Foto handleiding voor het bouwen van een F6 pickup

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Foto handleiding voor het bouwen van een F6 pickup

Bericht: # 103448Bericht roberto »

Voor de handige doe het zelver onder ons heb ik wat foto's gemaakt van de een f6 pickup waar ik van de week aan begonnen ben misschien wel handig als je er ook een wil bouwen, ik maak hem geheel van plaatstaal.
Alle balken worden nieuw 2mm dik met extra tussenschotten in de balken voor een stugger weggedrag

http://renault4.weebly.com/f6-pickup.html
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 103450Bericht R4F6GTX Automaat »

Dit plan had ik ook al langer maar nog steeds geen tijd voor om aan te beginnen... heb ook zoveel projecten dat ik minstens 1000 jaar oud moet worden

kijk uit dat de boel niet scheurt met je 2 mm
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 103462Bericht GijSsie »

zozo daar zit al wat werk in :) . Het is een leuk idee... maar denk je dat bij de RDW geregeld krijgt met kenteken?
Die balken vernieuwen das 1 maar waarom verdikken met 2mm plaat? Dat heeft toch vrij weinig met het weggedrag te maken?? Dacht je dan een gewoon chassis meeveert??

Btw je hebt wel een mooie garage voor dit soort karweitjes!!! Veel suc6 ermee!
Savane 1993 =D
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Bericht: # 103466Bericht roberto »

Elke auto tordeerd ook een chassis als hij dit niet zou doen dan zou hij gaan breken of scheuren, omdat ik de achterkant van de f6 verwijderd heb, wordt het torderen wat meer om dit op te vangen maak ik de achterste dwarsbalk breder (tevens ook voor de bevestiging van de cabine) en vernieuw ik de complete chassisbalken met plaatstaal van 2mm daarin extra tussen schotten, de achterste balken waar de achterwielen op bevestigd zijn, bij de f6 heeft renault maar een stuk ijzer gelast om daarop vervolgens de bumper te monteren dit uit economische overweging deze balken worden +/- 10cm langer, wat nog in de pen zit zijn achter de torsievering helemaal verwijderen en luchtvering.

Dit zijn de richtlijnen van het RDW
De oorspronkelijke dragende constructie is gehandhaafd
Bij voertuigen met een dragend chassis, waarop een afwijkende carrosserie is aangebracht verandert niet altijd de identiteit. Als het chassis en de aandrijving bij elkaar horen, wordt de identiteit gehandhaafd.
De RDW beoordeelt de wijziging in dit geval aan de hand van de technische eisen die golden ten tijde van de datum eerste toelating van het oorspronkelijke voertuig.

Als de RDW de wijziging goedkeurt, behoudt het voertuig zijn kenteken. Wel past de RDW dan de typeaanduiding op het kentekenbewijs aan.

Echter, als ook de aandrijving met één of meer onderdelen uit andere voertuigen is aangepast dan krijgt het voertuig een nieuwe identiteit, het moet opnieuw worden toegelaten en krijgt na goedkeuring een nieuw kenteken. Het voertuig valt in dit geval onder de regeling toelatingseisen individuele goedkeuring en moet daarmee voldoen aan de huidige toelatingseisen.
ap
Berichten: 984
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:22 pm
Locatie: assen

Bericht: # 103475Bericht ap »

waarom heb je niet gewoon de bovenkant van de f6 erafgezaagd??
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Bericht: # 103476Bericht roberto »

Dan kreeg ik niet het model wat ik in gedachten had
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Bericht: # 103477Bericht roberto »

R4F6GTX Automaat schreef:Dit plan had ik ook al langer maar nog steeds geen tijd voor om aan te beginnen... heb ook zoveel projecten dat ik minstens 1000 jaar oud moet worden

kijk uit dat de boel niet scheurt met je 2 mm
Ja Paul dat is helaas het probleem we hebben maar twee handen en 24 uur per dag.
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 103492Bericht Willem de Zwijger »

Leuk project man. Veeeel werk!
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 103811Bericht jbeekmann »

Dit is inderdaad wel wat mooier dan er domweg een vlakke plaat inzetten!
Afbeelding

Wat doe je hier eigenlijk? Stralen?
Afbeelding
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Bericht: # 103816Bericht roberto »

Ja vond dit iets meer hebben je bent dan toch bezig, ik zandstraal de rondingen en dan vul ik het geheel met behulp van een kleine brander met tin dan blijft alles metaal en de rondingen kun je mooi schuren
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 103817Bericht GijSsie »

dat vertinnen is interessant!! laat even weten of het goed lukt, is wel leuk spul. Niet te warm stoken he anders krijg je echt een hele aparte creatie.
Savane 1993 =D
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Bericht: # 103819Bericht roberto »

Als het gelukt is laat ik het weten, moet de juiste tin-lood verhouding zien te vinden
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 103820Bericht GijSsie »

Je kan toch gewoon van die tinhompen kopen? Die verwarm je dan met de brander en smeer je op je plaatwerk... werkt ook goed tegen de roestvorming van de lasnaden.
Savane 1993 =D
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Bericht: # 103821Bericht roberto »

Het moet volgens mij wel samen smelten(hechten) met het metaal anders valt het er zo weer af ,bv als je een koperen pijp vertint dat wilde ik bereiken maar dan wel dikker
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 103824Bericht GijSsie »

Ik snap je bedoeling, maar daar zijn producten voor op de markt. Zie deze link bijvoorbeeld: klik hier Je kan het waarschijnlijk ook halen bij een goede automaterialen zaak.
Savane 1993 =D
Plaats reactie