Ik heb even een Quote uit het topic van een jaar geleden geplukt Schakelproblemen heet dit.
Daarin staan ook de Quotes op dit topic met daarin 2x aan jou gericht het antwoord op jouw zelfde vraag. Dit voor de duidelijkheid.
harbourseal schreef: Gelukkig had Lordje nog een versnellingsbak uit een oer R5 liggen.
Die kon ik overnemen van hem.
Die moest nog wel even van de 1400 cc motor afgehaald worden en omgebouwd omdat het kopplingshuis voor vloerschakeling was.
Dus koppelingshuis er af en wisselen versnellingsbakdeksel eraf en wisselen. Toen bleek ook dat de tandwielen ernstig beschadigt waren, en een as krom.
Toen het grote moment de motor en versnellingsbak weer aan elkaar zetten. @#$^&$# Past niet.
Na het nagemeten te hebben bleek de prisee-as net iets te lang. Prisee uit de oude bak gehaald en overgezet naar de nieuwe, nog meer tijd weg helaas.
harbourseal schreef:Dag Jan de Man,
Een jaar geleden heb ik een versnellingsbak uit een R5 in mijn F6 gemonteerd. Dit was origineel ook een vloergeschakelde versnellingsbak.
Voor de ombouw hebben we het deksel van de oude F6 bak op de R5 bak gezet. En het koppelingshuis en de prisee-as overgezet van de F6 bak.
Het koppelingshuis van de R5 is 1 cm langer dan die van de R5 het zal dan ook niet meer passen in de R4.
Aanpassingen aan de voorbalk kun je goed zien op de engelse R4 site.
Succes met je ombouw.harbourseal schreef:idd is de prise as van een oer 5 net als het koppelingshuis 1 cm langer dan hetzelfde van een r4.
groet, Robertharbourseal schreef: En ja je kunt ongestraft de prisee-as en koppelingshuis vervangen. Het past gewoon zonder complicaties.