Ravel's & Marijn's - 2e R4 restauratie project
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 92
- Lid geworden op: wo jul 28, 2004 2:00 am
- Locatie: Oudenburg - België
Ravel's & Marijn's - 2e R4 restauratie project
Oi oi oi
eens gebeten, en je weet niet van ophouden...
projectje 1 had volgend resultaat:
en nu gaan we een nieuwtje maken...
---------------------------------------------------------------------------
dus, er waren ééns 2 r4kes die in de weg stonden
oranje = 800cc
blauw = 1100cc
en dan maar naar buiten verhuisd zijn...
en toen samen met Marijn besloten om ééntje te restaureren
spatborden verwijderd
we weten nog niet wat we met de motoren gaan doen...
misschien een 1400alpine turbo inbouwen (en de 2 andere motoren verkopen) of de 1100 erinsteken... (tips zijn zeker welkom)
deuren, zetels, gordels, etc.... mooi uit elkaar gehaald
en na een middagje slopen, alles mooi opgeborgen... (is niet alles hoor)
ik hou jullie op de hoogte
btw, het wordt een oranje r4 met 2 witte racing stripes, zwarte velgen (originele poederlakken) met chromé boutjes , haha
eens gebeten, en je weet niet van ophouden...
projectje 1 had volgend resultaat:
en nu gaan we een nieuwtje maken...
---------------------------------------------------------------------------
dus, er waren ééns 2 r4kes die in de weg stonden
oranje = 800cc
blauw = 1100cc
en dan maar naar buiten verhuisd zijn...
en toen samen met Marijn besloten om ééntje te restaureren
spatborden verwijderd
we weten nog niet wat we met de motoren gaan doen...
misschien een 1400alpine turbo inbouwen (en de 2 andere motoren verkopen) of de 1100 erinsteken... (tips zijn zeker welkom)
deuren, zetels, gordels, etc.... mooi uit elkaar gehaald
en na een middagje slopen, alles mooi opgeborgen... (is niet alles hoor)
ik hou jullie op de hoogte
btw, het wordt een oranje r4 met 2 witte racing stripes, zwarte velgen (originele poederlakken) met chromé boutjes , haha
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: Ravel's & Marijn's - 2e R4 restauratie project
Ik heb nog een bouwpakket van een Alpine turbo liggen, mag voor een redelijke prijs weg.Sir, Ravel schreef:
we weten nog niet wat we met de motoren gaan doen...
misschien een 1400alpine turbo inbouwen (en de 2 andere motoren verkopen) of de 1100 erinsteken... (tips zijn zeker welkom)
onderblok compleet, kop compleet, Turbo erbij, spruitstukken niet erbij, geen carburateur.... toestand van de lagers, zuigerveren etc mij onbekend.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
-
- Berichten: 92
- Lid geworden op: wo jul 28, 2004 2:00 am
- Locatie: Oudenburg - België
Zoek maar eens het topic van cees en jantine over de ombouw naar 1400 turbo. Er zijn forummers die beduidend minder over hun identieke ombouw hebben kunnen schrijven, dus dit zou wel eens een voorbeeld van een worst case scenario kunnen zijn.
Daarnaast moet door de grote vermogenstoename de auto opnieuw gekeurd worden bij de RDW. Moet je zin in hebben.
Rudolf
Daarnaast moet door de grote vermogenstoename de auto opnieuw gekeurd worden bij de RDW. Moet je zin in hebben.
Rudolf
-
- Berichten: 92
- Lid geworden op: wo jul 28, 2004 2:00 am
- Locatie: Oudenburg - België
eerst invoeren in engeland en daar op papier laten zetten en daarna weer terug naar Belgie of Nederland
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Fransr4f41988
- Berichten: 51
- Lid geworden op: di sep 26, 2006 8:39 pm
- Locatie: Joure
-
- Berichten: 92
- Lid geworden op: wo jul 28, 2004 2:00 am
- Locatie: Oudenburg - België
aangezien ik geen zin heb in het in/uitvoeren van het 4tje
blijft het bij een 1100...
wel wil ik er een 5 versnellingsbak insteken...
nu, zover zit ik nog niet,
Het meest gedeukte stuk is de motorkap, ik denk dat er iemand erop gedanst heeft...
