niet vlot rijden

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
lies1975
Berichten: 25
Lid geworden op: zo aug 31, 2008 2:14 pm
Locatie: belgie

niet vlot rijden

Bericht: # 100442Bericht lies1975 »

hoy allemaal, mijn r4tje sinds een dikke week bij mij rijd amper zonder dat ik de choke opzet, gevolg met een volle benzinetank rijd ik amper 300 km en dat lijkt me véél
als ik choke (is dit correct nederlands?) afzet dan hapert ze en valt zelfs gewoon stil in 3de vitesse.
wat kan ik doen?

nog een vraagje, mijn koppeling (pedaal) is héél stroef kan dit gesmeerd worden?
Gebruikersavatar
Jan van Cleen
Berichten: 19
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 10:44 pm
Locatie: dorpje bovenin noord-holland

Re: niet vlot rijden

Bericht: # 100443Bericht Jan van Cleen »

lies1975 schreef:hoy allemaal, mijn r4tje sinds een dikke week bij mij rijd amper zonder dat ik de choke opzet, gevolg met een volle benzinetank rijd ik amper 300 km en dat lijkt me véél
als ik choke (is dit correct nederlands?) afzet dan hapert ze en valt zelfs gewoon stil in 3de vitesse.
wat kan ik doen?

nog een vraagje, mijn koppeling (pedaal) is héél stroef kan dit gesmeerd worden?
Ik denk dat de hoofdsproeier van je carburator verstopt is, of anders de bougies en de ontsteking eens controleren (laten)

Over je koppeling, komt het voor dat deze heel stroef gaat, als de wagen lang heeft stil gestaan.
Het smeerpunt is de hefboom die links onder je stuurstang de versnellingsbak in gaat.

Groet jan
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 100444Bericht brecht »

amper 300 km op 1 tank is idd wel heeel weinig. Veel viertjes rijden lekkerder met een beetje choke erbij, maar vol open zou echt niet moeten.

hoofdsproeier klink ook logisch, wat ook zou kunnen helpen is de carburateur stellen; in dit geval de benzinestelschroef wat meer open. Welke schroef dat is hangt weer af van je type carberateur...

Je koppelingskabel zelf zou je theoretisch ook moeten kunnen smeren, maar vervangen lijkt me een betere optie. Als je iemand je koppeling laat intrappen terwijl je onder de kap kijkt moet je zo zien waar hij loopt (links van het blok vanaf het stuur gezien), de hefboom waar hij aan trekt zie je dan ook.

overigens zou ik deze vraag onder het "sleutelen"deel zetten....
Plaats reactie