Pagina 25 van 27

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5)

Geplaatst: di jul 10, 2012 8:00 pm
door Rutger-peer
Welke draaddiktes mag ik bij elkaar optellen?

Voor de rest begint dat hele zekeringengebeuren me aardig duidelijk te worden. Ik wist waar ze voor waren maar begrijp nu ook de keuzes voor de waarden, opzich verhelderend :lol: .

Bedankt voor de info tot zover!

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5)

Geplaatst: di jul 10, 2012 10:50 pm
door Tweety
als jij een nieuwe draad legt van de zekeringkast naar iets... en dan de Stroomsterkte waarde bij de dikte van die kabel hebt... dan mag je de te zekeren waarde (in amperes) bij elkaar optellen..

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5)

Geplaatst: ma jul 16, 2012 1:59 pm
door Rutger-peer
Radio doet het! Nu nog 2 speakers monteren in de driehoekjes voor ipv die ene speaker in de console ;). Wil nog even een mooie antenne monteren, want die er nu op zit is toch wel wat een snood ding.

Ik ben van plan ergens in de dagen na de 20e te vertrekken naar Zwitserland, waar mijn ouders dan op vakantie zijn en een chaletje hebben gehuurd, ik kan daar dan een paar nachten gratis overnachten en dan later doorrijden naar Frankrijk etc. Maar voor die tijd moet ik nog een paar dingen aanpakken zoals:

Matten moeten er nogsteeds in (origineel rubberen liggen nog in Friesland, daar kom ik woensdag weer), iemand goede tips voor wat ik daar overheen zou kunnen leggen? Ik wou eigenlijk liefst vloerbedekking op maat uitsnijden maar dat wordt weer zo snel smerig en is rafelig op de randen. Standaard automatten bij de Action vandaan zijn wel goedkoop maar passen vast niet mooi.

Lopers moet ik nog even wegschuren, lekke aandrijfhoes vervangen (lek gegaan bij het stellen van de torsiestaven, die nu eigenlijk wat te slap staan; de auto staat nogal voorover).

Achterruitverwarming werkend maken; ik denk dat de aarde niet goed is. Ben van plan een aardedraadje van de achterklep naar de carrosserie te trekken, maar eerst meten met de multimeter.

Achterrem links strakker stellen.

Ruitenwissersproeier repareren (splitsingetje is stuk).

Er zit nu overigens ook een Ducellier die ik van Pepijn heb gekocht en ik moet zeggen, in combinatie met een werkende vacuumvervroeger gaat die auto nu als de brandweer!

Er zijn vast meer dingen maar dit is zo wat ik kan bedenken.

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5)

Geplaatst: ma jul 16, 2012 3:10 pm
door Marcel77
Extra matten erin houden alleen maar vocht vast.
Vocht en het blik van de R4 is funest.

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5)

Geplaatst: ma jul 16, 2012 3:31 pm
door harbourseal
Hoi Rutger-Peer,

Ik heb op de plaats waar in de console origineel 1 luidspreker zit een frame gemaakt. Daar zitten nu netjes 2 tien centimeter luidsprekers in. Je ziet ze ook niet zitten.

Voor de geluidskwaliteit hoef je geen surroundsound systeem te monteren.

Succes met de montage.

Robert

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5)

Geplaatst: ma jul 16, 2012 4:25 pm
door Tweety
Voor be vloerbedekking zou ik eens langs de Gamma rijden... daar hebben ze 3 a 4 soorten mat op rol.. kokos ed. ik geloof 1m breed.dan heb je 1.5 m nodig voor de voorzijde, en kan je het uitsnijden aan de handvan het origineel....

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5)

Geplaatst: ma jul 16, 2012 7:39 pm
door froufroum
Ben benieuwd wat je gaat fabriceren voor de speakers. Moet er ook nog aan beginnen!

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5)

Geplaatst: ma jul 16, 2012 9:27 pm
door Rutger-peer
Wat Robert zegt is opzich geen slecht idee denk ik. Het viel mij alles mee hoeveel geluid je hebt in de auto met die ene speaker in het midden. Als je dan 2 monteert in de behuizing van de console denk ik dat je lang geen gek geluid hebt. Ik heb alleen 2 vrij grote speakers en het leek me wel mooi om die in die driehoekjes op te hangen in beugels die ik bij de deurscharnieren vastmaak en vooraan zit ook nog een boutje waar die bagageplakjes (oftewel die plastic dingen waar je je kaarten enzo in gooit tegen het schutbord) mee vast zitten. Het leek me wel wat om daartussen een mooie beugel te monteren waar die speakers in passen. Je hebt dan nog van die speakerroosters die er voor passen. Denk dat je daarmee wel een beter geluid hebt dan wanneer je speakers in die console hangt. Zal er woensdag eens mee bezig en ik houd jullie op de hoogte.