iemand een idee of ik hem nog kan omtoveren tot een goede "kapo" ?
thankjoe
blijft het bij een 1100...
wel wil ik er een 5 versnellingsbak insteken...
nu, zover zit ik nog niet,
Het meest gedeukte stuk is de motorkap, ik denk dat er iemand erop gedanst heeft...
iemand een idee of ik hem nog kan omtoveren tot een goede "kapo" ?
thankjoe
- Fransr4f41988
- Berichten: 51
- Lid geworden op: di sep 26, 2006 8:39 pm
- Locatie: Joure
Ik heb er ook nog wel in zeeland is niet zo ver vanuit belgie . Beter dan joure... maargoed ik heb 1 groene en 1 witte in de aanbieding.
Die kap die je hebt... tja je kan het proberen, maar als er eenmaal spanning op staat dan schiet die binnen de kortste keren terug.. plamuren kan maar dan heb je wel heel veel nodig .
Die kap die je hebt... tja je kan het proberen, maar als er eenmaal spanning op staat dan schiet die binnen de kortste keren terug.. plamuren kan maar dan heb je wel heel veel nodig .
Savane 1993 =D
zou ook voor een andere gaan, kapjes zijn er wel te vinden. In Tilburg staat er ook nog vast wel een
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: wo apr 15, 2009 2:20 pm
- Locatie: OUDENBURG
Re: Ravel's & Marijn's - 2e R4 restauratie project
Wout !!
dit wordt ons pronkstuk
dit wordt ons pronkstuk
-
- Berichten: 92
- Lid geworden op: wo jul 28, 2004 2:00 am
- Locatie: Oudenburg - België
okay, hier zijn we terug met een (kleine) update,
verder gesloopt en gekuist dus, startend met de bodem uit te kuisen (glas!!)
Hierna waren we 15 Belgische Frank rijker wat onze verzameling tot iets van 45 Frank aanvulde.
Stuurstang , pedalen, remcylinder, gaspedaal, losgemaakt, hemel eruit.
Ook alle verbindingen tussen chassis en carrosserie losgedraaid (of toch zo denk ik) (2 op de achterzijde, 4 aan elke zijkant, 2 in midden vooraan, 5 dwars in het midden van de r4 en 3 vooraan buiten het schutbord aan elke zijde)
maar de carrosserie was jammergenoeg niet van het chassis los te krijgen ...
vermoedelijk is de carrosserie aan het chassis gekit. Iemand enig idee hoe we dit best loskrijgen?
Of zijn er nog wat bouten die we vergeten hebben ?
hierna onze openluchtwerkplaats opgeruimd en onder de zon aan de zee in oostende, een terrasje gaan doen...
verder gesloopt en gekuist dus, startend met de bodem uit te kuisen (glas!!)
Hierna waren we 15 Belgische Frank rijker wat onze verzameling tot iets van 45 Frank aanvulde.
Stuurstang , pedalen, remcylinder, gaspedaal, losgemaakt, hemel eruit.
Ook alle verbindingen tussen chassis en carrosserie losgedraaid (of toch zo denk ik) (2 op de achterzijde, 4 aan elke zijkant, 2 in midden vooraan, 5 dwars in het midden van de r4 en 3 vooraan buiten het schutbord aan elke zijde)
maar de carrosserie was jammergenoeg niet van het chassis los te krijgen ...
vermoedelijk is de carrosserie aan het chassis gekit. Iemand enig idee hoe we dit best loskrijgen?
Of zijn er nog wat bouten die we vergeten hebben ?
hierna onze openluchtwerkplaats opgeruimd en onder de zon aan de zee in oostende, een terrasje gaan doen...
Nu niet meer vermoedelijk... dat is zo. Wat niet wil zeggen dat er ook nog ergens een boutje kan zitten, dat kan ik ahv jullie lijstje niet zo zeggen.Sir, Ravel schreef:vermoedelijk is de carrosserie aan het chassis gekit. Iemand enig idee hoe we dit best loskrijgen?
Of zijn er nog wat bouten die we vergeten hebben ?
Een tactiek schijnt te zijn om het geheel zo op te hangen als op jullie onderste foto en dan de fohn ter hand te nemen.
ik had een stapel banden er in gelegd [op het sjassie] en voor ik mn koffie op had waren ze al van elkaar gescheiden
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;