uitlaat vervangen 850cc

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Jakke
Berichten: 91
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 2:00 am
Locatie: Lille

uitlaat vervangen 850cc

Bericht: # 106870Bericht Jakke »

Weet iemand of er een mogelijkheid is om het andere type uitlaat en knalpot te plaatsen in een 850cc R4? Ik bedoel: ik zou graag van die knalpot onder het spatbord verlost zijn, en de GTL-versie (1100cc?) heeft een normale knalpot onder de auto dacht ik?
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Bericht: # 106876Bericht Tweety »

Het zal vast wel kunnen, en het is ook niet echt moeilijk maar 1 van de nadelen van de uitlaat achter op de auto is dat bij de viertjes de achterdeur vaak niet goed afsluit an de onderkant, met als gevolg dat de uitlaat gassen weer ten delen naar binnen gezogen worden en das niet echt gezond... maar als je achterdeur nog netjes sluit kan je bij de brezan gewoon een hele uitlaat bestellen, je moet misschien een gaatje boren om de einddemper vast te zetten...
Jakke
Berichten: 91
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 2:00 am
Locatie: Lille

Re: uitlaat vervangen 850cc

Bericht: # 109563Bericht Jakke »

Probeer ik!

Bedankt
BVDP
Berichten: 696
Lid geworden op: do jun 19, 2008 3:34 pm
Locatie: Oud-Turnhout

Re: uitlaat vervangen 850cc

Bericht: # 110949Bericht BVDP »

En? Is het gelukt? Ik heb het bij mijn 850 ook al wel eens overwogen en ben er dan ook benieuwd naar.

mvg Bart
4 safari
Berichten: 102
Lid geworden op: za sep 10, 2005 2:46 pm
Locatie: 20 km. ten noorden van Antwerpen

Re: uitlaat vervangen 850cc

Bericht: # 110950Bericht 4 safari »

BVDP schreef:En? Is het gelukt? Ik heb het bij mijn 850 ook al wel eens overwogen en ben er dan ook benieuwd naar.

mvg Bart
Is makkelijk praktisch uitvoerbaar : een beetje puzzelen en gaatjes boren en zorgen voor een stevige bevestiging.
Zelf vind ik het zijpijpje bij de 850cc typisch Renault 4. Enkel de knalpot onder het voorscherm is een kostelijk grapje : met de hedendaagse potjes ben je na 2 tot 3 jaar aan vervanging toe, maar zoals gezegd hoort dit voor mij bij de charme van de R4.
De schermpotjes zijn ook praktisch in de winter : je kan er je handen en je kont aan warmen :lol:
ap
Berichten: 984
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:22 pm
Locatie: assen

Re: uitlaat vervangen 850cc

Bericht: # 110957Bericht ap »

Het is goed te doen het chassis van een 4 is gelijk of het nu een latere 850 of een 1100 betreft(dus de gaten zullen er wel in zitten).
Er komen bij de Gtl uitlaat alleen een paar beugeltjes bij voor het ophangen van de middenpijp (die beugel komt bij je linkerachterwiel ophanging) en een beugel voor de pot (die komt aan de buitenkant van je linker chassisbalk aan een van de bouten waar je bumper mee bevestigd is).

Ik vind de trouwens wel dat de 850 uitlaat een veel mooier geluid produceert en beter bij en 4 past dan een Gtl uitlaat maar goed da's persoonlijk
Jakke
Berichten: 91
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 2:00 am
Locatie: Lille

Re: uitlaat vervangen 850cc

Bericht: # 110960Bericht Jakke »

tja, het is voorlopig bij plannen gebleven hoor: ik heb nog steeds de originele uitlaat zitten, maar binnenkort zal ik hem toch moeten vervangen. Ik denk dat ik toch maar de originele zal laten ...
ap
Berichten: 984
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:22 pm
Locatie: assen

Re: uitlaat vervangen 850cc

Bericht: # 110964Bericht ap »

:D
Gebruikersavatar
Boerammetje
Berichten: 1534
Lid geworden op: vr jan 25, 2002 2:00 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: uitlaat vervangen 850cc

Bericht: # 110980Bericht Boerammetje »

Wat is er mis met de originele (m.i. dus normale) sidepipe? OK, je moet je velg en wieldop LA af en toe poetsen, maar daarvoor heb je toch het esthetisch voordeel van een uit het zicht genomen demper terug?
Jakke
Berichten: 91
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 2:00 am
Locatie: Lille

Re: uitlaat vervangen 850cc

Bericht: # 111003Bericht Jakke »

volgens mij het sneller roesten van de knalpot als die steeds in het opspattende water hangt ...
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: uitlaat vervangen 850cc

Bericht: # 111011Bericht Tweety »

Maakt niet zo heel veel uit... achteraan vangt de demper ook veel spatwater dat door de rijwind wordt geblazen...
4 safari
Berichten: 102
Lid geworden op: za sep 10, 2005 2:46 pm
Locatie: 20 km. ten noorden van Antwerpen

Re: uitlaat vervangen 850cc

Bericht: # 111043Bericht 4 safari »

Tweety schreef:Maakt niet zo heel veel uit... achteraan vangt de demper ook veel spatwater dat door de rijwind wordt geblazen...
@ Tweety : heb jij ZELF een 850cc met demper onder het scherm : I guess NOT.

Qua doorroesten maakt het een ENORM verschil : heb ik zelf proefondervindelijk vastgesteld.
En toch blijf ik de originele 850cc demper fantastisch vinden : alleen het geluid al...
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Re: uitlaat vervangen 850cc

Bericht: # 111044Bericht Mark4GTL »

Tweety schreef:Maakt niet zo heel veel uit... achteraan vangt de demper ook veel spatwater dat door de rijwind wordt geblazen...
niet waar
achterste demper hangt praktisch naast het achterwiel als je een rechte lijn trekt

uitlaat bij 1100 gaat roesten in de knik voor het achterwiel en achter het voorwiel
uitlaat bij 850 gaat roesten bij demper en knik achter het voorwiel
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
ap
Berichten: 984
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:22 pm
Locatie: assen

Re: uitlaat vervangen 850cc

Bericht: # 111049Bericht ap »

conclusie beide uitlaten hebben zwakke plekken.

toch ben ik het met mijn Belgische vriend eens een 850 uitlaatje klinkt het mooist zelfs als er een 1100 aan het spruitstuk hangt :lol:
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Re: uitlaat vervangen 850cc

Bericht: # 111054Bericht Rodeo-6 »

Jakke schreef:volgens mij het sneller roesten van de knalpot als die steeds in het opspattende water hangt ...
Demonteren
Stralen
Dichtlassen
Vlamverzinken
Monteren
en jaren geen last van roest aan de buitenzijde
>> Doe mij maar een DAF <<
Plaats reactie