Pagina 13 van 13

Re: optimaliseren van het rijgedrag (motor)

Geplaatst: vr jul 19, 2013 3:48 pm
door Rudolf2
Hoi Raoul,

Ergens bovenin dit draadje wordt de gewenste waarde voor de 28IF al genoemd.

Rudolf

Re: optimaliseren van het rijgedrag (motor)

Geplaatst: za jul 20, 2013 3:04 pm
door Jakke
Om even terug te komen op het aspect van de vervroeging van de ontsteking: ik heb eens alle gegevens bij elkaar gezocht uit allerhande handleidingen voor de R284 en R287 stroomverdeler, en in een (Excel)tabel-grafiek samengebracht. Ik probeer ze hier te plaatsen ... hopelijk lukt dit; anders hoor ik het wel hoe dit moet?

(schijnt niet te lukken)

Re: optimaliseren van het rijgedrag (motor)

Geplaatst: za jul 20, 2013 11:15 pm
door Rudolf2
Als je de tabel af hebt kun je hem altijd nog fotograferen en die foto hier plaatsen.
Met kopiƫren en plakken zou het ook moeten kunnen.

Rudolf

Re: optimaliseren van het rijgedrag (motor)

Geplaatst: zo jul 21, 2013 2:17 pm
door jeffr4
Jakke schreef: en in een (Excel)tabel-grafiek samengebracht. Ik probeer ze hier te plaatsen ... hopelijk lukt dit; anders hoor ik het wel hoe dit moet?

(schijnt niet te lukken)
Als het goed is kun je je excel bestand wegschrijven als een imagebestand of een screenshot maken en deze via bv imageshack of tinypic met het juiste passende formaat en de (juiste) link zo op het forum plaatsen.

Re: optimaliseren van het rijgedrag (motor)

Geplaatst: ma jul 22, 2013 5:16 pm
door jeffr4
Naast een continue geoptimilseerd rijgedrag door middel van de electronische ontstekingsmodule, sensoren, lambda enz en aangestuurd door de ECU,..... met deze hitte golf ......... toch lekker zo'n dubbele windmolen unit in de R4...... :P
View My Video

Re: optimaliseren van het rijgedrag (motor)

Geplaatst: ma jul 22, 2013 6:10 pm
door Tweety
Lijkt mij inderdaad heerlijk zo'n dubbele propellor, maar ik had vandaag geen enkel probleem met mijn 1100 Gtl blok+bak in m'n F6 (en dat op gas !) ik heb wel een extra radiatortje tussen de verdamper en de terugleiding naar het blok... maar nog geen moment boven de 90 graden geweest ondanks dat ik 'm flink geplankt heb... ik rij eigenlijk nooit harder dan 100, maar blijkt dat ie bij 120 kmh toch ook lekker rijdt !! :lol: (baai)

Re: optimaliseren van het rijgedrag (motor)

Geplaatst: di jul 23, 2013 1:12 pm
door jeffr4
jeffr4 schreef:
Jakke schreef: en in een (Excel)tabel-grafiek samengebracht. Ik probeer ze hier te plaatsen ... hopelijk lukt dit; anders hoor ik het wel hoe dit moet?

(schijnt niet te lukken)
Als het goed is kun je je excel bestand wegschrijven als een imagebestand n.
Uiteraard makkelijk praten voor mij met al de software, die op mijn iMac staat, maar dit is een manier met standaardprogamma Word.

Je hebt in Excel een tabel opgemaakt en deze kopieren als image in een Word document. De opmaak zou in principe hetzelfde moeten zijn, echter gebeurd dit nooit....Ook dat nog :D Je kan dan het beste een tabel kopieren met Ctrl + C en plakken als afbeelding.
Selecter de tabel in Excel en klik Ctrl + C
Open het document in Word
Kies linksboven op Plakken en dan Plakken speciaal
Klik op Bitmap of Afbeelding en daarna opslaan

Re: optimaliseren van het rijgedrag (motor)

Geplaatst: di jul 23, 2013 5:12 pm
door Raoul
Aan Hans Vooijs,

Hoever staat het met de ontstekingssystemen waarover je sprak??
Mijn viertje met een 845 cc motor heeft een zenith 28 IF V05075 hoofdsproeier 94
Wat raad je aan in verband met het vergroten van de hoofdsproeier en met het ontstekingstijdstip??
Graag een reactie,
Vriendelijke groet,

Raoul

Re: optimaliseren van het rijgedrag (motor)

Geplaatst: do jul 25, 2013 11:39 am
door dick holtrop
hans was het laatst actief feb 2012.

van de aardbodem verdwenen?

Re: optimaliseren van het rijgedrag (motor)

Geplaatst: do jul 25, 2013 11:54 am
door Willem de Zwijger
Hij is denk ik druk met Rolls Royce dan wel rally of racewagens op zijn rollenbank.
Enig googelen levert:
Onixx Starcraft B.V.
Hans Vooijs
Mercatorstraat 13.03
7131 PW Lichtenvoorde
T 0544 371280
F 0544 374286

Re: optimaliseren van het rijgedrag (motor)

Geplaatst: vr sep 01, 2017 4:12 pm
door Adrie
Een beetje forumarcheologie bedrijven loont. Deze draad bevat veel nuttige informatie. Vanmiddag heb ik ook het sproeiertje uitgeboord en de ontsteking iets vervroegd. Ik herken mijn viertje niet meer terug. Veel betere versnelling, hij draait en trekt beter bij een laag toerental en het lijkt wel of de motor ook minder herrie maakt bij hoge snelheden. De 120 km/u wordt vlot gehaald, in tegenstelling tot daarvoor. (oioi)

Benieuwd wat dit met het verbruik doet.