Elektrisch probleem

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Re: Elektrisch probleem

Bericht: # 110046Bericht Willem de Zwijger »

Als je in de buurt van Amsterdam een vervangend exemplaar zoekt: Centre Seize, IJmuiden, 0255512540, bellen na 12:00 uur.
Jacques Wijker heeft er waarschijnlijk ook nog wel 1 liggen in Beverwijk, 06 28978107
BVDP
Berichten: 694
Lid geworden op: do jun 19, 2008 3:34 pm
Locatie: Oud-Turnhout

Re: Elektrisch probleem

Bericht: # 110125Bericht BVDP »

De knipperlichtschakelaar die je vast moet houden is me bekend. Het ligt niet aan de schakelaar maar aan de ribbel op de stuurstang. Die stond bij mij niet mooi in het midden bij recht uit rijden. Deze dus eerst in het midden zetten, dan je stuur ff eraf halen en dat terug mooi recht zetten ( een vertanding verspringen bij mij) en dan je wielen met de spoorstang terug recht draaien (beiden natuurlijk eenzelfde aantal slagen).

mvg Bart
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Elektrisch probleem

Bericht: # 110128Bericht Tweety »

Blijft die dan wel zitten als je instuurt ? enne peertjes in serie... das ook nieuw voor mij.... ik denk dat je die schakelaar ook wel uit me kaar kan halen en ff kijken, of d'r is iets versleten, of d'r is iets afgebroken (als gevolg van slijtage) maar misschien is er iets aan te doen... kijk wel uit d'r zitten wel veertjes in enzo... misschien dat je met een klein buisje en wat epoxy hars wat kan bereiken... ik vermoed dat het andere deel van je richtingaanwijzerprobleem ook in de schakelaar zit, maar doormeten is weten..... volgens mij is een schakelaar van een express trouwens hetzelfde als die van na '82 en die moet op de sloop nog wel te vinden zijn....
badeend
Berichten: 19
Lid geworden op: di mar 17, 2009 9:51 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Elektrisch probleem

Bericht: # 110159Bericht badeend »

Als het aan de schakelaar zou liggen, zou het achterknipperlicht het dan ook niet doen? Die werkt gewoon.
Die schakelaar uit elkaar halen Tweety, dat doe ik maar niet. Als jij al zegt 'kijk wel uit..' dan durf ik het niet aan. Ik heb namelijk 0 ervaring met sleutelen.
Ik zal nog even zoeken naar dat metalen plaatje tussen de lampjes en contactvlak zoals Rudolf2 zei.
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Elektrisch probleem

Bericht: # 110164Bericht Tweety »

Oh doet je acterlicht knipper het wel....dat wist ik niet.... ach zo'n schakelaar is niet zo heel erg ingewikkeld...als je 'm voorzichtig openmaakt springen die veertjes niet meteen weg en weet je hoe die terug inmekaar moet....nou goed doormeten tot je de plek vind waar geen of slecht contact is...lijkt mij het beste...
Plaats reactie