A-frame

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: A-frame

Bericht: # 114517Bericht jeffr4 »

Alle theorietjes, wis- of natuurkundige ten spijt, de ervaring met de triangel tot nu toe is toch goed.
Ik heb de site van car-a-tow, proffies op dit gebied aangehaald, omdat de triangel wordt vastgemaakt aan de
chassis ipv aan de draagarmen, dus daar kan het niet aan liggen.
De grote van het trekkende vtg, camper b.v. maakt ook niet uit, al zet je een R4 voor een R4
Emailtje aan Car-a-tow Europe NL aan Tjeerd Rauwerda leert : (citeer) "Het gebruik van het systeem is niet beperkt door de grootte vh voertuig. Indien u bijv, een smart achter een fiat panda wilt meenemen, is dit geen probleem, ook niet in de bochten. Van slingeren is geen sprake, het getrokken voertuig volgt altijd de trekkende" Zie ook hun site bij"vragen"item : is er kans op slingeren.
Afbeelding

Volvo PV Kattenrug voor een 2CV kwakkwak, rijdt al jaaaaaren hiermee, al zetie 'm er bijna haaks op, kan natuurlijk niet helemaal vanwege de triangel, maar dan volgt de 2CV nog, wel in zijn eigen bocht en de maximale uitslag van de wielen, dus denk aan de stoep e.d. Maar volgens deze eigenaar nooooit geen problemen in scherpe bochten gehad en een eend kan overhellen!
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: A-frame

Bericht: # 114593Bericht jeffr4 »

R4 voor een R4,theorie... het gaat, nou ja hoeft niet een grote camper te zijn, maar mede gezien trekvermogen en remmen enz een iets grotere viervoeter ervoor is prettig
Afbeelding

Zie je ook die kabel naar achteren lopen voor de verlichtingsbalk enz!!
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: A-frame

Bericht: # 115381Bericht jeffr4 »

jeffr4 schreef:R4 voor een R4,theorie... het gaat, nou ja hoeft niet een grote camper te zijn, maar mede gezien trekvermogen en remmen enz een iets grotere viervoeter ervoor is prettig
Staat er in de wet ook iets over het aantal pk's ten aanzien van die grotere viervoeter, of is 1 pk al toegelaten?

Afbeelding
deutz
Berichten: 1777
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: A-frame

Bericht: # 115393Bericht deutz »

Het is gelukt,R4 opgehaald in Rotterdam achter eigen R4 mbv het A-frame!!grandioos,dat ding had ik 25 jaar eerder moeten hebben! zo met een gangetje van 85km/uur naar huis gereden,geen centje pijn! De Brienenoord op even naar de 3e versn en gaan maar weer,ook bij Dord. even een keer tegen de pook drukken en trekken en het ging weer helemaal perfect! niks geen geslinger, maar als je een helling afgaat (brug oid) dan voel je wel dat er hard aan de achterkant gedrukt wordt,zit je dan ook nog in een bocht,dan slaat je hard wel een paar keer over!!de kont van de trek 4 gaat bv naar links,dan corrigeer je door het stuur naar links te draaien en dan weer naar rechts als je te ver stuurt. maar het corrigeert zich gelijk als je de snelheid laat zakken.Ik reed wat te hard de helling af (love) was iets van 100km/uur!! ik ben ooit eens bijna verongelukt met een auto ambulance waar de oploop rem niet van werkte! maar alles is helemaal goed gekomen! M,n A-frame werkt perfect! (baai) (baai)
niet geschoten is altijd mis!
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Re: A-frame

Bericht: # 115412Bericht Rudi »

Dan heb je er een serieuze job bij, want er zijn hier aardig wat geïnteresseerde die ook wel zo'n A-frame zouden willen gebruiken.
Het blijft natuurlijk een (4)forum, voor niks gaat de zon op, maar daar ben ik inmiddels ook mee besmet.

Heb je één of meer foto's?
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Re: A-frame

Bericht: # 115413Bericht Mark4GTL »

en eventueel een bouwtekening?

dit heeft zeer mijn aandacht. Kan zo`n systeem hier goed gebruiken.

mag evt op de mail
mark.spoelstra@gmail.com
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
deutz
Berichten: 1777
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: A-frame

Bericht: # 115424Bericht deutz »

Zal eens kijken of ik niet wat foto,s van het apparaat kan plaatsen,jullie zien het wel verschijnen!! (hoop ik?)
niet geschoten is altijd mis!
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: A-frame

Bericht: # 115437Bericht jeffr4 »

@Jan,
Zoals ik al eerder aangaf, een R4 met een R4 ervoor moet kunnen en in praktijk door jou bewezen!!
We wachten de foto's en bouwtekening af!
Ook leuk om te bekijken http://www.tante.nl/trekstang
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Re: A-frame

Bericht: # 115438Bericht Rudi »

jeffr4 schreef:R4 voor een R4,theorie... het gaat, nou ja hoeft niet een grote camper te zijn, maar mede gezien trekvermogen en remmen enz een iets grotere viervoeter ervoor is prettig
Afbeelding

Zie je ook die kabel naar achteren lopen voor de verlichtingsbalk enz!!
Wat mag een R4 trekken ongeremd en wat mag een beetje moderne auto trekken ongeremd?
Als je dat in je berekening meeneemt kom je een eind verder dan een plaatselijk politiebureau, Rijkswacht, KLPD of Marreschaussee. :wink:
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Re: A-frame

Bericht: # 115440Bericht Mark4GTL »

r4 geremd is net onder de 500 kg
r4 ongeremd is d8 ik 250 - 300 kg
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
deutz
Berichten: 1777
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: A-frame

Bericht: # 115590Bericht deutz »

Tijdens de magazijn open dag op 7maart kom ik en het A-frame naar Loenen! Kunnen de geiinteresseerden het apparaat bekijken,opmeten,knuffelen,bewonderen en op verzoek een demonstratie zien!! kom dat zien,kom dat zien!! (nw) (nw)
niet geschoten is altijd mis!
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Re: A-frame

Bericht: # 115592Bericht Mark4GTL »

prima
ik ben er dan ook
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Plaats reactie