombouwen
net even de eerste "veld test" gedaan. klok op de min van de accu, 12v vlotter op de min en alle kabeltjes wat aangesloten.
Vlotter omhoog en de meter staat op vol, vlotter naar beneden en de meter staat op leeg
Dus dat wordt alleen de tank er onder uit en de vlotter omzetten
Vlotter omhoog en de meter staat op vol, vlotter naar beneden en de meter staat op leeg
Dus dat wordt alleen de tank er onder uit en de vlotter omzetten
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;