WAAROM IS EEN F6 ZOOO LELIJK?

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

dieterv
Berichten: 61
Lid geworden op: zo nov 25, 2007 9:51 pm
Locatie: Roeselare (Belgie)

WAAROM IS EEN F6 ZOOO LELIJK?

Bericht: # 99985Bericht dieterv »

Dat een F6 naast een r4 plein air niet de prijs van "miss R4" binnenhaalt, begrijp ik, maar kunnen jullie argumenteren waarom de F6 zo vaak verguisd wordt op het forum?

-Het is een echte R4
-Hij is ontworpen vanuit een praktisch oogpunt, wat de vorm en grootte
ietwat verklaart.
-Het stijlverschil met een F4 zit 'm in de iets hoekiger achterbouw, de iets rechtere lijnen op de flank en de achterlichten (of heb ik veel vergeten).

Is een rodeo dan veel mooier dan een F6??

greetz,
een F6 eigenaar die opkomt voor hun rechten (grapje)
Hopelijk wordt ik nu niet van het forum geschopt omwille van het opstarten van onzinnige berichten...
beige R4 GTL 1984 toit ouvrant
beige R4 F6 combi 1984
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3135
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Bericht: # 99988Bericht Hanz »

Nu je er toch over begint...
Je slaat de spijker op z'n kop voor wat betreft de lelijke kenmerken van de F6! Vergeet echter ook niet de rechthoekige knippers voor, de vergrote voorruit, de achterbumper, de plastic luchtinlaatklep onder de voorruit, het rooster onder de grille, etc. De F6sen uit 1976 ('fourgonnette longue') doen het wat dat betreft nog een stuk beter! - zie bijvoorbeeld

Afbeelding
Verder past de dakvorm van de F4 veel beter bij de vorm van de spatborden en de motorkap. Daarbij is F6-bashing een aangenaam tijdverdrijf en verheug ik me al op de bijdrage van Boerammetje aan dit topic.
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 99993Bericht Willem de Zwijger »

Mag ik hier even een krachtig tegengeluid laten horen:

DE F6 IS MOOOOOOOOOOOI

Eigenlijk de eerste MPV, en in welke andere auto kun je zo een fiets achterin rijden en ook nog balken en gipsplaten door de girafon laten steken? De achterlichten zijn mooi, de voorknippers sluiten mooi op die vorm aan, het dak is een sierraad, de achterbumperhoeken zijn lekker vet, de schuiframen zijn perfect...het is gewoon de beste uitvinding sinds de F4.

Enig minpuntje voor modern gebruik: de motor + bak is mi wat onder de maat, dus als dat stoort zou je er wat meer cc's en een extra versnellinkje in kunnen stoppen.

Afbeelding
dieterv
Berichten: 61
Lid geworden op: zo nov 25, 2007 9:51 pm
Locatie: Roeselare (Belgie)

Bericht: # 99995Bericht dieterv »

Als dat jouw F6 is, Willem, dan is het een hele mooie...

Ik vind de F6 'iets hebben' door zijn no nonsense uiterlijk. Het is een ruime, sobere auto met een r4 neus... .

Bij mijn f6 schuiven de combi raampjes niet meer, maar dan maak ik wel een nieuw topic.
beige R4 GTL 1984 toit ouvrant
beige R4 F6 combi 1984
Gebruikersavatar
FuZziE
Berichten: 89
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 7:40 pm
Locatie: Utrecht

Bericht: # 100007Bericht FuZziE »

de F6 doet me op een of andere manier denken aan een ambulance , en daar wordt je nooit echt blij van... :-?
als ie hetzelfde afgeronde dakje als een f4 zou hebben (maar dan ietsje langer) zou al een stuk beter zijn....

ook heeft ie meer een jaren tachtig achtiger uiterlijk...en da is nou nie echt een periode waar we echt trots op moeten zijn (muzikaal gezien iig....)

genoeg commentaar? kan nog best even doorgaan hoor ;)

fuzz
Vrrrrrroem....
Gebruikersavatar
Boerammetje
Berichten: 1534
Lid geworden op: vr jan 25, 2002 2:00 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht: # 100010Bericht Boerammetje »

Nu loopt de discussie toch spaak geloof ik. Over de lelijkheid der F6 is denk ik wel gezegd wat er gezegd moest worden, het hok maakt stijlbreuk met de lijnen van de 4, en dan die knotsen van achterlichten, combineer dat met die plastic grille en je ziet dat de 4 er in de jaren qua verschijningsvormen niet charmanter op is geworden...

