speling op ruitenwisserarm
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
speling op ruitenwisserarm
op mijn linker wisserarm zit wat speling aan de buitenzijde , hoe kom ik nu echter het meest makkelijke bij de schroef die ik waarschijnlijk moet vastdraaien? Moet het complete dashboard dan los of is er een makkelijkere manier?
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
als je speling bedoelt dat de arm van het raam af kan bewegen (niet kantelen)
dan de arm kantelen, vervolgens terugkantelen maar het dopje meekantelen zodat het moertje zichtbaar is. dat vastdraaien en tadaa...
klinkt logisch, nee
is logisch, ja
dan de arm kantelen, vervolgens terugkantelen maar het dopje meekantelen zodat het moertje zichtbaar is. dat vastdraaien en tadaa...
klinkt logisch, nee
is logisch, ja
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Komt het kantelen niet door een uitgejoekeld gat in de carosserie? Zet de ruitenwissers aan, en kijk of het draaipunt waggelt ten opzichte van de omringende carosserie. Bij mij was dit ooit het geval, en er zaten er toen flinke scheuren in de carosserie Ik heb er toen als noodmaatregel een steunplaatje tussen gedaan, en op een later tijdstip de hele boel gelast.
Hoe dan ook, je hebt een asje (waar de ruitenwisser aan vast zit) en een bus (die op de carosserie afsteunt).
Als de bus niet goed vast zit in de carosserie kun je dit met een beetje geluk nog wel vast krijgen, daarvoor moet in ieder geval het dashboard eraf, en misschien ook de uitblaaskanalen voor de kachel, weet ik niet zeker.
De bus kan ook nog los zitten op de draagconstructie, dan moet je in ieder geval ook achter het dashboard.
Als het asje speling heeft in de bus is er volgens mij niks aan te doen, de hele unit met motor en al demonteren, en er een andere inzetten. Daarvoor moet in ieder geval de kacheluitblaaspijperij eraf.
Hoe dan ook, je hebt een asje (waar de ruitenwisser aan vast zit) en een bus (die op de carosserie afsteunt).
Als de bus niet goed vast zit in de carosserie kun je dit met een beetje geluk nog wel vast krijgen, daarvoor moet in ieder geval het dashboard eraf, en misschien ook de uitblaaskanalen voor de kachel, weet ik niet zeker.
De bus kan ook nog los zitten op de draagconstructie, dan moet je in ieder geval ook achter het dashboard.
Als het asje speling heeft in de bus is er volgens mij niks aan te doen, de hele unit met motor en al demonteren, en er een andere inzetten. Daarvoor moet in ieder geval de kacheluitblaaspijperij eraf.
met het vervangen van de ruitenwisserarmpjes ( voor de APK) heb ik nu ook zo'n kwakkelend armpje,
bij deze zit het probleem in het scharnierpunt wat uitgelubberd is waardoor
hij onder het wissen met horten en stoten over het raam rammelt
weer een klusje erbij, het houdt niet op
bij deze zit het probleem in het scharnierpunt wat uitgelubberd is waardoor
hij onder het wissen met horten en stoten over het raam rammelt
weer een klusje erbij, het houdt niet op
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen