open dak aanpassen...

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
dieterv
Berichten: 61
Lid geworden op: zo nov 25, 2007 9:51 pm
Locatie: Roeselare (Belgie)

open dak aanpassen...

Bericht: # 118628Bericht dieterv »

Hallo,

ik ben in het bezit van een r4 gtl découvrable, met een 'rubber'dak van het laatste type (1984).
In Frankrijk heb ik een nieuw dak op de kop getikt van het eerste type, waarbij het frame aan de voorkant verschilt.

Heeft iemand op het forum weet of het makkelijk of moeilijk is het voorste stuk van het frame van het oude type te verwisselen met het stuk frame van het nieuwe type? Is het een kwestie van opensnijden aan de zijkanten en nadien weer dichtkleven, of komt er meer bij kijken. Ik stel de vraag liever eens vooraleer ik erin vlieg...

Of weet iemand of de bekleding van het open dak nog ergens te krijgen is (van het nieuwe type dan).

groeten,
dieter
beige R4 GTL 1984 toit ouvrant
beige R4 F6 combi 1984
jandoe1000
Berichten: 1686
Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am

Re: open dak aanpassen...

Bericht: # 119105Bericht jandoe1000 »

Dieter, ik heb zo'n zelfde project in tweevoud liggen, maar moet ook het frame nog in een van mijn viertjes transplanteren/ lassen. De vent die me het laatste dak verkocht heeft, vertelde dat aanpassing van nieuw naar oud eenvoudig is. Kennelijk staat er ergens op internet een handleiding of een verwijzing naar een artikel met een handleiding. Ik heb dat nog niet gevonden want nog niet gezocht wegens geen tijd, maar met een beetje Googlen op Franse R4 sites vind je het vast.
Succes.
Tim
Plaats reactie