alpine velgen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Daan
Berichten: 273
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 7:09 pm
Locatie: D11 (Delluf)

Re: alpine velgen

Bericht: # 113390Bericht Daan »

haha, idd! :P

Als het past mag je de naaf voor een Saab 900 hebben voor een taart. Enige tips voor mijn r4 naafje?
R4 Alpine 1985 *verkocht*
Saab 99 GL 1984 *weggegeven*
Mercedes Benz w115 240D 1972 *verkocht*
BMW R75/5 1970
Solex zwanenhals 1959
Norton 16H 1943
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: alpine velgen

Bericht: # 113395Bericht jeffr4 »

Daan,
de R4 AT van Folkert had de voor en achter torsiestaven inderdaad( eigen fabriage)met een klem ingekort en met elkaar verbonden, dan wordt de auto stugger. En ja apk? en geeft een kortere lengte niet te veel kracht,geen vervorming?
Een dikkere stabilisatiestang voor (16 ipv 12mm) en een dubbele achter (F6), geeft dat juist de voorwielen beter op de weg geduwd worden, dus naast het betere bochtwerk en niet overhellen van de koets ook meer krachtoverbrenging van de motor.
Dus straks met die supersnelle E-motor ( AT is ouderwets/traag/grootverbruiker, milieuvervuiler) meer tractie.
Wil dan nog wel iet wat stevigere torsiestaven, niet inkorten, maar van een R5 AT, want ik wil nog wel wat veerkracht behouden in combinatie met de dempers. anders is je weggedrag bluppie.

Doe maar sjiek met je Nardi stuur!, die plaats je toch niet in een R4, maar bv in een sjieke engelse auto, een austin martin of italiaanse ferrari of zo? Gewoon een mooie Renault stuur, zie hiervoor ook de naaf, die wellicht is te gebruiken.
Afbeelding
Ik verwacht dan ook geen originele Nardi-naaf voor een R4 , maar je kunt het proberen:
http://www.classicpassion.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en dan onder nardi, oh een naaf van de R 19 past ook, tja en zal wel prijzig zijn.
Je kunt ook eenzelfde stuurtje kopen als ik heb, zeker wanneer de diameter en bevestigingsboutjes overeenkomen en dan heb je een passende naaf, ga eens meten?
Afbeelding
E. Hoving uit Groningen heeft wellicht nog een cplt stuur,ik meen voor 25 E. Bij interessse en passende naaf kan ik je zijn gegevens sturen (pb)
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: alpine velgen

Bericht: # 113397Bericht jeffr4 »

Å“ps , op jouw fotootje van je Nardi stuur, die heeft 6 bevestigingsboutjes ipv 5, maar ach is ook zo op maat te maken ,geboord en getapt.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: alpine velgen

Bericht: # 113401Bericht R4F6GTX Automaat »

Ik heb ook een houten stuur op de R4 hoor; waarom niet? Altijd lekker warm aan de handjes, zelfs met dit kl...weer.
Ik heb de naaf van een R5 Alpine gebruikt; mogelijk dat er een universeel naafding op kan
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: alpine velgen

Bericht: # 113481Bericht jeffr4 »

Een houten stuurtje, helemaal niets mis mee, erg mooi.
mijn lederen met alu- styltjes, komt trouwens uit een R5 A, heb de zwarte verf eraf gehaald, dus ook dezelfde naaf,
maar..... een houten Nardi struur is wel effe anders,superklasse, daar kan geen ander stuur aan tippen, of het moet een replica zijn.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: alpine velgen

Bericht: # 113483Bericht R4F6GTX Automaat »

Ja klopt. Erg mooi en duur stuur. Ik heb al 10+ jaar een Nardi stuur klaar liggen om in m'n Jeep te maken. Nooit erin gezet omdat ik geen afgesloten parkeerplaats had voor die Jeep, behalve z'n stalling ver van huis maar nu ik een afsluitbare carport heb komt het stuur er binnenkort in!
Dat stuur had ik trouwens in mijn Volvo 245 Turbo zitten; stond ook goed daarin. Dus als iemand nog een naaf voor een Volvo zoekt... (tenzij 't op mijn Jeep past...)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: alpine velgen

Bericht: # 113488Bericht jeffr4 »

