kan iemand mij mischien helpen met een zekerings probleem

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
marijke
Berichten: 1
Lid geworden op: zo nov 24, 2002 2:00 am

Bericht: # 11812Bericht marijke »

hoi,

ik heb zelf geen renault 4 maar een renault 5 en ik ben een beetje radeloos op het moment. sorry als ik niet de juiste auto heb voor dit forum maar mischien kan iemand mij helpen.


sinds gisteren doen mijn ruitenwissers het niet meer. bij controle van de zekering zag ik dat ie was doorgebrand. deze was 15 amp. nadat ik er een nieuwe indeed ging me ruitenwisser weer aan, maar na 3 sec knapte die weer door. bij 30 amp blijft deze wel goed alleen dan gaat me auto raar doen.

dus deze heb ik weer verwijderd. ik heb ook al de radio uitgezet bij opstarten. alle elektrische apparatuur, voor zo ver mogelijk, had ik uitgeschakeld maar dat wilde ook niet helpen.

volgens mij moet het achter de zekering zitten want die zekering knapt zodat die ruitenwisser moter geen stroom meer krijgt.

heeft iemand mischien een idee wat het zou kunnen zijn.

alvast bedankt,

marijke
marco
Berichten: 103
Lid geworden op: vr mar 22, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht: # 11815Bericht marco »

Helaas kunnen er diverse oorzaken zijn. Ik heb hetzelfde probleem aan de R4 gehad, toen bleek het een sluiting in de schakelaar (waarmee je de wissers aanzet) te zijn. Het vervangen hiervan kan snel en goedkoop. Het kan ook in je ruitenwissermotor zitten, en het vervangen daarvan is bij een R4 geen feest. Een zwaardere zekering erin zetten lijkt me niet verstandig...
Leander
Berichten: 20
Lid geworden op: wo okt 30, 2002 2:00 am
Locatie: Smilde

Bericht: # 11841Bericht Leander »

vraag: hoe kun je een auto laten afbranden?
antwoord: vervang de zekeringen door 2x zo zwaar.
Dit was dus niet zo verstandig. Het meest waarschijnlijke is je ruitewissermotor die kortsluiting heeft. Dit is misschien te vinden door aan de r.w.motor te ruiken. Bij brandlucht kun je hem vervangen, indien niet: zoekt en gij zult vinden.
Plaats reactie