Tweety bedankt voor de tip. Marcel, ik vind een auto zonder matten wat kaal en blikkerig. Daarnaast hoop ik dat matten een beetje helpen m.b.t. geluidsdemping, al valt het me niks tegen met het lawaai in de auto. Wat betreft water in de auto, ik denk dat dat wel wat meevalt in mijn auto. Alle naden zijn helemaal waterdicht (alles is nieuw en goed afgekit) en in combinatie met de boel in de gaten houden moet dat geen problemen opleveren lijkt me, maar misschien kom ik voor verrassingen, dan kan ik de matten er altijd weer uit halen want je hebt gelijk: matten houden het water vast en dat is vragen om problemen.

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5)

Geplaatst: ma jul 16, 2012 10:51 pm
door Rudolf2
Hoi Rutger-peer,

Speakers op de plankjes lijkt me een wat beter idee als in de console. Een goed klinkende speaker heeft namelijk een grote klankkast eromheen zitten en dat past niet in de console. Ik gebruik thuis bij de tv en de computer normale huiskamerspeakers van een goed merk (Mission 2-weg), en het geluid is daardoor fantastisch in plaats van erg blikkerig. Ik zou ze ook in de auto willen hebben als ik meer geluid dan van de techniek erin zou willen hebben.

Rudolf

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5)

Geplaatst: ma jul 16, 2012 10:57 pm
door Rutger-peer
Ja, ben er wel wat mee bekend, uiteraard is het beter om er iets van een kast-achtig iets omheen te maken en als dat niet kan, ze in iets enigszins solides te hangen. Ik ga echter niet voor een topgeluid aangezien ik denk dat het in zo'n blikken autootje toch nooit echt goed gaat klinken en daarnaast vanwege het lawaai in zo'n auto die nuances toch niets meer uithalen :p. Maar goed, eerst wou ik die beugels van plaatmetaal maken, maar denk dat omwille van de acoustiek ik toch beter voor houten beugels kan gaan, alleen ziet het er dan al snel vrij amateuristisch uit ben ik bang. Misschien wat dun betonplex o.i.d., zodat het toch nog enigszins mooi vlak is e.d.

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5)

Geplaatst: ma jul 16, 2012 11:14 pm
door Sake
Rutger-peer schreef:Maar goed, eerst wou ik die beugels van plaatmetaal maken, maar denk dat omwille van de acoustiek ik toch beter voor houten beugels kan gaan, alleen ziet het er dan al snel vrij amateuristisch uit ben ik bang. Misschien wat dun betonplex o.i.d., zodat het toch nog enigszins mooi vlak is e.d.
Dat ligt helemaal aan je eigen afwerking. :roll:
Je kunt voor het gemak ook gewoon een stukje MDF gebruiken, is makkelijker te bewerken dan betonplex en je kunt dan ook dunner.
ik heb hier wel een paar stukjes MDF liggen mag je wel op komen halen, ik gooi het toch weg.
Kun je ook mooi afwerken met een stukje luidsprekerstof.

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5)

Geplaatst: ma jul 16, 2012 11:18 pm
door ervaar.R4
Dan koop je toch een setje opbouwluidsprekers ?
Ziet het er ook niet zo amateuristisch uit...

(Ik heb nog wel een setje Pioneer TS44 liggen... 20 Euro incl. verzendkosten... Kun je ze niet voor maken !)

KLIK:voor voorbeeld.
http://www.beslist.nl/elektronica/d0000 ... TS-44.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Geen supergeluid,
maar samen met de standaard luidspreker in de console in ieder geval stereo èn met center-speaker :lol:

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5)

Geplaatst: di jul 17, 2012 12:09 am
door Rutger-peer
Sake bedankt voor het aanbod. Klopt: alles hangt natuurlijk van je eigen afwerking af. Heb echter thuis nog wat 9 mm betonplex liggen, zal eens kijken of ik daar wat mee kan eerst.

ervaar.R4, bedankt maar heb thuis 2 hele mooie speakers liggen die bij de radio horen in principe en van goede kwaliteit zijn dus die was ik van plan te gebruiken.

Jullie zullen het eindresultaat weldra zien! :D

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5)

Geplaatst: vr jul 20, 2012 10:00 pm
door RTTblackadder
Nog een vraagje die ik stellen wou:

Welke leiding mag ik gebruiken voor de vaste brandstofleiding van achter naar voor?
Hier in de autospeciaalzaak hebben ze die niet. Mag dat ook een koperen leiding zijn? Of is benzine te aggressief en zou het reageren met het koper?

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5)

Geplaatst: za jul 21, 2012 2:14 am
door Tweety
Volgens mij mag het ook gewoon een koperen leiding zijn...