Ja....gevonden, hij staat er nog op, alhoewel de bieding is afgelopen, kijk is op ebay.be of nl natuurlijk ,met advertentienummer 230403007455, gewoon intypen bij zoeken, dan kom je(hopelijk) uit op de ad van de R4 nardi naaf van sgabuzino uit belgie, kunt hem er naar vragen, maar je ziet dat ook een R19 naaf past.
Vraag ook naar de originele bevestigingsbouten, omdat die ook van Nardi vaak anders zijn, smaller dan b.v. Moto.
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: alpine velgen

Bericht: # 113495Bericht RVIER »

heren opvoerders,

ik zie indrukwekkende R4 modificaties langskomen. Wordt er ook nog iets aan het chassis versterkt?.

Regie Renault beveelt bv extra platen (aan de binnenijde van de langsdragers voor aan bij veelvuldig gebruik op slecht terrein.

Ik ben wel geineresseerd in de schijfremmen achter. Zijn daar Renault onderdelen voor gebruik of is er wat maatwerk nodig?

vr gr FOns
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Re: alpine velgen

Bericht: # 113498Bericht Willem de Zwijger »

En Daan, heb je ook ergens een fotoserie staan van die auto met die buitengewoon indrukwekkende lijst specificaties die je op de vorige pagina bijna achteloos de wereld in slingerde?
Gebruikersavatar
Daan
Berichten: 273
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 7:09 pm
Locatie: D11 (Delluf)

Re: alpine velgen

Bericht: # 113524Bericht Daan »

Willem de Zwijger schreef: fotoserie
Euhm nee.. :oops: :oops: :oops: Maar zal snel eens wat online gooien.

Jeffr, heb de ebay gemist ( voor hoeveel ging ie weg?)maar gaat wel goed komen met die naaf, hou je r5-naaf aanpassing ook in mijn achterhoofd.
R4 Alpine 1985 *verkocht*
Saab 99 GL 1984 *weggegeven*
Mercedes Benz w115 240D 1972 *verkocht*
BMW R75/5 1970
Solex zwanenhals 1959
Norton 16H 1943
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: alpine velgen

Bericht: # 113525Bericht R4F6GTX Automaat »

Daan schreef:
Jeffr, heb de ebay gemist ( voor hoeveel ging ie weg?)

Niet. Advertentie is nog zichtbaar hoor... kunt de eigenaar ook nog mailen
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: alpine velgen

Bericht: # 113532Bericht jeffr4 »

Goed bezig Paul !!!
je moet elkaar helpen op dit forum, daar is het voor , meedenken, aandragen, dus daarvandaan mijn kleine bijdrage, met de nardi stuurnaven, maar how far can you go, ga nou niet zelf mailen, he!
Of het moet om een naaf voor een Volvo zijn!
En volgens mij heeftie Sgabuzinno de R4 nardi stuurnaaf nog,nu er geen biedingen gedaan zijn en wellicht Daan deze voor de startprijs van een kleine 20 euries kan kopen.
Nou dan heb je een originele naaf en voor een klein prijssie, goed begin van het nieuwe jaar.
Daan, mocht je het nog niet kunnen vinden, dan heb ik de gegevens wel. (via pb)
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: alpine velgen

Bericht: # 113533Bericht jeffr4 »

En omdat we gek op foto's zijn of waar hebben we het over, ditisie:
Afbeelding
Mooi he en dan nog het nardi stuurtje ervoor (kwijl kwijl)
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: alpine velgen

Bericht: # 113535Bericht R4F6GTX Automaat »

Nee nee, ik ga niet mailen. Voor de Volvo hoef ik 'm ook niet te hebben want die zit er nog aan. Ik moet er een voor mijn Jeep hebben maar misschien kan ik de bestaande naaf gebruiken want er zit nu ook een sportstuur op. Maar op het moment niet zichtbaar; staat gestald in een hoekje van de graasj onder een hoop zooi..... :-?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Daan
Berichten: 273
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 7:09 pm
Locatie: D11 (Delluf)

Re: alpine velgen

Bericht: # 113612Bericht Daan »

gevonden! thanx mannen. Ga hem even een mail sturen.
R4 Alpine 1985 *verkocht*
Saab 99 GL 1984 *weggegeven*
Mercedes Benz w115 240D 1972 *verkocht*
BMW R75/5 1970
Solex zwanenhals 1959
Norton 16H 1943
Plaats reactie