Welke zekering doet wat?

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Welke zekering doet wat?

Bericht: # 104584Bericht Willem de Zwijger »

Er heeft op het Forum wel eens een lijstje gestaan met de functie van elke zekering, maar ik kan het niet meer terug vinden. Weet iemand het toevallig? Dus wat doet het niet als welke zekering kapot is.
Gebruikersavatar
Roen
Berichten: 259
Lid geworden op: ma aug 20, 2007 9:05 pm
Locatie: Mechelen en Gent, Belgie

Bericht: # 104587Bericht Roen »

ff kijken in de haynes ?
Was volgens mij verschillend voor bepaalde modellen.
niet gaan bestaat niet
slecht gaan wel
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 104608Bericht Willem de Zwijger »

Ik keek in de Haynes schema's en werd compleet tureluurs. Een lijstje met simpelweg de functie van elke zekering staat er niet in voor zover ik weet. Ik heb een F6 1985.
Gebruikersavatar
Roen
Berichten: 259
Lid geworden op: ma aug 20, 2007 9:05 pm
Locatie: Mechelen en Gent, Belgie

Bericht: # 104612Bericht Roen »

Willem de Zwijger schreef:Ik keek in de Haynes schema's en werd compleet tureluurs. Een lijstje met simpelweg de functie van elke zekering staat er niet in voor zover ik weet. Ik heb een F6 1985.
héhéhé dat had ik laatst ook :)

het helpt als je er later nog eens goed naar kijkt, een basiskennis van schema lezen is misschien wel handig.
Owjah! In dat kleine boekje dat bij de auto zit staat 't, ik herinner het me plots weer :)
niet gaan bestaat niet
slecht gaan wel
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

zekeringen

Bericht: # 104613Bericht RVIER »

@willem,

niets is moeilijk voor hen die willen!

Hierbij een lijstje uit en instructieboekje "het kleine boekje bij de auto"


Afbeelding

vr gr Fons

ps het help als je bv een copie van het schema maakt en dan met een rode potlood de + kant van de gebruikers probeert te vinden. Schema's moet je leren lezen
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 104617Bericht Willem de Zwijger »

Harstikke bedankt.
Ehh, soms wil je het wel, maar is het toch een beetje moeilijk...
Bovendien wordt op de Haynes schema's de F6 niet compleet weergegeven, bijvoorbeeld het hele zekeringenkastje achterin de auto ontbreekt.
Mijn ervaring was: als de dashboardverlichting wegvalt doen de achterlichten en kentekenverlichting het niet. Dat was zekering 3 van links, wat in deze telling neerkomt op 8. Die rept wel over instrumentverlichting, dus dat geeft vertrouwen, maar verder over parkeerlichten, dus dat is niet helemaal spot-on.
Heeft iemand toevallig het dunne boekje van de F6?
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 104631Bericht jbeekmann »

zekeringenkastje achterin?
Heb toch ook ooit zo'n ding gehad, maar wist niet dat ie daar ook een kastje had? Waar zit die dan?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Bericht: # 104636Bericht Tweety »

Ik kijk zelf altijd wat er gebeurd als ik er eentje uit haal, heb een F6 uit 86, die is waarschijnlijk hetzelfde als die uit 85... een paar dingen weet ik wel... de achterlichten zitten op 2 verschillende (L en R stads lichtjes ook denk ik, welke dat nou precies zijn weet ik niet meer) en de remlichten zitten op dezelfde als de aanjager... (handig om te checken of ze het nog doen, als er mensen toeteren bij het stoplichten zou het kunnen dat ze het niet doen ..) als een specifieke vraag hebt over een bepaald gedeelte van het electrisch systeem wil ik wel even kijken welke zekering dat bij dat bij mij is en wat daar verder nog op zit.
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 104639Bericht Willem de Zwijger »

jbeekmann schreef: Waar zit die dan?
Binnen, vlak bij de achterdeur, aan de bestuurderkant
Plaats reactie