Heel uitzonderlijk...

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

G12
Berichten: 131
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 2:01 pm
Locatie: overijssel

Bericht: # 94988Bericht G12 »

zou goed kunnen alleen dan wel in het begin stadium, heeft hij de compressi gemeten. ik pm wel ff een foto van die 16 waar alles kapot was.
4 GTL 1992, 5 L 1984
Olivier
Berichten: 312
Lid geworden op: di mei 01, 2007 5:33 pm
Locatie: Geen

Bericht: # 94992Bericht Olivier »

Kun je 'm niet eens hier posten, ben benieuwd :lol:
Geen
G12
Berichten: 131
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 2:01 pm
Locatie: overijssel

Bericht: # 95005Bericht G12 »

Afbeelding
Afbeelding

zo gelukt, moest ff uitzoeken hoe het moest.

Maar goed, de foto's behoeven verder geen omschrijving denk ik.
Oorzaak, lang stil gestaan in la France, zuigerveren vast gaan zitten en toen gewoon mee gaan rijden, gevolg veer breekt af en komt boven de zuiger te liggen. De foto's verklaren wat er dan gebeurt.
Gevolg, motor kapoet.... :( auto was gelukkig niet van mezelf, was een klusje voor iemand anders.
Laatst gewijzigd door G12 op wo dec 19, 2007 2:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
4 GTL 1992, 5 L 1984
Olivier
Berichten: 312
Lid geworden op: di mei 01, 2007 5:33 pm
Locatie: Geen

Bericht: # 95006Bericht Olivier »

Ziet er fijn uit :lol:
Geen
Gebruikersavatar
Neeelz
Berichten: 349
Lid geworden op: vr nov 11, 2005 3:14 pm
Locatie: Den Haag

Bericht: # 95042Bericht Neeelz »

Wat gebeurt er dan precies? Olie uit het carter komt in de cylinder, brandt deels mee en hoppekee allemaal zwarte aanslag, of is het iets anders?
Een quatrelle is het wel!
G12
Berichten: 131
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 2:01 pm
Locatie: overijssel

Bericht: # 95054Bericht G12 »

yep, Neeelz, maar daar gaat natuurlijk wel wat aan voor af.
Zuigerveer zit vast op zuiger, compressie is dus minder, olie kan langs de veer en word boven de zuiger verbrand, dus klein blauw pluimpje.
uiteindelijk breekt de veer in stukjes, komt tussen zuiger en wand en trekt daar mooie groeven als dit lang voortzet breekt langzaam maar zeker ook stukjes van de zuiger af(deze is tenslotte maar van aluminium).
Dit gaat door tot dat..... je erachter komt van ehheh :-? zullen we es compressie meten???????

gevolg schade... kop stuk, zuiger stuk, cilinder stuk, lagers???, oliepomp???

er zat namelijk een beetje metallic in de olie, ra ra hoe komt dat er nu weer.

Maar ach renault motoren voor deze auto's kosten niet veel :wink: dus met 2 dagen loopt de renault weer als nooit te voren. :roll:
4 GTL 1992, 5 L 1984
Gebruikersavatar
Neeelz
Berichten: 349
Lid geworden op: vr nov 11, 2005 3:14 pm
Locatie: Den Haag

Bericht: # 95076Bericht Neeelz »

duidelijke uitleg! Dankjewel.
Een quatrelle is het wel!
Plaats reactie