Torsiestaven voor stellen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Torsiestaven voor stellen

Bericht: # 112941Bericht jeffr4 »

Weet iemand hoe ik de voorste torsiestaven kan verstellen, ik wil ze dus niet verwijderen, maar de R4 staat nogal hoog op zijn pootjes en ik wil de franse R4 van 1988 verlagen.Ik had al wel begrepen, dat onder de voorstoelen de drie bouten zitten, waarmee de achterzijde van de torsiestaaf aan de dwarsbalk is bevestigd.
Voor het verwijderen heb je wel een speciaal gereedschap nodig, maar hoe gaat dat als ik de hoogte wil veranderen? Zit er een nok die je kunt verdraaien?
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Torsiestaven voor stellen

Bericht: # 112942Bericht R4F6GTX Automaat »

GijSsie heeft daar een mooi bericht met duidelijke tekeningen over geschreven, zoek maar op (via zoekfunctie). Er is meer over geschreven hier op het forum dus ga maar lekker zoeken... (roos)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: Torsiestaven voor stellen

Bericht: # 112945Bericht RVIER »

hebo,

pas je wel een beetje op, krachten zijn nogal groot

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: Torsiestaven voor stellen

Bericht: # 113072Bericht jeffr4 »

Inderdaad is er meer geschreven op het forum hierover en ook GijSSie zijn tekening en uitleg gevonden,maar heeft ook een ander niet de beste ervaring met een geplaatste koets en de riemen enz.,
er zijn vaak meerdere wegen naar Rome en heb ik een hele goede oplossing voor het verlagen gekregen van Folkert S., ook zonder speciale gereedschap.
We gaan het begin nieuwe jaar toepassen en Fons bedankt voor de tip, I will be carefull.
Plaats reactie