verhoogd stationair toerental

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

verhoogd stationair toerental

Bericht: # 118153Bericht Rudolf2 »

Hallo aanwezigen,

Vorige week het gaspedaal vervangen door een identiek exemplaar (behoudens het versleten lagerbusje), alles weer op dezelfde manier vastgezet, en nu blijkt de motor in warme toestand opeens veel meer toeren te maken, zo zonder toerenteller zou ik zeggen /- 3000. Hij startte de eerste keer normaal, en ging snel dfaarna omhoog in zń toeren.
Mij zul je nooit horen beweren dat dit erg lekker rijdt...oftewel, wat kan ik hier aan doen?

Groeten, Rudolf
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: verhoogd stationair toerental

Bericht: # 118155Bericht RVIER »

he rudolf,

Is de terugrtrekveer wel goed gemonteerd? Of blijft hij ergend hangen?
Kennelijk blijft de gasklep openstaan.
De afstelling moet gebeuren met de schroeven op de carbuarteur en dan moet de kabel een beetje ruimte hebben.

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: verhoogd stationair toerental

Bericht: # 118160Bericht R4F6GTX Automaat »

Ik denk dat je gaskabel gewoon te strak staat... wat vrij logiesj is na het vervangen van een gammel gaspedaaltje
RVIER schreef: De afstelling moet gebeuren met de schroeven op de carbuarteur en dan moet de kabel een beetje ruimte hebben.

vr gr Fons
aan de kabel zelf dan, (aan de carburateur kant, niet aan het stationair schroefje
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Re: verhoogd stationair toerental

Bericht: # 118179Bericht Rudolf2 »

Dat lag ik vannacht in bed ook ( alsof je dan niks beters te doen hebt....) Inmiddels iets losser gezet, en jawel, opgelost. Wat kan het leven toch simpel zijn :D

Rudolf
Plaats reactie