Carterstop en deurkruk

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter_van_Assen
Berichten: 23
Lid geworden op: do aug 10, 2006 5:35 pm
Locatie: Amsterdam

Carterstop en deurkruk

Bericht: # 109256Bericht Peter_van_Assen »

Ergens op dit forum las ik iets over een deurkruk en een carterstop. Ik ben op zoek geweest bij de Brezan naar een officiële carterstopsleutel. Iets simpels, dacht ik. 8mm in het vierkant met een dopsleutel zijde voor aan de ratelsleutel. Nou, die hadden ze niet en kon je, volgens de medewerker alleen via een Renault-dealer kopen. Op de fiets (de stop had ik even meegenomen) herinnerde ik me ineens iets over deurkrukken. Bijkans naast de Brezan zit de Gamma. Nou, daar heb ik gewoon het simpelste deurkruksetje gekocht dat ze hadden. Thuis even inekaar gezet, stukkie ervan afgezaagd, hoekjes afgevijld en ...... zuigend, mag ik wel zeggen, werkelijk waar een gouden tip! Zaag er niet te veel van af, anders zit die stabilisatorstang, die overigens irritant recht onder het olieaftap gat zit, in de weg bij de slag die je met de deurkruk maken moet.
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Carterstop en deurkruk

Bericht: # 109258Bericht Tweety »

Ik heb overigens wel zo'n ding gekocht bij de brezan als ik me niet vergis...maar dat was dan een heel setje...
toch had mijn vorige blokje er een stopje in zitten wat ik er met een 13mm ringsleutel af kon halen, en die heb ik zelfs een keer vervangen met een zelfde soort exemplaar uit het magazijn...
Gebruikersavatar
Peter_van_Assen
Berichten: 23
Lid geworden op: do aug 10, 2006 5:35 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Carterstop en deurkruk

Bericht: # 109259Bericht Peter_van_Assen »

Misschien heb ik die van mij er ook wel eens met een Bahco (hoe schrijf je dat?) of een goedkoop steeksleuteltje, of zelfs een griptang, af gekregen, maar erg lekker ging dat niet en is bovendien slecht voor je carterstop zelf. Ik ga nu voor de deurkruksleutel die sinds kort in mij gereedschapset ligt.
Erik
Berichten: 664
Lid geworden op: vr aug 09, 2002 2:00 am
Locatie: Leidschendam

Re: Carterstop en deurkruk

Bericht: # 109261Bericht Erik »

Ja dit werkt wel goed. Let wel op dat je een massieve kruk hebt. Je kunt anders iets heel scheef en kapot draaien. Ooit een keer een vier gezien waar de klink vast aan zat. :D
Je kunt ook alleen dat verlengstukje kopen van staal. en dan steeksleuteltje er op. Kosten 30 cent.

gr erik
Project rodeo6b schiet op.
ap
Berichten: 984
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:22 pm
Locatie: assen

Re: Carterstop en deurkruk

Bericht: # 109265Bericht ap »

ik had bij de makro een sleutel met 10 en 8 mm vierkantkop voor 5€ dus voor de 1100 en 850 blokjes ideaal
Erik
Berichten: 664
Lid geworden op: vr aug 09, 2002 2:00 am
Locatie: Leidschendam

Re: Carterstop en deurkruk

Bericht: # 109270Bericht Erik »

makro ga daar de volgende keer ook eens kijken. Was dat in GRUNN Ab?
Project rodeo6b schiet op.
ap
Berichten: 984
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:22 pm
Locatie: assen

Re: Carterstop en deurkruk

Bericht: # 109274Bericht ap »

ja in Grunn
Gebruikersavatar
Thijsio
Berichten: 247
Lid geworden op: za dec 03, 2005 12:31 am
Locatie: Kerk Avezaath

Re: Carterstop en deurkruk

Bericht: # 109310Bericht Thijsio »

Ik doe het altijd gewoon met mijn grootste schroevendraaier. Diagonaal past het ongeveer in het vierkant, geen enkel probleem.
Mijn eerste auto: Renault 4 GTL, 1984
Daarna: Renault 4 L uit 1990
Nu: Renault 4 F4 uit 1974
Plaats reactie