Pagina 1 van 1

APK hulp en onderdelen gezocht

Geplaatst: ma sep 21, 2009 8:56 pm
door Marlit
Na twee probleemloze APK-jaren, vertoont mijn R4 GTL uit 1986 een paar mankementjes:
-Er moet een klein stukje bodemplaat linksvoor worden gelast
-De remleiding linksachter is lek
-De uitlaatdemper moet worden vervangen.

Is er iemand die mij hiermee kan helpen? En waar moet ik op rekenen? Mijn garagebedrijf maakt ook een offerte, maar wanneer iemand hier een redelijk bedrag kan noemen, heb ik in elk geval wat vergelijkingsmateriaal.

Ik hoor / lees het graag

Mark

Re: APK hulp en onderdelen gezocht

Geplaatst: ma sep 21, 2009 9:09 pm
door roberto
Het kleine stukje zal er wel zo uit zien.

Afbeelding

Als je het open maakt ziet het waarschijnlijk zo uit
Afbeelding

Als je het repareer ziet het er zo uit.
Afbeelding

En nu is de bodem er weer onder.
Afbeelding

Re: APK hulp en onderdelen gezocht

Geplaatst: ma sep 21, 2009 9:37 pm
door Marlit
Looking good... Heb je dat zelf gedaan?

Re: APK hulp en onderdelen gezocht

Geplaatst: ma sep 21, 2009 9:52 pm
door roberto
Ja, als je het doet dan moet je het goed aanpakken anders moet er volgend jaar weer een plaatje op en daarna weer een tot er niets meer is om op te lassen.

De remleidingen zullen waarschijnlijk van staal zijn die beginnen op een punt door te roesten op het zwakste punt dat is meestal in een bocht, als je dat stukje vernieuwd en je moet een keer een noodstop maken dan trap je op een ander punt er door heen dus geen remmen, mijn advies vernieuw ze allemaal hier kun je ze kant en klaar bestellen.
http://www.franzose.de/de/Citroen-2CV/A ... &x=18&y=10
alle remolie af tappen die trekt veel vocht aan en dat zal na jaren bijna alleen water zijn wat dus ook roest in de leidingen en cilinders veroorzaakt (vast zitten) kijk dan ook de remdrukverdeler na die zal van het vocht ook wat geleden hebben meestal zitten zij vast dus gangbaar maken en met remmen vet in smeren
De uitlaat is niet veel werk die kun je ook in duitsland bestellen of bij brezan.
Vergeet niet dat de auto 23 jaar oud is, velen halen de helft niet dus een beetje aandacht is natuurlijk geen overbodige luxe

Re: APK hulp en onderdelen gezocht

Geplaatst: ma sep 28, 2009 7:49 pm
door lordje
En waar gaat zij gerepareerd worden?

Re: APK hulp en onderdelen gezocht

Geplaatst: di sep 29, 2009 10:10 am
door Marlit
Erviertje is momenteel in zorgzame handen. Een 'old school' monteur/autoliefhebber. Ik verwacht vandaag mijn trouwe blauwe gekeurd te krijgen, ver onder de prijs van dik 700 die ik in een regulier garagebedrijf kwijt zou zijn geweest. Althans, dat hoop ik...

Ik meld mij wel weer wanneer ik 'm terug heb...

Re: APK hulp en onderdelen gezocht

Geplaatst: wo okt 07, 2009 8:08 am
door Daan
roberto schreef:Het kleine stukje zal er wel zo uit zien.

Als je het open maakt ziet het waarschijnlijk zo uit
HAHA, hoe bekend komt me dit voor!! :D maar dan keer 2... :(

Maar netjes geklust hoor, scheelt alweer dat je een brug ter beschikking hebt.

Maar waar komt eigenlijk al het vocht vandaan dat dit veroorzaakt? Via het motorcompartiment of via het ventilatieroostertje onder de voorruit? iemand een idee?

Re: APK hulp en onderdelen gezocht

Geplaatst: wo okt 07, 2009 8:00 pm
door Tweety
Vermoedelijk komt het binnen tussen de karrosserie en chassis... of het komt ui de cabine.. soms is het bijna onverklaarbaar... het probleem blijft het kan niet weg !

Re: APK hulp en onderdelen gezocht

Geplaatst: wo okt 07, 2009 9:18 pm
door roberto
Daan schreef:
Maar waar komt eigenlijk al het vocht vandaan dat dit veroorzaakt? Via het motorcompartiment of via het ventilatieroostertje onder de voorruit? iemand een idee?
Vele plaatdelen die zijn gepuntlast kunnen niet worden afgekit dit komt omdat het een laaste deel is om een ruimte af te sluiten door de hitte van de puntlas zou de kit verbranden en daardoor ook geen nut meer hebben, in de ruimte bij het voorwiel waar de bodem onder als laatste gepuntlast is zo een punt, de puntlassen zijn gemaakt om de 2 tot 3 cm daar tussen is niets en juist daar doet het op spattend vocht door het draaiende wiel zijn werk en gaat precies tussen de puntlassen zitten, hierdoor onstaat roest waardoor het plaatwerk van elkaar wordt weggeduwd en daardoor onstaat er nog een grotere opening ex.ex.ex. het vocht komt er in maar door de afgesloten ruimte kan het er niet uit, dit had men kunnen voorkomen door in deze tussen ruimte een bescherming aan te brengen van binnen uit maar helaas de ontwerpers van Renault hadden niet gedacht dat hun ontwerp na +/- 25 jaar nog op de weg zou zijn en daarom is dit achterwegen gelaten alleen bij die R4tjes waarvan de de eerste eigenaar dit van af nieuw heeft gedaan kun je het resultaat wel zien