tl loopt bokkig - Ten einde raad!! :(Kan iemand me helpen??
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- tinustilburg
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di sep 07, 2004 4:15 pm
- Locatie: Tilburg
- tinustilburg
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di sep 07, 2004 4:15 pm
- Locatie: Tilburg
Ik denk dat ik weet wat het is (ontsteking is inmiddels afgesteld zonder succes): Als ik met m'n hand 3/4 van de luchtaanvoer afdicht loopt ie een stuk sneller en regelmatig...
Dus valse lucht. Ik denk zelf aan de inlaatspruitstukpakking... Zou het daar aan kunnen liggen? Ik heb inmiddels een nieuwe besteld bij Renault...
De carburateurvoetpakking ziet er ook niet helemaal jofel meer uit maar daar konden ze niet meer aan komen bij Renault. Iemand van jullie misschien?
Dus valse lucht. Ik denk zelf aan de inlaatspruitstukpakking... Zou het daar aan kunnen liggen? Ik heb inmiddels een nieuwe besteld bij Renault...
De carburateurvoetpakking ziet er ook niet helemaal jofel meer uit maar daar konden ze niet meer aan komen bij Renault. Iemand van jullie misschien?
- tinustilburg
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di sep 07, 2004 4:15 pm
- Locatie: Tilburg
4tl loopt bokkig - Ten einde raad!! Kan iemand me helpen???
Pff ik word er gek van!
Tot nu toe vervangen:
- Kontaktpunten
- Rotor
- Verdeelkap
- Bougies
- Bougiekabels
- In- en uitlaatspruitstukpakkingen
En gedaan:
- Kleppen gesteld
- Ontsteking gesteld
- Carburateur schoongemaakt
En nog steeds hetzelfde Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Kan iemand me misschien verder helpen??
Groetjes Martijn
Tot nu toe vervangen:
- Kontaktpunten
- Rotor
- Verdeelkap
- Bougies
- Bougiekabels
- In- en uitlaatspruitstukpakkingen
En gedaan:
- Kleppen gesteld
- Ontsteking gesteld
- Carburateur schoongemaakt
En nog steeds hetzelfde Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Kan iemand me misschien verder helpen??
Groetjes Martijn
Klinkt idd. als valse lucht.
Spruitstuk goed schoongemaakt? geem pakkingsresten? recht?
Indem voor carb. voet. Isolator niet gescheurd (dikke zwarte pakking)
Gasklepas speling? rubbertje hiervan kapot?
Spuit met kettingspray oid op de "verdachte" plekken. gaat de motor harder/regelmatiger lopen dan heb je het luchtlek gevonden.
Spruitstuk goed schoongemaakt? geem pakkingsresten? recht?
Indem voor carb. voet. Isolator niet gescheurd (dikke zwarte pakking)
Gasklepas speling? rubbertje hiervan kapot?
Spuit met kettingspray oid op de "verdachte" plekken. gaat de motor harder/regelmatiger lopen dan heb je het luchtlek gevonden.
- tinustilburg
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di sep 07, 2004 4:15 pm
- Locatie: Tilburg
Isolator is goed, spruitstuk heb ik goed schoongeschraapt dus dat is het ook niet. En te rijk staat ie ook niet volgens mij, schroefje is bijna helemaal ingedraaid. En daarnaast is het ineens zo gekomen he dat ie zo loopt... Dus dan zal het niet aan het co liggen.
Bij het kleppen stellen viel me wel op dat er op 1 klep veel meer speling zat dan andere kleppen. Duidt dit ergens op??
Bij het kleppen stellen viel me wel op dat er op 1 klep veel meer speling zat dan andere kleppen. Duidt dit ergens op??
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: zo jan 26, 2003 2:00 am
- Locatie: Vorselaar,.. Belgie
Zal mischien maar een gokje zijn. Maar toen ik vroeger met mijn R4 naar de jaarlijkse keuring moest zette ik altijd mijn CO regelvijsje een x-aantal toeren minder voor door de test te geraken, Toen draaide hij ook nooit deftig, starte ie slecht of als ik tever terugdraaide zelfs stilviel.
