toch maar even voorstellen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- lesmagnacs
- Berichten: 304
- Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
- Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
- Contacteer:
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
- lesmagnacs
- Berichten: 304
- Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
- Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
- Contacteer:
Oké daar komt ie dan toch maar.
Mercedes mooie auto maar dan wel de oude types!!
Ik heb in mijn goede jaren (hum hum) een Mercedes V230 aangeschaft voor de lieve somma van toen bijna 70.000 guldentjes.
Dat is eigenlijk een op basis van de VITO zeer luxe uitvoering van een personenbus. Luchtvering, automatische hoogtestelling als je de vering belast (met ingebouwde automatische compressor).
Er zat ook geen regeling voor de hoogte van de koplampen op omdat de automatische vering dit voor je doet. Automaat met cruise control (tempomaat zoals de Duitsers zeggen) Electrisch inklapbare en verwarmde spiegels.
Achterstoelen losstaande en allemaal alle kanten op te draaien en zelfs om te toveren tot tafel zodat de passagiers onderweg tegenover elkaar, naast elkaar,etend met elkaar etc........ mee kunnen rijden.
Op zich dus allemaal hartstikke mooi, maar daar betaal je dan ook voor.
Waarom dan nooit meer een Mercedes?
De problemen begonnen al bij aflevering van de auto.
In plaats van een diesel stond er na 6 maanden wachten een benzine auto klaar bij de garage. Oeps, foutje. Ze wilden hem wel op gas ombouwen, ja hallo ik heb een diesel besteld. Na nu 3 maanden wachten werd de goede auto afgeleverd.
In die tijd reed ik iedere twee weken naar Bordeaux heen en weer.
Met deze auto kon dat niet harder dan 90 kilometer per uur anders trilde het stuur uit je handen. Bij de dealer zij men dat dit altijd bij automaten was... ja ja. Ik heb toen andere banden laten monteren (Michelin) en het euvel was verholpen. Rekening richting dealer. Na drie weken deed de verlichting het niet meer. De garage kon het euvel niet vinden en als snel was ik er zelf achter dat de de massa van alle onderdelen (komt in een kabelboom bijeen onder de motorkap) niet was aangesloten en los tegen massa aan lag. Gewoon geen moer opgedraait.
In de winter had ik warme voeten, Anja echter niet (is mijn vrouw/levensgezelling/maatje) Bleek dat de slang van de verwarming aan de bijrijderskant niet was gemonteerd. Na 6 maanden een raar geluid achter bij één van de wielen. Volgens de garage lag dat aan slijtage van de banden. Volgens mij was er gewoon een lager uitgelopen. Na nog een ritje Bordeaux en het sleeds erger worden wilde de 'monteurs' wel even gaan kijken. Juist: lager uitgelopen!. Ik kon het lager betalen en arbeidsloon. (De auto was 6 maanden oud!!!!). Drie weken later stonden we stil langs de kant van de weg. Goede service, na 15 minuten kwam een service-auto van Mercedes met alles aan boord. Het euvel kon echter niet worden verholpen.
Mijn opmerking dat het wel eens de anti-diefstalklep bij de oliepomp kon zijn werd meewarig aangehoord. Hoe kan u dat nou weten meneer......
De auto is naar de garage gebracht en omdat daar alleen maar monteurs uit het oostblok werkten die ik niet kon verstaan en zij mij niet heb ik echt geeist dat ik met een Nederlandse monteur wilde praten. Er kwam er toen één bij de vrachtwagenafdeling vandaan en die snapte wat ik bedoelde. Aan de computer gehangen, kregen code en na een half uur zoeken in de boeken bleek de code aan te geven dat het..... jawel de anti diefstal beveiliging was. Op mijn verzoek is het ding er uitgehaald en zonder verder gereden.
Ik kan nog wel even doorgaan, (echt waar !)maar dit is al heel wat. Toen ik de auto na drie jaar heb ingeruild voor een Renault Master stond er (voor de deur van de garage) onder de Mercedes een plas olie. Ik heb mijn ogen dicht gedaan en ben er snel met de Master vandoor gegaan. Je snapt, Eens een Mercedes, nooit meer een Mercedes.
