op zich interressant er is dus geen bestuurder verplicht in het voertuig aanwezig...Mark4GTL schreef:heb ook nog een bestandje ergen staan
http://www.mijnrenault4.nl/Divers/triangelogie.doc
stukje regelgeving
Wat betreft de traingle constructie het volgende, de verhouding tussen de afstand achterwielen trekkend voertuig <-> trekhaakkogel : trekhaakkogel <-> voorwielen getrokken voertuig lijkt mij zeker bij scherpe bochten van belang...
maar echt zeker weten doe ik het niet, het zwabberen lijkt mij eigenlijk het gevolg van het overhellen van het getrokkken voertuig als reactie op de stuurbeweging die zichzelf daardoor versterkt en dus extra gecompenseerd moet worden, wat weer een stuurbeweging en overhellen tot gevolg heeft etc...
de ideale bocht met een auto maakt daar ook gebruik van , je stuurt eerst een klein stukje naar rechts vlak voor de bocht naar links wordt ingezet, waardoor de auto naar rechts overhelt (daar remt de auto eerst af en door de sporing staat het linkervoorwiel dan dus ook nog ff recht) en het stuur naar links wordt terug geduwt en de bocht naar links wordt ingezet.... hieruit volgt dat een mogelijke oplossing gezocht moet worden in het aanpassen van de sporing, je zou de voorwielen misschien wat wijder kunnen zetten... en de triangle lijkt me voor dat astratje ietwat aan de lange kant.... de bocht wordt onvoldoende ingezet.... of andersom, maar 't is wel iets dergelijks, een systeem zoals in de tweede foto heeft wel mijn voorkeur trouwens... daar wordt de besturing ook enigzings bestuurdt ...