Gekocht!!

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

R4fan
Berichten: 143
Lid geworden op: zo nov 23, 2008 2:48 pm
Locatie: Baarn!

Gekocht!!

Bericht: # 116636Bericht R4fan »

Hallo,

Al net zolang Fan van de 4 als de eend. Daar heb ik er inmiddels al twee van, maar een 4 is het nooit geworden.

Nu kan ik hier in de buurt een 4je kopen van een oud vrouwtje. Ja echt! Ze heeft hem al 10 jaar in bezit, maar nu heeft vorig jaar de koppeling het begeven. Dus ook al een boete gehad voor niet schorsen dat arme mensje (sip)

Ben net gaan kijken met de tips van het forum. Wat scheelt eraan:
-allebei de achter binnenschermen op zelfde plek een gat. Lijkt mij makkelijk te lassen.
-Roestplek/gat linksvoor op hoek chassie wat net onder het plaatwerk zit (hoekje) (dus verticaal) Duidelijk?
-Koppeling natuurlijk.
- 2 nieuwe achterschermen. Deze zitten bij de koop in!

De auto ziet er verder hard uit! Bodem zeker okee, zit ook nergens werk aan zo te zien. PLaatwerk moet gepoets worden en interieur okee. Kofferbak verder okee. Motor staat al een half jaar stil...

Prijs (maar) 250 euro.

Doen? Vanavond voor 8en heb ik afgesproken het te laten horen. Ophanging achteras wat ik heb gelezen en bekeken, die balk leek hard!
Laatst gewijzigd door R4fan op di apr 06, 2010 8:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
ap
Berichten: 984
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:22 pm
Locatie: assen

Re: HELLUP ME SNEL!

Bericht: # 116637Bericht ap »

zoals je het hier schrijft zou ik het maar doen.
R4fan
Berichten: 143
Lid geworden op: zo nov 23, 2008 2:48 pm
Locatie: Baarn!

Re: HELLUP ME SNEL!

Bericht: # 116638Bericht R4fan »

Ja he....
Heb er net nog even over nagedacht....
Denk dat ie met een nieuwe of andere koppeling al wel weer door de apk komt!
Dat zou wel fijn zijn aangezien ie dan gewoon makkelijk overal kan staan.

Nog iemand in het middan van het land die kan helpen met de koppeling 8)
R4fan
Berichten: 143
Lid geworden op: zo nov 23, 2008 2:48 pm
Locatie: Baarn!

Re: HELLUP ME SNEL!

Bericht: # 116640Bericht R4fan »

Nog even voor de duidelijkheid:
Die slechte plek aan het chassis zit verscholen achter het zwarte plaatwerk bij bestuurdersdeur helemaal onderin. Plek is goed te zien op deze willekeurige advertentie: http://link.marktplaats.nl/336575837" onclick="window.open(this.href);return false;
En dan dus het opstaande gedeelte...bij foto 2 links onder...

Moet dan de hele koets eraf om die goed te kunnen lassen?
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: HELLUP ME SNEL!

Bericht: # 116642Bericht Tweety »

Nee de hele koets hoeft er niet af... "t kan zijn dat er voor de APK wel nog wat andere dingen moeten gebeuren.... Die koppeling hoeft volgens mij voor de APK niet eens, maar 't rijdt wel beter natuurlijk.. :wink:
R4fan
Berichten: 143
Lid geworden op: zo nov 23, 2008 2:48 pm
Locatie: Baarn!

Re: HELLUP ME SNEL!

Bericht: # 116649Bericht R4fan »

Echt, zonder koppeling naar de apk? :lol:

Maar ik heb gewoon even gek gedaan, ik heb hem gekocht (baai)
http://link.marktplaats.nl/336441979" onclick="window.open(this.href);return false; Nu staat ie nog even op MP. Omaatje staat er ook bij hahaha

Nu maar eens kijken waar ik een koppeling vandaan haal en deze erin zet :)
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: HELLUP ME SNEL!

Bericht: # 116650Bericht roberto »

Gefeliciteerd!! bij oa Brezan hebben ze een drukgroep
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Re: HELLUP ME SNEL!