Een andere mogelijkheid is dat mischien de vervroegin niet meer werkt (darmpje verstopt of membraan stuk) kun je mischien ook eens controleren.
Een andere mogelijkheid is dat mischien de vervroegin niet meer werkt (darmpje verstopt of membraan stuk) kun je mischien ook eens controleren.
- tinustilburg
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di sep 07, 2004 4:15 pm
- Locatie: Tilburg
Aan de carburateur zit een slangetje van hardplastik aan de uiteinde een zacht rubber stukje van ongeveer 3 cm volg deze naar de stroom verdeler dan zie je het membraam dat is rond ter groote van een deksel van een mosterd potje, om te kijken of hij werkt haal je de verdeler kap eraf de rotor het ronde stof beschermings plaatje dan zie je de contact punten, zuig aan het slangetje aan de kant van het membraam en je moet de contactpunten zien bewegen, is dat niet het geval dan kan het slangetje lekken of het membraam is stuk, werkt het wel dan moet ik zeggen dat héél goed zou kunnen dat er verkeerde benzine in zit ik heb tweemaal toe meegemaakt getankt bij Texaco dat was een complete ramp het was super zonderloodvervanger die voegde ik zelf bij, hij bonkte rookte sloeg af pingelde nou ja alles wat je maar kunt bedenken daarnaa Shell getankt en het probleem was compleet verdwenen, op dit moment is bijna alles uit benzine gehaald dat zorgd voor slechte verbranding heb je dan ook nog een merk wat niet helemaal tof is ja!!!!
Met alles wat je gedaan hebt moet hij gewoon mooi lopen,of je moet een lekke klep of een gat in de zuiger hebben maar dat kun je horen, haal tijdens het lopen een voor een de bougie kabel los is er bij een geen verschil te merken dan is dat een boosdoener wil je kijken of het een in of uitlaatklep is houd een stukje papier bij de uitlaat wordt dit opgezogen dan is het de uitlaatklep.
succes!!
Met alles wat je gedaan hebt moet hij gewoon mooi lopen,of je moet een lekke klep of een gat in de zuiger hebben maar dat kun je horen, haal tijdens het lopen een voor een de bougie kabel los is er bij een geen verschil te merken dan is dat een boosdoener wil je kijken of het een in of uitlaatklep is houd een stukje papier bij de uitlaat wordt dit opgezogen dan is het de uitlaatklep.
succes!!
- tinustilburg
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di sep 07, 2004 4:15 pm
- Locatie: Tilburg
Dat vacuumgeval zit er dus niet op bij mij alleen op een GTL
Vandaag bobine omgewisseld met een andere maar ook tevergeefs...
Ik heb de bougiekabels er een voor een afgehaald en dan gaat ie nog beroerder lopen maar er is niet 1 cilinder die de boosdoener is ofzo. Welke kabel ik er ook afhaal, hij gaat slechter lopen...
Maar het klinkt aan de andere kant wel echt alsof ie op 3 cilinders loopt...
Kan er in de verdeler zelf nog iets kapot?? Mijn vader had het namelijk over het asje waar de rotor op draait, dat daar ook speling op kan zitten? Of klinkt dat onbekend voor jullie?
Met een beetje geluk kan ik vrijdag een compressiemeter lenen van iemand dus dan kan ik dat in ieder geval even testen.
Zijn er nog meer symptomen bij een verbrande/lekke klep?
Vandaag bobine omgewisseld met een andere maar ook tevergeefs...
Ik heb de bougiekabels er een voor een afgehaald en dan gaat ie nog beroerder lopen maar er is niet 1 cilinder die de boosdoener is ofzo. Welke kabel ik er ook afhaal, hij gaat slechter lopen...
Maar het klinkt aan de andere kant wel echt alsof ie op 3 cilinders loopt...
Kan er in de verdeler zelf nog iets kapot?? Mijn vader had het namelijk over het asje waar de rotor op draait, dat daar ook speling op kan zitten? Of klinkt dat onbekend voor jullie?
