elektrisch rijden in een R4
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
elektrisch rijden in een R4
verbruik 4 keer goedkoper dan benzine
geen vieze dampen meer
dure investering
RDW ?????
over 20 jaar zouden dan eindelijk de 'goedkopere' elektrische auto's op de markt moeten komen, vraag is natuurlijk of je dáár op wilt wachten.
zelf zou ik er nu wel al in eentje willen rijden, actieradius van 50 km is meer dan genoeg voor woon-werkverkeer, op youtube staan zat filmpjes van creatievelingen ,all over the planet, die hun auto ombouwen naar elektrisch. Nederland doet daar (vooralsnog) niet aan mee.
Hoe krijg je de RDW zo ver dat ze hier een uitspraak over doen, welke goedkeuringseisen stellen ze aan een ombouw van benzine/ diesel naar elektrisch, voor zo ver ik weet zijn die eisen er nu niet en vervalt je typegoedkeuring en word je auto in het beste geval een 45-km-bakkie en dat is nou net niet m'n bedoeling.
Zijn er mensen met connecties richting RDW?
Wie hebben er zin om met meerderen hier een project van te maken zodat we tot een bevredigend eindresultaat kunnen komen en een soort van standaard pakket te ontwikkelen zodat meerdere mensen hun auto kunnen ombouwen en goedgekeurd krijgen, tegen vooraf bekende kosten?
groet, ronny
geen vieze dampen meer
dure investering
RDW ?????
over 20 jaar zouden dan eindelijk de 'goedkopere' elektrische auto's op de markt moeten komen, vraag is natuurlijk of je dáár op wilt wachten.
zelf zou ik er nu wel al in eentje willen rijden, actieradius van 50 km is meer dan genoeg voor woon-werkverkeer, op youtube staan zat filmpjes van creatievelingen ,all over the planet, die hun auto ombouwen naar elektrisch. Nederland doet daar (vooralsnog) niet aan mee.
Hoe krijg je de RDW zo ver dat ze hier een uitspraak over doen, welke goedkeuringseisen stellen ze aan een ombouw van benzine/ diesel naar elektrisch, voor zo ver ik weet zijn die eisen er nu niet en vervalt je typegoedkeuring en word je auto in het beste geval een 45-km-bakkie en dat is nou net niet m'n bedoeling.
Zijn er mensen met connecties richting RDW?
Wie hebben er zin om met meerderen hier een project van te maken zodat we tot een bevredigend eindresultaat kunnen komen en een soort van standaard pakket te ontwikkelen zodat meerdere mensen hun auto kunnen ombouwen en goedgekeurd krijgen, tegen vooraf bekende kosten?
groet, ronny
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)
- Renault Classique
- Berichten: 384
- Lid geworden op: wo apr 30, 2003 2:00 am
- Locatie: Willemstad Curacao
Kijk, meteen actie na het gesprek bij het magazijn gisteren!
Na de jaarwisseling ga ik het RDW benaderen over de ombouw naar electrisch en het kenteken. Het RDW antwoord komt bij dit topic.
Na de jaarwisseling ga ik het RDW benaderen over de ombouw naar electrisch en het kenteken. Het RDW antwoord komt bij dit topic.
http://www.kunstenvliegwerk.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
- Voormalig Steunpunt NO
- Berichten: 1019
- Lid geworden op: zo apr 28, 2002 2:00 am
- Locatie: Weerdinge (Emmen)
electro R4
In sept. 2001, ver voordat velen van jullie een R4 hadden, was er tijdens de internationale Renault 4 meeting bij het Openlucht museum al een electrische R4.
De auto was voorzien van een electromotor, die aan de originele versnellingsbak was gekoppeld.
Het ding hing achterover vanwege de grote massa aan accu's, die erin zat.
De topsnelheid lag tegen de 60 km/u als ik me goed herinner en de actieradius was een kleine 100 km
Hij kwam ergens uit de buurt van Nijmegen
Groet van een R4 nestor
De auto was voorzien van een electromotor, die aan de originele versnellingsbak was gekoppeld.
Het ding hing achterover vanwege de grote massa aan accu's, die erin zat.
De topsnelheid lag tegen de 60 km/u als ik me goed herinner en de actieradius was een kleine 100 km
Hij kwam ergens uit de buurt van Nijmegen
Groet van een R4 nestor
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Er is ook wel eens een foto op het Forum geweest van een student autotechniek die een elektromotor in een R4 bouwde, valt met wat zoeken misschien nog terug te vinden.
Als je inspiratie zoekt, google dan op 'eend' en 'hybride', er is een geweldige hobbyist in dit land die een elektromotor gekoppeld heeft aan een eendmotor en accu's. In de bebouwde kom rijdt hij elektrisch, daarbuiten op de benzinemotor.
Als je inspiratie zoekt, google dan op 'eend' en 'hybride', er is een geweldige hobbyist in dit land die een elektromotor gekoppeld heeft aan een eendmotor en accu's. In de bebouwde kom rijdt hij elektrisch, daarbuiten op de benzinemotor.
van het eendenforum :
maakt van je achterwiel aangedreven auto een hybride ,door een electromotor tussen de aandrijfas
http://www.sigmaautomotive.com/electroc ... harger.php komt begin 2009 op de markt, prijs motor +/- 4000 dollar ! jawel
zo'n simpele constructie spreekt me wel erg aan, alléén die prijs
maakt van je achterwiel aangedreven auto een hybride ,door een electromotor tussen de aandrijfas
http://www.sigmaautomotive.com/electroc ... harger.php komt begin 2009 op de markt, prijs motor +/- 4000 dollar ! jawel
zo'n simpele constructie spreekt me wel erg aan, alléén die prijs
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)
en weer een ander plug and play hybride-oplossing: de wielmotor
http://www.poulsenhybrid.com/index.html
en ook niet geschikt voor een R4 ivm met de bandenmaat (min. 15 inch)
maar wel een aardig ding, nu al te koop ( zeggen ze) voor $ 3500,- + lithium ion 4,3 kWh batterypack voor $ 4500,-
begin al langzaam aan de prijzen te wennen
http://www.poulsenhybrid.com/index.html
en ook niet geschikt voor een R4 ivm met de bandenmaat (min. 15 inch)
maar wel een aardig ding, nu al te koop ( zeggen ze) voor $ 3500,- + lithium ion 4,3 kWh batterypack voor $ 4500,-
begin al langzaam aan de prijzen te wennen
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)
interessante inleiding in het hoe, wat en waarom van lithium-ion-accu's in auto's met ook de nadelen:
http://www.greencar.com/article/lithium-ion-batteries/
http://www.greencar.com/article/lithium-ion-batteries/
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)
Hier een handige link
http://www.grassrootsev.com/motor.htm
http://www.grassrootsev.com/motor.htm
Re: electro R4
Dat ding heb ik nog moeten duwen omdat hij tijdens het rondritje de heuvel niet opkwam... Het was ook nogal gehobby kan ik me herinneren. Ding stond vol met startaccu's (ipv tractie-accu's) was het niet?Voormalig Steunpunt NO schreef:In sept. 2001, ver voordat velen van jullie een R4 hadden, was er tijdens de internationale Renault 4 meeting bij het Openlucht museum al een electrische R4.
De auto was voorzien van een electromotor, die aan de originele versnellingsbak was gekoppeld.
Het ding hing achterover vanwege de grote massa aan accu's, die erin zat.
De topsnelheid lag tegen de 60 km/u als ik me goed herinner en de actieradius was een kleine 100 km
Hij kwam ergens uit de buurt van Nijmegen
Groet van een R4 nestor
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!