Bericht: # 116651Bericht Rudi »

Bij Harry Velthuis, beter bekend als Steunpunt NO of binnen de club in het magazijn te Loenen.
R4fan
Berichten: 143
Lid geworden op: zo nov 23, 2008 2:48 pm
Locatie: Baarn!

Re: HELLUP ME SNEL!

Bericht: # 116652Bericht R4fan »

Harry had ik van tevoren al gebeld. 130 euro voor een nieuwe goede en complete...
Hij had ook gebruikte, vind ik ook wel okee. Hij woont alleen niet echt in de buurt...... Ik woon namelijk in Baarn..

Maar harstikke bedankt voor de felicitaties! Ik ben benieuwd naar het rijden 8)
R4fan
Berichten: 143
Lid geworden op: zo nov 23, 2008 2:48 pm
Locatie: Baarn!

Re: Gekocht!!

Bericht: # 116659Bericht R4fan »

En dat omaatje heeft hem 10 jaar geleden van haar buuf gekocht die de 1e eigenaar was maar naar een verzorgingstehuis moest. Grappig he!
Gebruikersavatar
JoReno
Berichten: 958
Lid geworden op: za okt 11, 2008 8:23 pm
Locatie: Veghel

Re: Gekocht!!

Bericht: # 116664Bericht JoReno »

Goed gedaan.
Daar val je je waarschijnlijk geen buil aan.
Neem rustig de tijd om er aan te werken, je zult ongetwijfeld zaken tegenkomen die je zo op het eerste gezicht niet ziet. Harry stuurt onderdelen trouwens ook gewoon op. Voor € 6,75 kun je niet heen en weer rijden naar Emmen, ook al is het héél gezellig om Harry een keer persoonlijk te zien en te spreken :D
Het is enigszins verslavend, zo'n R4. Ik kocht er 2 jaar geleden een voor mijn echtgenote, en inmiddels heb ik er al 3 (R4's bedoel ik dan). En Citroën en Renault gaan overigens best samen, ik heb er van elk 3, niets aan de hand....veel overeenkomsten (Frans, roest, parapluversnelling.....)
Succes met het herstelwerk.
JoReno
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).

Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
R4fan
Berichten: 143
Lid geworden op: zo nov 23, 2008 2:48 pm
Locatie: Baarn!

Re: Gekocht!!

Bericht: # 116672Bericht R4fan »

Dank je!
Harry kan misschien al zaterdag een koppeling meenemen naar Amersfoort :D Wat een topper idd!
Naast de r4 heb ik dan nu een 2cv uit 75 en een ami 6 berline uit 68 én een dagelijkse seat marbella. Wat een lieve autootjes allemaal he (omg)

Maarja. We gaan het meemaken!
Bob
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Gekocht!!

Bericht: # 116673Bericht R4F6GTX Automaat »

Ik heb nog een voorspatbord liggen van een Ami 6 :wink:

Wat moet je met die Marbella? past toch niet tussen de nostalgische auto's... :roll:
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
JoReno
Berichten: 958
Lid geworden op: za okt 11, 2008 8:23 pm
Locatie: Veghel

Re: Gekocht!!

Bericht: # 116674Bericht JoReno »

R4F6GTX Automaat schreef:Ik heb nog een voorspatbord liggen van een Ami 6 :wink:
Eerste keuze van mijn echtgenote (wat betreft een nostalgische auto) was een Ami 6. Het is de tweede keuze geworden: een 4GTL ('vroeger' nieuw gereden, in 1980). Als ik nou alvast begin met het spatbord van een Ami 6.................... :D. Is de kleur babyblauw? Nee, laat ook maar, het moet niet gekker worden (baai)
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).

Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Gebruikersavatar
Rik H.
Berichten: 661
Lid geworden op: vr jul 07, 2006 4:35 pm
Locatie: Zwolle

Re: Gekocht!!

Bericht: # 116675Bericht Rik H. »

Het clubmagazijn heeft (als je clublid bent) een complete nieuwe koppelingsset liggen met druklager, drukgroep en plaat voor 102 euro. Kom je tijdens de Lentesale komende zondag dan gaat daar nog eens een leuk percentage vanaf. :wink:
Gele R4 GTL 1984 in duizend stukjes
Plaats reactie