stabilisatorstang verschuift

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 11295Bericht an3s »

Hallo,

Ons viertje helt de laatste tijd nogal over in de bochten, dus heb ik maar eens naar de stabilisatorstang gekeken. Het blijkt dat die stang tov het chassis heen en weer kan schuiven waardoor hij niet goed werkt. Als je het wiel aan de ene kant omhoog krikt trekt ie de stab wel mee maar hij komt ook naar je toe. Aan de andere kant blijkt hij dan niet omhoog te duwen maar is het 8-vormige rubber om het ophangpunt heen gedraaid waardoor de 8 horizontaal ligt.

Wat doe ik hieraan? Stab. vervangen?

an3s
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 11297Bericht Goof »

Ik zou zeggen rubbers vervangen of strakker draaien.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 11298Bericht an3s »

welke rubbers? die aan het chassis? of de 8-tjes?
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 11299Bericht Goof »

denk die aan het chassis. In de 8-vormige rubbers hangt ie gewoon, daar is geen sprake van bevestiging. Ik denk dat die rubbers midden onder de auto versleten zijn of te los zitten. Maar het zou ook kunnen zijn dat je 8-vormige rubbers niet goed vast zitten en daardoor kantelen, want de stang kan altijd zijwaarts bewegen, in de lengterichting zou niet moeten kunnen volgens mij
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 11301Bericht an3s »

OK Ik ga eens proberen of het een en ander beter vast te zetten valt. Voor het geval dat niet lukt (of helpt): Weet iemand waar je die rubbers om ze mee aan het chassis vast te zetten kunt krijgen? De club heb ik al eens gevraagd en had ze niet en mijn vaste onderdelenleverancier rekent op minstens 3 weken levertijd.

an3s
Plaats reactie