Met een beetje geluk kan ik vrijdag een compressiemeter lenen van iemand dus dan kan ik dat in ieder geval even testen.
Zijn er nog meer symptomen bij een verbrande/lekke klep?
Compressie testen is altijd ok. moet tussen de 11 en de 13 bar aangeven ongeveer.
Als 1 of meerdere cilinders een lagere druk aangeven (meer dan 1 bar) dan kun je ietsje olie in de betreffende cilinder gooien.
Blijft de compressie gelijk= verbrande / slecht dichtende klep
Schiet de compressie ineens omhoog= Cilinder/zuigerveren versleten.
Heb je al de lektest gedaan met de kettingspray?!?
Als de inlaat pakking lek is, is de vulling nl. ook minder = weer lagere compressie.
Als 1 of meerdere cilinders een lagere druk aangeven (meer dan 1 bar) dan kun je ietsje olie in de betreffende cilinder gooien.
Blijft de compressie gelijk= verbrande / slecht dichtende klep
Schiet de compressie ineens omhoog= Cilinder/zuigerveren versleten.
Heb je al de lektest gedaan met de kettingspray?!?
Als de inlaat pakking lek is, is de vulling nl. ook minder = weer lagere compressie.
- tinustilburg
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di sep 07, 2004 4:15 pm
- Locatie: Tilburg
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Spruitstukpakking controleren had je eerst met een spuitbusje remmenreiniger kunnen testen. Lopende motor, dan op de naad van het sprtstk en de kop spuiten en als je dan merkt dat ie beter gaat lopen is het kapot (of niet goed gemaakt).
Ik zou bijna zeggen 'kom eens langs met dat gebakkie' maar ik het er echt geen tijd voor om er naar te kijken. Sorry; sukkel maar effe verder tot ie het weer doet, of misschien dat ik een dezer dagen die kant op moet - wil ik wel effe kijken..
Ik zou bijna zeggen 'kom eens langs met dat gebakkie' maar ik het er echt geen tijd voor om er naar te kijken. Sorry; sukkel maar effe verder tot ie het weer doet, of misschien dat ik een dezer dagen die kant op moet - wil ik wel effe kijken..
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Ik heb zelf vorig jaar precies hetzelfde gehad.
Toen ook mij helemaal suf gezocht, om er uiteindelijk achter te komen dat ik de stationairsproeier ergens onderweg had verloren.
Nieuwe stationairsproeier erin en hij liep weer als een zonnetje!
Je zou eens kunnen checken of-ie er bij jou nog in zit. Ik weet alleen niet psies meer waar dat ding ook al weer zat.
suc6!
Toen ook mij helemaal suf gezocht, om er uiteindelijk achter te komen dat ik de stationairsproeier ergens onderweg had verloren.
Nieuwe stationairsproeier erin en hij liep weer als een zonnetje!
Je zou eens kunnen checken of-ie er bij jou nog in zit. Ik weet alleen niet psies meer waar dat ding ook al weer zat.
suc6!
6TL77
- tinustilburg
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di sep 07, 2004 4:15 pm
- Locatie: Tilburg
Zo, weer bij iemand anders langsgeweest. Compressietest leek hem niet nodig omdat ie gewoon op 4 cilinders loopt.
Hij denkt dat de carburateur kapot is (voor zover dat kan). Dat het mengsel te arm is. Immers, als ik een deel van de luchttoevoer dicht hou gaat ie beter lopen. We hebben geen valse lucht kunnen ondekken. Draaien aan het mengselschroefje heeft geen nut...
Afijn, donderdag gaat ie naar een garage, dan mogen ze daar maar even gaan klooien en dan hoor ik het wel, want ik weet het niet meer
Hij denkt dat de carburateur kapot is (voor zover dat kan). Dat het mengsel te arm is. Immers, als ik een deel van de luchttoevoer dicht hou gaat ie beter lopen. We hebben geen valse lucht kunnen ondekken. Draaien aan het mengselschroefje heeft geen nut...
Afijn, donderdag gaat ie naar een garage, dan mogen ze daar maar even gaan klooien en dan hoor ik het wel, want ik weet het niet meer