Qua muziek daarentegen bestonden de jaren 80 natuurlijk uit louter hoogtepunten!
Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Bericht: # 100011Bericht Rudolf2 »

Laat ik nou het verhaal van Willem hier boven nou sprekend op de F4 vinden slaan :wink:
Dat hele gedoe met fietsen en gipsplaten past ook in een F4, met als toegift een tweetal non-IKEA tweezitsbanken.
Voor zover ik het kan overzien is de F6 niet zoveel praktischer (en daarnaast veel lelijker...) dan de F4 dat ik met zo'n containerdraagwagen wil rondrijden.

Rudolf
Gebruikersavatar
FF Erik
Berichten: 957
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 8:04 pm
Locatie: Rotterdam

F6 is een stoere bak

Bericht: # 100017Bericht FF Erik »

Kijk, een F4 is natuurlijk schattig met haar ronde vormen en leuke achterlichtjes.
Heel grappig, ouderwets model, een echt viertje, helemaal mee eens.
Maar de F6 is eigenlijk heel stoer.
Veel stoerder dan een F4.
En het rijdt heerlijk.

Laat ik nou zelf sinds half augustus in het bezit zijn van zo'n 'lelijke' F6.
Na een langdurige zoektocht naar een F4 óf F6.
Ik ging er zelfs voor naar Frankrijk maar vond haar in 's-Gravenzande vlakbij Rotterdam.
Voor mij superhandig om te klussen en rommelmarkten af te gaan.
De auto moet nog wat verder opgeknapt worden maar ik rijd er nu al dagelijks trots in rond!

Afbeelding Afbeelding


Afbeelding Afbeelding
Ook de brandweer koos voor de praktische F6.
Gebruikersavatar
FF Erik
Berichten: 957
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 8:04 pm
Locatie: Rotterdam

Bericht: # 100018Bericht FF Erik »

Afbeelding
Zoek de verschillen.
Dirk R4Gendarmerie
Berichten: 157
Lid geworden op: di okt 10, 2006 8:59 pm
Locatie: Enschede

Bericht: # 100019Bericht Dirk R4Gendarmerie »

Geef mij maar een F4 ( zie avatar) maar die groene van w.de zwijger is wel erg mooi.
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 100020Bericht brecht »

Hey Erik,

uiteindelijk eentje kunnen vinden? Leuk!
Gebruikersavatar
Boerammetje
Berichten: 1534
Lid geworden op: vr jan 25, 2002 2:00 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht: # 100021Bericht Boerammetje »

Je kunt het natuurlijk wenden of keren hoe je wil, maar AL die F6-en zien er beter uit dan mijn F4 ;-)
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 100022Bericht R4F6GTX Automaat »

Een bestelwagen is gemaakt om iets te vervoeren. Een bestelwagen bestaat uit 3 gedeeltes: 1: motor(ruimte), 2: ruimte voor bestuurder (en evt bijrijder) en 3: laadruimte. De afmeting van de motorruimte en het zitgedeelte zouden ongeveer gelijk moeten zijn aan de laadruimte om voor mooi qua uiterlijk door te kunnen gaan.
De motorruimte van de R4's zijn hetzelfde, de zitruimte zou ook hetzelfde kunnen zijn en de laadruimte moet zo ruim mogelijk zijn, want dat was toch de bedoeling. De F4 is wel mooi wat zijn ronde lijntjes betreft maar veuls te klein. Als je dan nog een groot persoon bent wil je de stoel nog wat verder naar achter zetten dus blijft er niet veel laadruimte meer over. Dan is de F6 dus een stuk beter. Daarbij, de F4 is duidelijk een verbouwd (G)TLetje, kort chassis, weinig nuttige ruimte dus. De F6 is beter qua verhouding.
(love)
En dat de voorruit een iets andere vorm heeft, och ik denk dat de meeste hier het verschil niet eens zien en de achterlichten zie je niet als je er in rijdt. Je weet misschien dat ze wat groter zijn maar dat is in het huidige verkeer alleen maar fijner; zien ze je beter...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3135
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Bericht: # 100023Bericht Hanz »

Laten we het nu niet hebben over vermeend gebruiksgemak; de titel van dit topic spreekt wat dat betreft voor zich.
Gebruikersavatar
FF Erik
Berichten: 957
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 8:04 pm
Locatie: Rotterdam

Bericht: # 100024Bericht FF Erik »

brecht schreef:Hey Erik,

uiteindelijk eentje kunnen vinden? Leuk!
Hee Brecht,

Hoe was je reis naar Afrika?
Ik heb zoals je kan zien een F6 van september 1984 gekocht.
Met een beetje opknapwerk, maar het is een goeie.
Succes met de verkoop van de Trophy!

Groetjes,
Erik
Plaats reactie