co uitstoot en afgekeurd
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
co uitstoot en afgekeurd
hej allemaal, mijn autootje is afgekeurd wegens te hoge co uitstoot,het dubbele van de toegelaten waarde (belgium) kan er iets aan gedaan worden????
r4'tje van '87 - 1100
merci voor de tips en advies
grtjs
r4'tje van '87 - 1100
merci voor de tips en advies
grtjs
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
onststeking vervangen (contactpunten, verdelerkap, bougiekabesl)
bougies vervangen
onsteking afstellen
nieuw luchtfilter
bougies vervangen
onsteking afstellen
nieuw luchtfilter
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
CO
als R4 automaat
en en nieuwe luchtfilterelement!
en flik stuk volgas rijden zodat alles een beetje schoon brand
als dat allemaal niet werkt (nu wordt het meer werk)
onsteking controleren
bougies afstelllen
kleppen stellen
vr gr Fons
en en nieuwe luchtfilterelement!
en flik stuk volgas rijden zodat alles een beetje schoon brand
als dat allemaal niet werkt (nu wordt het meer werk)
onsteking controleren
bougies afstelllen
kleppen stellen
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Hallo, het is niet onbelangrijk om de goede volgorde aan te houden als het om afstellen gaat.
1. kleppen stellen.
2. ontsteking afstellen.
3. carburateur afstellen.
Met deze volgorde ga ik uit van nieuwe/goede bougies, idem puntjes, verdeler en rotor. Verder moet ik uit kunnen gaan van goede kabels (bougies en bobine) en een correct werkende bobine.
Ook niet geheel onbelangrijk is een eventueel later aangelegde/aanwezige benzine filter dat die schoon is.
Greetzz Renate.
1. kleppen stellen.
2. ontsteking afstellen.
3. carburateur afstellen.
Met deze volgorde ga ik uit van nieuwe/goede bougies, idem puntjes, verdeler en rotor. Verder moet ik uit kunnen gaan van goede kabels (bougies en bobine) en een correct werkende bobine.
Ook niet geheel onbelangrijk is een eventueel later aangelegde/aanwezige benzine filter dat die schoon is.
Greetzz Renate.
Een R6 is geen anderhalve R4
Is het eerst niet handig te weten wat de waarde is?
Bij veel apk-keuringen in Nedeland kijken ze soms ook naar de waarden voor jongere auto's.
Gewoon co schroefje eerst eens dicht draaien en dan weer meten.
Als hij goed reageert is dat al een goed teken.
%Co mag dacht ik 4 of 4,5 zijn . 2 a 3 is mooi.
Moderne wagen moet dacht ik zo rond de 2,5 zitten.
Michiel
Bij veel apk-keuringen in Nedeland kijken ze soms ook naar de waarden voor jongere auto's.
Gewoon co schroefje eerst eens dicht draaien en dan weer meten.
Als hij goed reageert is dat al een goed teken.
%Co mag dacht ik 4 of 4,5 zijn . 2 a 3 is mooi.
Moderne wagen moet dacht ik zo rond de 2,5 zitten.
Michiel
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Hey Lies,
Ik ben ook Belg en ik had ook schrik voor die uitstoot, zeker nu in de winter is de stank en rook echt enorm.
Ik heb mijn keuring wel gehad voor de grote koude maar toch, het is altijd even kuchen als ik start...
Belangrijk is om eerst de motor goed warm te rijden, en als je moet aanschuiven aan de controle de motor laten lopen, zodat hij warm blijft.
(Want als mijn motor warm is heb ik geen rook en stank meer)
De meer technische oplossingen kan je bij de mannen hierboven lezen, want het kan nog altijd zijn dat er iets technisch dit veroorzaakt.
Ik ben ook Belg en ik had ook schrik voor die uitstoot, zeker nu in de winter is de stank en rook echt enorm.
Ik heb mijn keuring wel gehad voor de grote koude maar toch, het is altijd even kuchen als ik start...
Belangrijk is om eerst de motor goed warm te rijden, en als je moet aanschuiven aan de controle de motor laten lopen, zodat hij warm blijft.
(Want als mijn motor warm is heb ik geen rook en stank meer)
De meer technische oplossingen kan je bij de mannen hierboven lezen, want het kan nog altijd zijn dat er iets technisch dit veroorzaakt.
niet gaan bestaat niet
slecht gaan wel
slecht gaan wel