Chassis - vraagje

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
gerrie037
Berichten: 38
Lid geworden op: wo jul 22, 2009 10:23 pm

Chassis - vraagje

Bericht: # 111389Bericht gerrie037 »

Beste forum,
Graag jullie reactie op volgend gedacht: ik had namelijk het idee om het chassis/balken te behandelen aan de binnenzijde. Gelet op het feit dat deze aan de achterzijde open zijn, borrelde het idee om deze openingen te vullen met één of ander materiaal (ik denk dan in de richting van een hardschuim of rubber of dergelijk) zodat er geen vocht meer binnen kan komen en hierdoor roestvorming kan voorkomen. Lijkt het iets? Langs de andere kant denk ik dan ook weer dat de openingen er niet voor niets zijn.....Heeft het mss met verluchting te maken? Wie heeft er een antwoord op deze gedachtengang..... (uhh) Bedankt
Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Re: Chassis - vraagje

Bericht: # 111391Bericht Rudolf2 »

Idd verluchting.... Veel van de schuimpjes die je voor vulling kan gebruiken houden water vast, en gaat de balk dus sneller roesten als zonder dat materiaal. Er is hier op het forum vaker over geschreven.

Rudolf
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Chassis - vraagje

Bericht: # 111398Bericht Tweety »

Ja laten we het hier niet meer over hebben...
Gebruikersavatar
W111
Berichten: 116
Lid geworden op: ma mei 10, 2004 2:00 am
Locatie: Weert

Re: Chassis - vraagje

Bericht: # 111417Bericht W111 »

Vol spuiten met een vettige substantie zou een goed idee zijn, het veel besproken Mike Sanders vet bijvoorbeeld maar als je het er achter in spuit komt het niet op de plekken waar het meeste roest gecreëerd wordt dus zomaar achter in de balk spuiten is geen optie. Je moet weten hoe het er daarbinnen uitziet voor je van die dingen gaat doen en Tweety, niet iedereen woont hier op het forum dus zulke
Tweety schreef:Ja laten we het hier niet meer over hebben...
antwoorden zijn erg kortzichtig, vind ik
Toppunt van arrogantie ? ..... Denken dat je op mij lijkt.
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Chassis - vraagje

Bericht: # 111427Bericht Tweety »

De meningen zijn zodanig verdeelt hierover en iedereen is absoluut overtuigt van zijn/haar gelijk...dus ach om mij nu weer gelijk kortzichtig te noemen vind ik ook weer zowat....daarom wilde ik het er eigenlijk niet meer over hebben, een beetje zoeken op het forum moet voldoende informatie opleveren om voor een ieder zelf een mening te vormen....en die eventueel te uiten zonder te schelden...
gerrie037
Berichten: 38
Lid geworden op: wo jul 22, 2009 10:23 pm

Re: Chassis - vraagje

Bericht: # 111471Bericht gerrie037 »

't was dus niet mijn bedoeling een discussie uit te lokken...toch bedankt voor de reacties :D
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Chassis - vraagje

Bericht: # 111475Bericht brecht »

niet de bedoeling om een discussie uit te lokken? Het is toch een forum? :-)

maar er zijn idd vele meningen (en ook al aardig wat zaken over geschreven. Je kan zoeken met de zoekfunctie hierboven en ja zal veel vinden!)

Ik zelf ben van mening dat je beter de ventilatie/ontwatering van je balken in takt kan laten omdat vocht opsluiten veel ellende geeft. Als de balken nu nog goed zijn is een inwendige bescherming tegen roest een goed idee. Hier zijn vele soorten mogelijk. Voor ieder zijn smaak en portemonnee is wel wat te doen. Ook hiervoor geld: zoeken op roest/corrosie/chassis/Mike Sanders/Dinitrol en dat soort woorden zal je al een hoop wijzer maken.

Maar als er nog vragen zijn moet je die vooral stellen natuurlijk!
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3133
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: Chassis - vraagje

Bericht: # 111478Bericht Hanz »

ondanks alle discussie en verschillende meningen dacht ik dat iedereen het er wel over eens was dat schuim in de balken zo'n beetje het slechtste is wat je kan doen.
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Chassis - vraagje

Bericht: # 111484Bericht brecht »

:)
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Chassis - vraagje

Bericht: # 111486Bericht Tweety »

Nou, Je Viertje in de garage laten staan is wel het beste.... :lol: :lol: (baai)
Gebruikersavatar
hans4
Berichten: 138
Lid geworden op: zo sep 06, 2009 10:49 pm
Locatie: kop van NH

Re: Chassis - vraagje

Bericht: # 111487Bericht hans4 »

VROEGUHHHH heel lang geleden :roll: was de beste en goedkoopste manier om de balken vol te spuiten
met "verlopen-olie "

Trekt overal in.
Nadeel is wel de eerste tijd dat het drupt. [ kranten onder leggen]
Ik word betaald om gek te zijn
Plaats reactie