Mercedes mooie auto maar dan wel de oude types!!
Ik heb in mijn goede jaren (hum hum) een Mercedes V230 aangeschaft voor de lieve somma van toen bijna 70.000 guldentjes.
Dat is eigenlijk een op basis van de VITO zeer luxe uitvoering van een personenbus. Luchtvering, automatische hoogtestelling als je de vering belast (met ingebouwde automatische compressor).
Er zat ook geen regeling voor de hoogte van de koplampen op omdat de automatische vering dit voor je doet. Automaat met cruise control (tempomaat zoals de Duitsers zeggen) Electrisch inklapbare en verwarmde spiegels.
Achterstoelen losstaande en allemaal alle kanten op te draaien en zelfs om te toveren tot tafel zodat de passagiers onderweg tegenover elkaar, naast elkaar,etend met elkaar etc........ mee kunnen rijden.
Op zich dus allemaal hartstikke mooi, maar daar betaal je dan ook voor.
Waarom dan nooit meer een Mercedes?
De problemen begonnen al bij aflevering van de auto.
In plaats van een diesel stond er na 6 maanden wachten een benzine auto klaar bij de garage. Oeps, foutje. Ze wilden hem wel op gas ombouwen, ja hallo ik heb een diesel besteld. Na nu 3 maanden wachten werd de goede auto afgeleverd.
In die tijd reed ik iedere twee weken naar Bordeaux heen en weer.
Met deze auto kon dat niet harder dan 90 kilometer per uur anders trilde het stuur uit je handen. Bij de dealer zij men dat dit altijd bij automaten was... ja ja. Ik heb toen andere banden laten monteren (Michelin) en het euvel was verholpen. Rekening richting dealer. Na drie weken deed de verlichting het niet meer. De garage kon het euvel niet vinden en als snel was ik er zelf achter dat de de massa van alle onderdelen (komt in een kabelboom bijeen onder de motorkap) niet was aangesloten en los tegen massa aan lag. Gewoon geen moer opgedraait.
In de winter had ik warme voeten, Anja echter niet (is mijn vrouw/levensgezelling/maatje) Bleek dat de slang van de verwarming aan de bijrijderskant niet was gemonteerd. Na 6 maanden een raar geluid achter bij één van de wielen. Volgens de garage lag dat aan slijtage van de banden. Volgens mij was er gewoon een lager uitgelopen. Na nog een ritje Bordeaux en het sleeds erger worden wilde de 'monteurs' wel even gaan kijken. Juist: lager uitgelopen!. Ik kon het lager betalen en arbeidsloon. (De auto was 6 maanden oud!!!!). Drie weken later stonden we stil langs de kant van de weg. Goede service, na 15 minuten kwam een service-auto van Mercedes met alles aan boord. Het euvel kon echter niet worden verholpen.
Mijn opmerking dat het wel eens de anti-diefstalklep bij de oliepomp kon zijn werd meewarig aangehoord. Hoe kan u dat nou weten meneer......
De auto is naar de garage gebracht en omdat daar alleen maar monteurs uit het oostblok werkten die ik niet kon verstaan en zij mij niet heb ik echt geeist dat ik met een Nederlandse monteur wilde praten. Er kwam er toen één bij de vrachtwagenafdeling vandaan en die snapte wat ik bedoelde. Aan de computer gehangen, kregen code en na een half uur zoeken in de boeken bleek de code aan te geven dat het..... jawel de anti diefstal beveiliging was. Op mijn verzoek is het ding er uitgehaald en zonder verder gereden.
Ik kan nog wel even doorgaan, (echt waar !)maar dit is al heel wat. Toen ik de auto na drie jaar heb ingeruild voor een Renault Master stond er (voor de deur van de garage) onder de Mercedes een plas olie. Ik heb mijn ogen dicht gedaan en ben er snel met de Master vandoor gegaan. Je snapt, Eens een Mercedes, nooit meer een Mercedes.
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
- lesmagnacs
- Berichten: 304
- Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
- Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
- Contacteer: